28.1.08

Els 100 blogs seleccionats


    Durant la segona jornada catosfèrica, Jesús Tibau, Sani Girona, Jordi Ferré i Toni Ibañez ens vam reunir per tal de fer la tria de textos que conformaran el llibre Blogs & Literatura, primera antologia de la catosfera literària. S'havien presentat un total de 138 blogaires i n'havíem de deixar 100. Cada membre del jurat portava fetes les seves valoracions i no va costar gaire que ens poséssim d'acord en la selecció final. El criteri principal va ser la qualitat literària dels textos. El jurat, per unaniminat, va escollir els següents blogs:
    1. [Bauen_blog]
    2. Cal Seixanta
    3. Tinta Xinesa
    4. Antaviana
    5. Els dies i les dones
    6. RdY
    7. LlunÀtic
    8. Filant prim
    9. Bloguejat
    10. El que mai et vaig dir
    11. La Panxa del Bou
    12. El basar de les espècies
    13. Salms
    14. El vertigen del trapezista
    15. Remove Viewers
    16. Emigdi Subirats
    17. Més llibres, més lliures
    18. B&N
    19. Josep Pujol
    20. Itching like grass
    21. Meditacions des de l'esfera
    22. Melicotons al sementer
    23. Versos que em fan absent
    24. Velocitat limitada
    25. La veïna del pis de sota
    26. David Gálvez Casellas
    27. L'Escriptori
    28. Castells de cartes
    29. Marina Martori
    30. Propense
    31. Segons literaris
    32. Poeta per un dia
    33. No em diguis que és un somni
    34. Escrits
    35. Combray - Balbec
    36. Ilercavònia
    37. És l'hora d'hissar els somnis
    38. Bitassa a lloure
    39. ReGisTRes parTiCulaRS
    40. Gazophylacium
    41. Tens un racó dalt del món
    42. L'habitació grisa
    43. Ara plou
    44. eLiteratura
    45. Llum de dona
    46. BLOG:RNiA
    47. Pedra Lletraferida
    48. Amu Daria
    49. Vilafestuc
    50. Malerudeveure't
    51. El cuirassat Potemkin
    52. Aristòcrata i obrer
    53. El Llibreter
    54. Dipofilopersiflex II
    55. L'home dibuixat
    56. Entrellum
    57. Anotacions rizomàtiques
    58. La Cuca al Cau
    59. Tot és possible
    60. De tard en tard
    61. De Roquetes vinc, a Tortosa baixo
    62. El llegidor pecador
    63. La vida diferida
    64. Va de bo, cavallers!
    65. Frannia
    66. Reflexions De Mitjanit
    67. Nau Argos
    68. Centpeus
    69. Meo Quidem Animo
    70. La nit de la iguana
    71. Assumpta Montellà
    72. Entre somnis i realitats
    73. Vent d Cabylia
    74. Depasseig
    75. Verba volant, scripta manent
    76. Platxèria
    77. Núria Aupí
    78. Creació filosòfica II
    79. Tirant al cap
    80. L'efecte Jauss
    81. Nausica
    82. El Quadern d'Albert Calls
    83. Letters, words and poetry
    84. Més content que un gínjol
    85. Poemes des de l'Alguer
    86. Gumets
    87. Diari d'Albert Balada
    88. Papers reciclats
    89. Diari de la meva escola
    90. Poca mandra
    91. L'esperança de la utopia
    92. Ultralocàlia
    93. L'altra cara de la lluna
    94. Violette Moulin
    95. Diari d'un captaire moral
    96. Sega de mots
    97. Apunts des de dalt del baobab
    98. Flaneuse
    99. Espais tacats
    100. El pèndol de petites oscil·lacions
    El llibre el publicarà aquesta primavera Cossetània Edicions. Ja podem avançar algunes coses... També sabem que Biel Mesquida hi col·laborarà...
    I encara hi haurà més sorpreses...


      57 comentaris:

      Sigorgik ha dit...

      uiiiiiii! estic contentíssima! emocionadíssima! encantada!! il.lusionada!!!
      tot per a seguir escrivint!!!
      GRÀÀÀÀÀ`CIES!!!!

      Oscar Ramírez ha dit...

      Moltes gràcies al jurat per haver-me escollit entre les 100 propostes que es publicaran i enhorabona per la feina, sempre feixuga, de destriar i seleccionar.

      Salvador ha dit...

      Veig que finalment el meu blog no ha estat seleccionat. LLàstima, em feia molta il·lusió que pogués aparèixer encara que només fos testimonialment com l'aportació del blogger més "vellet" de la catosfera.
      Què hi farem, paciència.
      Continuaré bloguejant al meu aire.
      Salvador

      Agnès ha dit...

      Igual que els altres dos companys, reitero el meu agraïment. Moltes gràcies!

      Trina Milan ha dit...

      Companys,
      gràcies mil per haver escollit el meu bloc entre els 100; de veritat que és gratificant i emocionant estar al primer llibre sortit de la catosfera..us felicito per la feina que heu fet,..
      Una abraçada

      Daniel Gil Solés ha dit...

      Ei!!! qué bé, quin honor estar entre els seleccionats!! Moltíssimes gràcies!

      Daniel

      Agnès ha dit...

      Moltes gràcies per tot, estic molt, molt contenta. Ens veiem i si us fa falta res, ja sabeu... email al canto!!

      jordi ha dit...

      (visca visca!)
      Gràcies! Ja anireu informant!

      vagalume ha dit...

      Doncs jo expresso la meva decepció. Em comptava entre els 138 però no hi sóc en aquests 100.
      Si com es diu, la tria s'ha fet tenint en compte la qualitat literària, em resisteixo a pensar que no estic a l'alçada d'aquests 100 (sense haver-los llegit ni desmerèixer-los, òbviament). Suposo que aquí s'escauria aquell refrany sobre els gustos.

      En fi, a resignar-se una vegada més.

      Deixo aquí el link del post amb què no he estat inclòs:

      http://nosesisoc.blogspot.com/2007/11/digital-terrestre.html

      TRAPEZISTA ha dit...

      Moltes gràcies!

      elisabet ha dit...

      moltes gràcies, macos!

      Cruella ha dit...

      Gràcies pel vot de confiança :-)

      UNANIMITAT??? Com vos ho feu?

      Anònim ha dit...

      Enhorabona als seleccionats!
      I als no seleccionats,com jo mateixa, ànims!Seguirem escrivint a la nostra manera, perque segur que ja no podem deixar de fer-ho...
      Per si algú té curiositat de saber què i com escric
      www.lahyladora.blogspot.com
      Ens seguim!

      Xenofílic ha dit...

      Moltíssimes gràcies!!!

      Frannia ha dit...

      Gràcies, bona gent! Que et vulguin sempre anima. Besades mallorquines!

      Jaume Puig ha dit...

      Moltes gràcies i una abraçada a tots

      josepmanel ha dit...

      Moltíssimes gràcies al jurat per haver-me triat. No cal dir el comboi que em fa ni el goig per haver estat seleccionat! Què bo!!

      David Montilla ha dit...

      Felicitats als triats i esperem que el llibre sigui un èxit i en la propera edició es puguin incloure més participacions.

      mOz ha dit...

      A mi tampoc m'han triat i ja és ben trist, quan de partida hi havien més possibilitats de sortir escollit que no pas de no sortir-ne.
      Per a fer ben palès el meu enuig infantil, demanaria una petita explicació sobre com s'ha fet la tria, perquè, entendrà vostè, senyor Ibàñez, que qualitat literària és un criteri massa subjectiu com per deixar-ho en aquesta succinta explicació.
      Agraint, això, si, l'esforç del jurat per tirar endavant una antologia d'aquestes característiques, m'acomiado.
      L'enhorabona més efusiva als escollits!

      arlequí ha dit...

      La tria del meu text per al llibre és el millor regal que em podíeu fer en el dia del meu aniversari, en faig 33! Moltes gràcies!

      Júlia ha dit...

      Comprenc que potser s'havia de fer una selecció, però em sap greu pensar que s'han quedat fora aquests 36, fins i tot si la selecció hagués estat de menys blogs potser no resultaria tan incómode pensar que gairebé una quarta part no hi són. No hauria estat millor fragmentar alguns posts i donar entrada a tothom?

      De tota manera, com que sóc humana i tinc la meva vanitat, estic contenta d'haver estat seleccionada, oidà.

      Roi ha dit...

      He fet una pregunta als membres del Jurat a http://twitter.com/catosfera/

      Salut

      David de las Heras ha dit...

      Felicitats els escollits

      enricgil ha dit...

      Moltes gràcies, amic Toni! Serà honor formar part d'aquest llibre catosfèric. Estic orgullós de pertànyer a la gran comunitat de blogaires en català.

      Molts ànims per als qui finalment no han estat escollits!

      Mon ha dit...

      Felicitats als seleccionats i al jurat per la feixuga feina...Heu fet bona tria.

      David Gálvez Casellas ha dit...

      Sentint-ho moltíssim pels 38 que han hagut de quedar fora, moltes gràcies als organitzadors per haver pensat que el meu post mereixia ser al llibre. Felicitats als companys d'aventura. Estic encantat!

      Accídia ha dit...

      Suposo que encara no es considera Literatura a les temàtiques fantàstiques, excepte esclar a Pedrolo i Calders. Però bè, ens hem de limitat a la subcultura, que és d'on venim...

      Felicitats als seleccionats.

      Jo segueixo amb la meva.

      Salut!

      Nightwing80 ha dit...

      Uo! Quina il·lusió! ^-^

      David Madueño Sentís ha dit...

      Moltes gràcies! Ja espero amb frisança el volum. Em sento molt afalagat per formar part d'aquesta centúria de blogaires...

      Albert Balada ha dit...

      http://albertbalada.blogspot.com/2008/01/notcies.html#links

      Perpal ha dit...

      Gràcies. Molt agraït.

      Puigmalet ha dit...

      Gràcies, lletraferits.
      Per cert, és Gazophylacium, amb i grega (sóc conscient que no és fàcil...)

      El llegidor pecador ha dit...

      Bé, anem per feina.
      De cara al dia de Sant Jordi proposo preparar cent taules amb cent cadires per tal que cada autor signi la seva pàgina als lectors.
      Ens hauríem de col.locar seguint l´ordre de les pàgines per tal de facilitar la feina als compradors que volguessin tenir més d´una signatura.
      Som-hi!

      assumpta Montellà i Carlos ha dit...

      Moltes gràcies,
      una abraçada

      Salvador Macip ha dit...

      Tot un honor aparèixer en un llibre tan ben acompanyat!

      Eduard Balsebre ha dit...

      Doncs... moltes gràcies !!!! i confio que aquest llibre sigui el primer d'una llarga llista que permeti visualitzar i reconèixer la catosfera literària... Una abraçada al jurat i a tots els participants !!!

      Anònim ha dit...

      Em fa molta il·lusió. L'enhorabona alas seleccionats, i els que no ho han estat que pensen que això de les eleccions sempre té un punt de subjectivitat, a sewguir escrivint tots, que tots fem falta
      Moltes gràcies pel suport.

      Biel Barnils ha dit...

      Encantat de formar part d'aquest llamp de llibre. Gràcies per pensar amb la Tinta xinesa i haver-la seleccionada amb els altres 100.
      Vaig seguir la taula de literatura i blocs de Granollers a través del vídeo que vau penjar i des de casa. Felicitats als organitzadors, sobretot a tu, Toni, i als que hi van participar.
      Ens llegim!

      Biel Barnils ha dit...
      L'autor ha eliminat aquest comentari.
      Caterina ha dit...

      Mil gràcies per haver-me seleccionat! M'ha fet molta il·lusió i això em motiva a seguir escrivint. Gràcies!

      vullunfestuc ha dit...

      Content de formar part dels 100, i a veure si té continuitat i en el futur podem llegir nous textos i conèixer nous blogs... que d'això es tracta.

      ginjol ha dit...

      Gràcies per la seleccìó. Em fa goig això de ser publicat amb altres amics blocaires. Una abraçada.

      núria ha dit...

      Un dubte-aclariment: s'han escollit blocs, o 'posts' concrets?. Si, tal i com em sembla recordar, s'ha fet la tria dels escrits concrets que vam enviar (posts? apunts?), que ningú es desanimi: un text menys valorat no vol dir que el bloc i l'embrió literari del blocaire que l'alimenta, no valgui la pena. Enhorabona a tothom (100+38!)

      Joana ha dit...

      Moltes gràcies. Estic sorpresa perquè mai havia pensat que publicaria res i ara em ve de nou...
      Endavant amb aquesta tasca, com més serem més farem per la nostra llengua!!!
      Gràcies!

      Lliri blanc ha dit...

      Afalagada de ser en aquest llibre. Una abraçada virtual a tots els 138blocaires.

      Pedra Lletraferida ha dit...

      No pot ser... No pot ser... Sí que pot ser!!! Oitant que pot ser!!! I perquè no? Gràcies a tothom per aquesta oportunitat!!!

      Núria ha dit...

      Primer de tot, encara que sembli repetitiu, gràcies per la feina que fas, per les hores que dediques en aquest món blocaire. I dir que em fa molta il·lusió ser en aquest llibre. Un llibre ben nostre que segur que tindrà molt bona acollida.

      Anònim ha dit...

      Això està be els membres del jurat poden triar a qui vulguin. Però triar-se a ells mateixos, trobo que no es legal, es una mica lleig.

      Montserrat ha dit...

      Moltes gràcies!!! Quina il·lusió m'ha fet!!! Estic molt contenta de sortir en el llibre. Em dona molts ànims per continuar en la tasca.

      Mama, jo vull ser planisfèric ha dit...

      Quin goig! Publicar en paper impremta, paper bíblia, paper pergamí. Paper mullat. Quina alegria, deixar el paper de vidre; allunyar-se de la finestra i trucar portes per a fer-se sentir. Rebentem de satisfacció, pagats gats amb rates intercessores i sense ratolí. Desvanits estem. El passat ha mort, visca el retrofutur!

      Toni Ibañez ha dit...

      50 comentaris..... Déu n'hi do!

      Violette ha dit...

      Jo també estic contenta. Merci!

      El veí de dalt ha dit...

      I ara jo faig el 51. Entenc que els seleccionats hem d'estar contents (i ho estic). Els que no heu "entrat", doncs em sap greu perquè segurament ho mereixeu tant com la resta. Però les regles del joc eren clares i el jurat ha obrat en conseqüència. El que cal és anar fent més experiències d'aquestes que apropin el web 2.0 a la literatura en paper. Això consolida el món blocaire i obre mercats. En Ferré recordava a Granollers que es creu que en 50 anys no hi haurà llibres impresos, o que aquest hauran pedut la aprtidas als eb-ooks. No crec que sigui així; perquè el llibre és le producte més ben dissenyat de la història; però alguna cosa diferent serà; segur.

      Laura Dalmau ha dit...

      Moltes gràcies!
      Ja sóc el comentari cinquanta- quatre, no està gens malament Toni!
      Ens veurem aviat...
      ;O)

      Biblioaprenent ha dit...

      Crec que el comentari 48, entre la Núria i la Montserrat, està carregat de raó.
      Queda una mica molt lleig.
      Potser podrien participar en el llibre " Literatura & VLOKS" d'una manera diferent.
      A reveure CatAsfèrics.

      Marina Arrogante ha dit...

      Ostres! Estic molt i molt contenta! I no tinc paraules per expressar el meu agraïment. Moltes gràcies a tots per haver-me inclós a la llista dels 100.

      Jacme ha dit...

      vinga, va, me sumo a l'spam!

      este deu ser el post amb més comentaris del bloc, no Toni?

      ve, a lo que anava: una llàstima que només en siguen 100, segur que n'hi havia que es mereixien també entrar. Però bé, a la vida s'ha de triar, i el jurat suposo que és lo que ha fet, per a bé i per a mal

      salut i endavant les atxes (i els posts!)