Schopenhauer i Nietzsche van identificar la clau de l'existència humana tot subratllant el seu nucli: la voluntat de poder o el poder de la voluntat. La resta és secundari.
Sóc el que vull en la mesura que voler determina el meu horitzó vital. Aquest voler és el que dóna sentit als meus actes. Perquè només pot tenir sentit una vida creativa. Crear és voler ser i voler fer (operari sequitur esse), voler instaurar la novetat allà on només hi ha inanitat, voler superar els límits, els cànons, les pautes...
Planteja-t'ho seriosament: ¿Què vols tu, a la vida? La resposta a aquesta pregunta és fonamental.
Hi ha vides desorientades, vides que naufraguen, vides en atzucac, vides avortades, vides víctimes del carpe diem (que és un voler confinat a l'instant o la claudicació del voler davant l'espontaneïtat més immediata). Fins que la brúixola de la teva voluntat no es redreci, estaràs perdut, seràs una baldufa humana.
La prioritat, per tant, és aclarir què vols, saber on vols anar. Després cal caminar, avançar cap a la meta. Mentre la teva voluntat segueixi anestesiada, confusa, mimètica, inoperant, no faràs res a la vida. La victòria és dels que tenen clar què volen i lluiten cada dia per aconseguir-ho. La resta: papalloneig vital.

M'agraden -em centro en aquests- els teus dos darrers posts. Des de la meva perspectiva, potser caldria afegir per aquells qui no ho tinguin clar, que si algun dia arriben a la meta que s'han proposat, cal que es busquin una altra meta, sinó seran homes (i dones) morts, en el sentit de la cerca, evidentment.
ResponEliminaTotalment d'acord Toni. I afegiré que no només és una qüestió de voluntat sinó també de perseverància, tenacitat i lluita.
ResponEliminaLa sort no existeix. Es fa.
Avui discrepo.
ResponEliminaLa voluntat estarà molt bè, però sempre hi ha l'atzar que ho trastoca tot. La victòria tambè.
Aquest pensament m'ha semblat sempre una mica fatxa. Em recorda les monges del Santa Anna.
Crec que és important fer l'esforç, però els resultats no depenen nomès d'això.
La formula seria matemàtica, i a mi la natura no m'ho sembla.
Mbel, accepto el que dius: la voluntat no és omnipotent, però ens cal si volem arribar a algun puesto (que diríem a Lleida)
ResponEliminaEl que tu anomenes "atzar" poden ser moltes coses: les circumstàncies, la sort, etc.
Salutacions, pere i marina!
Una cosa sembla certa, i és que escriure t'obsessiona, i que es parli de tu potser encara més. Ara bé, i perdona'm la crítica, però d'això a que escriguis mínimament bé, hi va un bon tros.
ResponEliminaSalut
Benvolgut Josep: gràcies pel teu comentari. En necessitaria un cada dia per a baixar-me els fums. Per què no em fas tu d'advocat del Diable? Per això escric cada dia, perquè cada dia vull escriure millor. Per cert, i tu què fots, a què et dediques?
ResponEliminaAquest post del voler i el poder em recorda a xocolata i cireres.
ResponEliminaAlgu va dir, pereo no se qui: si vols una cosa que no pots , intenta voler-ne una que puguis.
( ja ho havia escrit aixo)
Un te els fums i l'altre el carbó. Hahaha
ResponElimina"No basta con triunfar: los otros deben fracasar." (G. Vidal)
ResponEliminaÉse es el subtexto que aflora ante mí tras leer su reflexión. La percepción de que existe todo eso detrás de sus palabras subraya lo irónico del planteamiento.
Pienso, ¡Ego existo!