"Et van treure la custòdia i se la van donar al pare". No sé si sóc jo que ja estic paranòica, però aquesta frase em sona fatal: "se la van donar al pare"... M´esgarrifa, ja et dic, potser és una paranoïa, però últimament llegeixo moltes coses pensades en castellà i traduïdes al català per un traductor automàtic. I en el tema dels pronoms és on més es veu. Potser vaig errada i al.lucino, però no em sona bé, què vols que et digui, aquest "se" em fa grinyolar les dents.
Et van treure la custòdia i la van donar al pare. El C.D és la custòdia, que és la que substituim, i el C.I, és al pare, a qui li vam donar el C.D. Repetitivament podriem substiuir al pare, per donar-hi més força: Et van treure la custòdia i la hi van donar al pare, (però no cal). La combinació LA(custòdia) i LI(pare) passa a: la hi. És el que jo penso, però també podria anar errada. Taciplà: Alpicat (Segrià)
És obvi que per un creient la consciència moral del bé i el mal és bàsicament innata. Però era jo el qui volia saber que en diuen els clàssics, d'això. I buenu,el Pafiam es retira de les participacions als blogs. I abans de vacances espero haver confegit el manifest de comiat del meu .Hem perdut la lliga. Tots.
Aquesta és la imatge que a un li costa esborra de la memoria. El dolor deixa petjades molt profundes.
ResponElimina"Et van treure la custòdia i se la van donar al pare".
ResponEliminaNo sé si sóc jo que ja estic paranòica, però aquesta frase em sona fatal: "se la van donar al pare"... M´esgarrifa, ja et dic, potser és una paranoïa, però últimament llegeixo moltes coses pensades en castellà i traduïdes al català per un traductor automàtic. I en el tema dels pronoms és on més es veu.
Potser vaig errada i al.lucino, però no em sona bé, què vols que et digui, aquest "se" em fa grinyolar les dents.
Tu què escriuries?
ResponEliminaEt van treure la custòdia i li van donar al pare
Et van treure la custòdia i la li van donar al pare
Et van treure la custòdia i l'hi van donar al pare
Et van treure la custòdia i li'l van donar al pare
????
Et van treure la custòdia i la van donar al pare.
ResponEliminaEl C.D és la custòdia, que és la que substituim, i el C.I, és al pare, a qui li vam donar el C.D.
Repetitivament podriem substiuir al pare, per donar-hi més força: Et van treure la custòdia i la hi van donar al pare, (però no cal). La combinació LA(custòdia) i LI(pare) passa a: la hi.
És el que jo penso, però també podria anar errada.
Taciplà: Alpicat (Segrià)
Gràcies!
ResponEliminaÉs obvi que per un creient la consciència moral del bé i el mal és bàsicament innata. Però era jo el qui volia saber que en diuen els clàssics, d'això. I buenu,el Pafiam es retira de les participacions als blogs. I abans de vacances espero haver confegit el manifest de comiat del meu .Hem perdut la lliga. Tots.
ResponElimina