Aquest divendres dia 22 de febrer -69è aniversari de la mort d'Antonio Machado- s'inaugura a Cotlliure el I CONGRÉS D'ESCRIPTORS-PROFESSORS "ANTONIO MACHADO. EL PROFESSOR ESCRIU". Es tracta d'un congrés itinerant que continuarà després el seu recorregut per les ciutats machadianes (París, Barcelona, València, Baeza, Sevilla, Segòvia, Madrid) fins a la seva clausura el proper 7 de maig a Sòria. Està patrocinat pel Ministerio d'Educación y Ciencia, Ministerio de Cultura, Instituto Cervantes, Fundació Machado i els ajuntaments respectius. Com diu el webpretende, a través de la figura del Antonio Machado profesor, poner de relieve la importancia de la figura del profesor de enseñanza media para transmitir valores fundamentales y la riqueza intelectual que aporta el hecho de que muchos de esos profesores sean a su vez escritores. Por ello, en las nueve ciudades se han programado conferencias y mesas redondas con la participación de profesores de enseñanza secundaria que son, al mismo tiempo escritores de prestigio.
Además, coincidiendo con la inauguración y la clausura se celebrarán las dos últimas veladas poéticas “A orillas de Machado” donde estarán presentes importantes poetas actuales. Todas las veladas realizadas, ocho en total, serán recogidas en un libro de homenaje al poeta.
Us anuncio que he estat convidat a participar en els següents actes:
- Divendres 22 (11:00) taula rodona "Machado: mestre de mestres"
- Dissabte 23 (18:00) recital "A orillas de Machado" en el qual llegiré poemes propis.
- Diumenge 24 (11:30) lliurament del Premi Internacional de Literatura Antonio Machado.
Serà un llarg cap de setmana a Cotlliure, el poble més bonic que conec. Ja teniu una bona excusa per a visitar o revisitar aquest indret templer, fauvista i -sobretot- machadià... Si us animeu a pujar, sereu benvinguts.
Mostra un mapa més gran

holaa,
ResponEliminadoncs si que es un poble bonic Cotlliure jo vaig estar amb els meus pares de petita!
disfruta aquests tres diess!!
apa adew!
Toni, dues coses només: El poble on va estar-hi alguns dies no era Cervià de Ter sinó Raset, que pertany al municipi de Cervia de Ter i potser d'aquí vingui la confusió.
ResponEliminahttp://books.google.com/books?id=n0-cWairUSEC&pg=PA465&lpg=PA465&dq=raset+machado&source=web&ots=7Z0IHs18Kd&sig=MnZHYDeJO7NbGxuVNNKQRgW28_c
I et mando les coordenades de Mas Faixat per si vols anar-hi. Jo crec que si ho demaneu amb amabilitat i cortesía us deixaran almenys veure la placa que hi ha fora. Aqui les tens, ho introdueixes al google maps i et sortira la localització exacta.
+42° 6' 33.72", +2° 55' 19.27"
Ja ho he esmenat. Gràcies!
ResponElimina