Poques coses són tan gratificants com treballar al jardí (els anglesos ho anomenen gardening): esporgar, treure la pinassa, adobar, regar... Un jardí abandonat fa molta pena. Aquí han sobreviscut les crasses (també anomenades suculentes: àloes, atzavara), els hibiscus, les esparregueres, els baladres, l'olivera, el xiprer, els pins... Plantes resistents que demanen poca atenció. Fa dos dies que en tinc cura i ja somriuen. Malgrat la seva capacitat per sobreviure, agraeixen que algú les amanyagui.
Cap al migdia m'aventuro pel esculls de davant de casa. La mar sembla un llac. Minves de gener. Porto bermudes i una samarreta de màniga curta. El termòmetre de la terrassa marca 20 graus. Agafo una garota amb la mà i me l'enduc. Les punxes es belluguen. Estarà plena? Treballo amb les tisores fins que apareix el color taronja, ben amagat dins la closca. Caviar de mar. El gust que et queda a la boca és quelcom difícil de definir. M'ha sabut greu matar un ésser viu... No n'agafaré més, encara que la gent les pesca sense contemplacions (i sense llicència), n'omple galledes i marxa.
Les plantes i els animals, per punxeguts que siguin (ara penso en l'atzavara i en la garota concretament), mereixen el nostre respecte. Ells hi eren abans que nosaltres arribéssim i continuaran aquí quan marxem. Aquesta veritat m'ha enlluernat la consciència i m'ha acompanyat tot el dia. Hem de fer-nos dignes del paradís.


Hola jardinero! Veo que estás en comunión con la naturaleza,qué bueno!acordarnos de que la vida se expresa de muchas maneras hace que armonicemos con el Todo. Nos sentimos más plenos, más completos. Además,viste cómo te acompañan?, con los colores, los perfumes ...Por cierto, estoy pintando frutas, y me encanta hacerlo! No soy muy buena, pero quedo condorme, ya iré mejorando...dime si te gustan.
ResponEliminaEn cuanto a lo que encontraste, no entendí qué era, Un erizo? pero te entiendo que matarlos no es muy (nada) lindo.Bueno, no sé... Que tengas momentos preciosos y disfrutes de tu nueva etapa.Un abrazo
Un erizo de mar, un bicho más bien repulsivo y peligroso (una vez pisé uno con el pie descalzo y el recuerdo me hace daño). Aquí hay "esnobs" que se los comen... Digamos que se ha puesto de moda y, a este paso, los vamos a exterminar. Matarlos no es un trabajo agradable, además te comes las gónadas (órganos sexuales)... En fin. Que uno tiene sensibilidad.
ResponEliminaExcelente sabor el del erizo de mar. Si lo combinas con un buen champagne monovarietal pinot noir, ¡excelente! Recomiendo un andre cluet grand reserve. El milésimee que es excelente ya me parece un poco caro.
ResponEliminaNo te de pena de comerlo, el también es un depredador. Es el ciclo de la vida: todos somos comida de otro ser. Nosotros, comida simbólica de las generaciones futuras.
El carpe diem se basa en el saber disfrutar de la vida, apreciando lo que esta te da.
Javier
Por cierto, febrero es un excelente mes para saborearlos.
ResponEliminaBon profit,
Javier
Ajjj!!
ResponEliminaElla van cridar justicia i no els vam escoltar. Ara, ja no criden, maten.
ResponEliminaLa natura ens demana respecte, i nosaltres la maltractem sense esme.
Potser encara estem a temps. Sens dubte, aviat no hem arribat.
11-1-2015
Qué lástima que ya no existan lo dinosaurios...
ResponElimina