1.7.07

Estiu grec

Fa justament 20 anys (1987) que em vaig llicenciar en Filosofia. Fa 18 cursos que em guanyo les garrofes explicant els filòsofs als adolescents. Per fi, després de somiar-ho mil vegades, aquest estiu visitaré el bressol de la Filosofia. Dintre d'un mes sobrevolaré la Mediterrània rumb a Istanbul, navegaré per la costa jònica de l'Àsia Menor (Samos, Efes, Milet, Patmos, Rodes...), travessaré la mar Egea (Santorí, Naxos, Míkonos...) fins arribar a Atenes... I després continuaré cap a l'Adriàtica (Ítaca, Corfú, Dubrovnik...) fins a Venècia. Tincs els bitllets sobre la taula i encara no m'ho crec. He hagut d'esperar dues dècades -i guanyar aquest premi- per a poder agrair als grecs in situ el seu fantàstic "miracle", no solament la Filosofia, sinó tot això que anomenem Civilització Occidental, així, amb majúscules, perquè ens hem de sentir orgullosos de pertànyer-hi i defensar-la dels bàrbars que proven d'anihilar-la. De vegades, em pregunto què seria la meva vida sense aquesta estimació per la Sofia... Ja fa dies que m'estic documentant, devorant tot el que trobo on line i en paper, buidant guies, regirant mapes, llegint i rellegint Pamuk, Miller, Durrell, Pla, etc. Ja he après algunes expressions en grec modern: kalimera (bon dia), efharisto (gràcies), karavi (vaixell), saganaki (formatge fregit), meltemi (vent del nord que bufa a l'estiu), ligo nero, se parakalo (una mica d'aigua, sisplau). M'enduré una Moleskine nova de trinca. Escriuré un diari de bord...

Estiu grec

7 comentaris:

  1. Toni, quina enveja...!!!
    El teu viatge fa venir saliveres.
    Vaig tenir l'oportunitat un estiu d'anar a Grècia, Atenes, Corint, Tessalònica, etc. No vaig poder visitar les illes, però tot el que vaig poder veure i trepitjar em va omplir de goig.
    El viatge que tu faràs és super complert, disfrutaràs molt. Desitjo que tu passis molt i molt bé i que gaudeixis de l'esperit filosòfic dels Tales de Milet i companyia. No deixis de visitar Delfos, a mi em va emocionar, i evidentment l'Acròpolis i mira de perdre't algun vespre pel barri de la Placa a Atenes.
    Bon estiu i espero llegir les teves cròniques

    ResponElimina
  2. Anònim0:17

    ¿Podría indicarme la duración prevista de su viaje?

    ResponElimina
  3. T'afartaràs de Musaka (una mena de lasanya/canelons) i Xai... i les oliveres arriben fins l'horitzó.

    ResponElimina
  4. Anònim18:45

    sabia que marxaves a Grècia,
    ostres al recordar el títol del post...
    ha estat sí,
    l'estiu grec
    de fum i de foc

    ResponElimina
  5. Ei, que jo no he cremat res....!

    ResponElimina
  6. Anònim0:10

    jajajaja

    gràcies per anar cremant dies
    amb els teus post

    ResponElimina