Estimado señor,
Tengo la satisfacción de informarle que el Jurado del Premio Internacional de Literatura Antonio Machado, reunido hoy en Collioure, ha decidido atribuirle el Premio correspondiente al año 2008. Enhorabuena. Contamos con su presencia el domingo 24 de Febrero en el Centro Cultural de Collioure para la entrega del Premio. Reciba un saludo machadiano.

Antonio Machado va viure els seus darrers dies en terra catalana. Fou acollit pels catalans rossellonesos de Cotlliure, on va morir el 22 de febrer de 1939 i on reposa fa 69 anys. Des d'aleshores, Cotlliure ha esdevingut un lloc de peregrinació.
Estos días azules y este sol de la infancia...
És un honor rebre un premi internacional que duu el nom de Machado, perquè és el poeta en llengua castellana que més admiro. A banda dels seus poemes immortals, per a mi la seva obra mestra és el Juan de Mairena, el filòsof-poeta amb qui més m'identifico.
Los grandes poetas son metafísicos fracasados. Los grandes filósofos son poetas que creen en la realidad de sus poemas.Al premi s'hi podien presentar obres de qualsevol gènere literari escrites en francès, castellà i català. Sóc el primer català que el guanya. El destí ha volgut que aquest fet coincideixi amb el recent reconeixement oficial del català a la Catalunya Nord.
El poemari guardonat (dont l'esprit soit conforme à la pensée machadienne) es titula ENTRELLUM i conté 49 poemes i una elegia (ELEGIA42, escrita el dia que vaig fer 42 anys).


Ei! Enhorabona! Un bon començament d'any, no?
ResponEliminaMoltes felicitats, Sr Ibàñez. Ja trigava a caure'n un altre :-).
ResponEliminaHo acabo de rebre ara mateix!
ResponEliminaFelicitats!
Això és una cosa grossa grossíssima.
Te'n faré mesrescuda difusió.
Espero que muntis -quan et vagi bé-alguna festa per celebrar-ho!
Endavant!
Moltes felicitats!
ResponEliminaEnhorabona, Toni!
ResponEliminaMachado és també un dels poetes que més admiro. Tot un honor.
Felicitats Toni!
ResponEliminaFelicitats Toni...!!!
ResponEliminaRealment estàs fet un "crack" de les lletres
Enhorabona
Enhorabona, Antoni.
ResponEliminaT'ho acabo de tuitejar, però crec que l'ocasió mereix que em repeteixi: moltíssimes felicitats!
ResponEliminaMoltes felicitats! Ara és quan comences a recollir els fruits de la feina d'escriptor que hi ha al darrere de l'obra premiada.
ResponEliminaFelicitats!
ResponEliminaEnhorabona! guanyar un premi sempre es bó, si és de poesia, encara més i si és aquest, més encara més. Repeteixo, enhorabona!
ResponEliminaEnhorabona!
ResponEliminaMarcús
Felicitats, Toni, sempre he dit que ets un crac; el que és l'hostia és que t'ho reconeguin!
ResponEliminaEnric Borràs
Enhorabona !!
ResponEliminaAixò significa un clar - i clamorós- reconeixement a la teva tasca creativa literària.
Ja ho saps: a continuar pel bon camí que començares ja fa alguns anys!!
Cordialment,
Andreu
FELICITATS PEL PREMI!!!!
ResponEliminaEnhorabona pel premi Toni! I en especial perquè és aquest premi.
ResponEliminaLa meva més sincera felicitació i enhorabona, és un premi molt important i me'n alegro per tu.
ResponEliminaAlícia
L'enhorabona més cordial. Vaig "conèixer" Machado d'una manera quasi clandestina gràcies a un bon mestre a les darreries dels anys seixanta i encara ara em sorprèn.
ResponEliminaL'enhorabona pel premi Toni!
ResponEliminaFelicitats pel premi i per arribar a 200 000 visitants a Entrellum.
ResponEliminaDani Garcia
Des de sota el garrofer reb la meva enhorabona per aquest premi,
ResponEliminaFELICITATS, ESPEREM LLEGIR-LO BEN AVIAT!!!
ResponEliminaSalut per disfrutar-ho!!!
ResponEliminaMoltes felicitats, Toni, de part meva i de d'altres amics excursionistes! I em preguntaves per què et definia d'"alta volada"!!
ResponEliminaJosep Maria
Moltes felicitats Toni. Tu sí que demostres que és caminant que es fa camí.
ResponEliminaSalut,
Marc Arza
www.catalunyafastforward.blogspot.com
Felicitats Toni
ResponEliminaFelicidades, lo cortés... Ahora bien, ¿seguro que has leido Juan de Mairena? A lo mejor no lo has asimilado: " De aquellos que dicen ser gallegos, catalanes, vascos, extremeños, castellanos, etc., antes que españoles, desconfiad siempre. Suelen ser españoles incompletos, insuficientes, de quienes nada grande puede esperarse" (V.II, pg.45 de la edición de Cátedra). Medita y aprende del espíritu tolerante de Mairena. Un saludo
ResponEliminaEnhorabona!!! Quina enveja que em fas!
ResponEliminaUna abraçada.
Endavant, Toni!
ResponEliminaL'enhorabona! Tot un honor!. Gaudeix-lo molt, aquest premi!
ResponEliminaJa és símptomàtic que és reuneixi a Collioure aquest jurat. Té molt més mèrit guanyar en aquestes condicions, no?.
Moltes felicitast per part doble: per a tu específicament pel premi, i per a tots en general per haver recaigut en un recull de poemes en català.
ResponEliminaFelicitats, rebre un premi és un acte de reconeixement per la feina ben feta. Moltes felicitats.
ResponEliminaMis más cálidas felicitaciones.
ResponEliminaFelicitats i endavant, Toni!. No afluixis!
ResponEliminaMOLTES FELICITATS
ResponEliminaAcabe d’obrir el correu i m’he vist la gran notícia. Només passe per donar-te la més sincera enhorabona.
ResponEliminaEnhorabona pel premi i també per ser el primer català que l'obté.
ResponEliminaMoltes felicitats pel premi, Toni.
ResponEliminaCongratulations...!
ResponEliminaDesde Pristina (Kosovo), mit viele grussen, really,
Q.-
Estos días azules y este sol de la infancia...
ResponEliminaEl sol de la infància que alguns dies no encertem a trobar ...
Ramon
Mes félicitations!
ResponEliminaFelicitats!
ResponEliminaMoltes felicitats!
ResponEliminaEeeeei, moltes felicitats Toni !
ResponEliminaMoltíssimes Felicitats per aquests 49 poemes i una elegia … mes plus sincères voeux!
ResponEliminaI a més, el dia 24 recolliràs el premi a un dels indrets més especials per a mi, Cotlliure.
mmm... que el gaudeixis.
;O)
Felicitats pel reconeixement
ResponEliminaMoltes felicitats, Toni!
ResponEliminafelicitats i felicitats!!!!!
ResponEliminaMoltes felicitatss!!
ResponEliminaEnorabona i salut, mal parit!!!
ResponEliminafelicitats pel premi!
ResponEliminaja tinc curiositat per llegir la resta...
Hola Toni primer vull felicitar-te per el premi i segon donar-te les gràcies per haver descobert el teu blog just fa unes hores. M’hi passejaré moltes vegades i penso fer-me’l meu, esta clar sempre que tu amb deixis! Josep
ResponElimina