16.2.08

Premi Internacional de Literatura Antonio Machado

Estimado señor,

Tengo la satisfacción de informarle que el Jurado del Premio Internacional de Literatura Antonio Machado, reunido hoy en Collioure, ha decidido atribuirle el Premio correspondiente al año 2008. Enhorabuena. Contamos con su presencia el domingo 24 de Febrero en el Centro Cultural de Collioure para la entrega del Premio. Reciba un saludo machadiano.



Antonio Machado
va viure els seus darrers dies en terra catalana. Fou acollit pels catalans rossellonesos de Cotlliure, on va morir el 22 de febrer de 1939 i on reposa fa 69 anys. Des d'aleshores, Cotlliure ha esdevingut un lloc de peregrinació.

Estos días azules y este sol de la infancia...

És un honor rebre un premi internacional que duu el nom de Machado, perquè és el poeta en llengua castellana que més admiro. A banda dels seus poemes immortals, per a mi la seva obra mestra és el Juan de Mairena, el filòsof-poeta amb qui més m'identifico.
Los grandes poetas son metafísicos fracasados. Los grandes filósofos son poetas que creen en la realidad de sus poemas.
Al premi s'hi podien presentar obres de qualsevol gènere literari escrites en francès, castellà i català. Sóc el primer català que el guanya. El destí ha volgut que aquest fet coincideixi amb el recent reconeixement oficial del català a la Catalunya Nord.

El poemari guardonat (dont l'esprit soit conforme à la pensée machadienne) es titula ENTRELLUM i conté 49 poemes i una elegia (ELEGIA42, escrita el dia que vaig fer 42 anys).


L'acte de lliurament serà el proper diumenge 24 de febrer a Cotlliure.

entrellum-machado

53 comentaris:

  1. Ei! Enhorabona! Un bon començament d'any, no?

    ResponElimina
  2. Anònim13:04

    Moltes felicitats, Sr Ibàñez. Ja trigava a caure'n un altre :-).

    ResponElimina
  3. Ho acabo de rebre ara mateix!
    Felicitats!
    Això és una cosa grossa grossíssima.
    Te'n faré mesrescuda difusió.
    Espero que muntis -quan et vagi bé-alguna festa per celebrar-ho!
    Endavant!

    ResponElimina
  4. Anònim13:15

    Enhorabona, Toni!

    Machado és també un dels poetes que més admiro. Tot un honor.

    ResponElimina
  5. Felicitats Toni...!!!
    Realment estàs fet un "crack" de les lletres
    Enhorabona

    ResponElimina
  6. Anònim13:40

    Enhorabona, Antoni.

    ResponElimina
  7. Anònim13:44

    T'ho acabo de tuitejar, però crec que l'ocasió mereix que em repeteixi: moltíssimes felicitats!

    ResponElimina
  8. Moltes felicitats! Ara és quan comences a recollir els fruits de la feina d'escriptor que hi ha al darrere de l'obra premiada.

    ResponElimina
  9. Enhorabona! guanyar un premi sempre es bó, si és de poesia, encara més i si és aquest, més encara més. Repeteixo, enhorabona!

    ResponElimina
  10. Anònim14:03

    Enhorabona!

    Marcús

    ResponElimina
  11. Felicitats, Toni, sempre he dit que ets un crac; el que és l'hostia és que t'ho reconeguin!
    Enric Borràs

    ResponElimina
  12. Anònim14:39

    Enhorabona !!

    Això significa un clar - i clamorós- reconeixement a la teva tasca creativa literària.

    Ja ho saps: a continuar pel bon camí que començares ja fa alguns anys!!

    Cordialment,

    Andreu

    ResponElimina
  13. FELICITATS PEL PREMI!!!!

    ResponElimina
  14. Enhorabona pel premi Toni! I en especial perquè és aquest premi.

    ResponElimina
  15. La meva més sincera felicitació i enhorabona, és un premi molt important i me'n alegro per tu.
    Alícia

    ResponElimina
  16. L'enhorabona més cordial. Vaig "conèixer" Machado d'una manera quasi clandestina gràcies a un bon mestre a les darreries dels anys seixanta i encara ara em sorprèn.

    ResponElimina
  17. L'enhorabona pel premi Toni!

    ResponElimina
  18. Felicitats pel premi i per arribar a 200 000 visitants a Entrellum.

    Dani Garcia

    ResponElimina
  19. Des de sota el garrofer reb la meva enhorabona per aquest premi,

    ResponElimina
  20. FELICITATS, ESPEREM LLEGIR-LO BEN AVIAT!!!

    ResponElimina
  21. Salut per disfrutar-ho!!!

    ResponElimina
  22. Moltes felicitats, Toni, de part meva i de d'altres amics excursionistes! I em preguntaves per què et definia d'"alta volada"!!

    Josep Maria

    ResponElimina
  23. Moltes felicitats Toni. Tu sí que demostres que és caminant que es fa camí.

    Salut,
    Marc Arza
    www.catalunyafastforward.blogspot.com

    ResponElimina
  24. Anònim0:18

    Felicidades, lo cortés... Ahora bien, ¿seguro que has leido Juan de Mairena? A lo mejor no lo has asimilado: " De aquellos que dicen ser gallegos, catalanes, vascos, extremeños, castellanos, etc., antes que españoles, desconfiad siempre. Suelen ser españoles incompletos, insuficientes, de quienes nada grande puede esperarse" (V.II, pg.45 de la edición de Cátedra). Medita y aprende del espíritu tolerante de Mairena. Un saludo

    ResponElimina
  25. Enhorabona!!! Quina enveja que em fas!
    Una abraçada.

    ResponElimina
  26. L'enhorabona! Tot un honor!. Gaudeix-lo molt, aquest premi!
    Ja és símptomàtic que és reuneixi a Collioure aquest jurat. Té molt més mèrit guanyar en aquestes condicions, no?.

    ResponElimina
  27. Moltes felicitast per part doble: per a tu específicament pel premi, i per a tots en general per haver recaigut en un recull de poemes en català.

    ResponElimina
  28. Felicitats, rebre un premi és un acte de reconeixement per la feina ben feta. Moltes felicitats.

    ResponElimina
  29. Mis más cálidas felicitaciones.

    ResponElimina
  30. Felicitats i endavant, Toni!. No afluixis!

    ResponElimina
  31. MOLTES FELICITATS

    ResponElimina
  32. Anònim18:18

    Acabe d’obrir el correu i m’he vist la gran notícia. Només passe per donar-te la més sincera enhorabona.

    ResponElimina
  33. Enhorabona pel premi i també per ser el primer català que l'obté.

    ResponElimina
  34. Moltes felicitats pel premi, Toni.

    ResponElimina
  35. Anònim21:22

    Congratulations...!
    Desde Pristina (Kosovo), mit viele grussen, really,

    Q.-

    ResponElimina
  36. Anònim23:26

    Estos días azules y este sol de la infancia...

    El sol de la infància que alguns dies no encertem a trobar ...

    Ramon

    ResponElimina
  37. Mes félicitations!

    ResponElimina
  38. Anònim0:33

    Felicitats!

    ResponElimina
  39. Eeeeei, moltes felicitats Toni !

    ResponElimina
  40. Moltíssimes Felicitats per aquests 49 poemes i una elegia … mes plus sincères voeux!
    I a més, el dia 24 recolliràs el premi a un dels indrets més especials per a mi, Cotlliure.
    mmm... que el gaudeixis.
    ;O)

    ResponElimina
  41. Anònim9:47

    Felicitats pel reconeixement

    ResponElimina
  42. Moltes felicitats, Toni!

    ResponElimina
  43. felicitats i felicitats!!!!!

    ResponElimina
  44. Anònim20:34

    Moltes felicitatss!!

    ResponElimina
  45. Anònim23:12

    Enorabona i salut, mal parit!!!

    ResponElimina
  46. felicitats pel premi!
    ja tinc curiositat per llegir la resta...

    ResponElimina
  47. Hola Toni primer vull felicitar-te per el premi i segon donar-te les gràcies per haver descobert el teu blog just fa unes hores. M’hi passejaré moltes vegades i penso fer-me’l meu, esta clar sempre que tu amb deixis! Josep

    ResponElimina