
L'escriptor ha de sorprendre, ha de resultar inquietant, suggerir dimensions insòlites, no tenir por de la boira ni de les ombres, dinamitar les seguretats del ramat, inventar corriols nous, arriscar-se, ser impúdicament autobiogràfic, defugir les putes ficcions. L'escriptor ha de confondre la vida amb l'obra fins que ambdues siguin indestriables. Res de fugides, res de relats estupefaents, novel·les històriques i mandangues. L'escriptor ha de confessar-se, estripar-se, esbudellar-se, dessagnar-se, vomitar, ejacular paraules. No es tracta de distraure les tietes desvagades; no es tracta de reincidir en els tòpics literaris; no es tracta de repetir esquemes, arguments, personatges. Cal obrir horitzons nous a cop de destral, esquinçar cels i paradisos, desvirgar neurones adormides, calar foc al bosc de la prudència, arranar els castells de cartó-seny, volarrrrr, collons, volar, no pas com les gallines, sinó com els albatros, ben lluny de l'hamaca de la platja, ben lluny de qualsevol etiqueta que et puguin penjar els crítics a sou del sistema putrefacte, ben lluny, a l'altra banda de tu mateix, fins que t'espantis en rellegir-te. L'escriptor ha de viure per a immortalitzar la seva paraula, per a deixar constància de la seva follia. La resta és blanesa, impostura, colomassa.

Amén.
ResponEliminaFora la debilitat i la malaltia mental!!!
ResponEliminaSalut
Es nota que vas llegir El Camino: 'no vueles como un ave de corral cuando lo puedes hacer como las águilas'...
ResponEliminaBen vist, Anònim! No nego que els meus 3 anys com a membre numerari de La Secta hagin marcat el meu esperit, fin i tot literari. Si t'interessa aprofundir més en això: Opus Links
ResponEliminaL'escriptor és deudor de la literatura. I de la seva vida, n'és deudora la seva persona, no la seva obra. La llengua és folla i potser no vol per a res la nostra vida. Les lletres són també una manera de fugir de la vida...
ResponElimina