27.4.14

La dolça revolució


Per Sant Jordi em van regalar el llibre de Josep Pàmies: Una dolça revolució. Aquest pagès de Balaguer és un crack. Fa temps havia vist algun vídeo seu i, a mesura que avanço en la lectura, em confirmo en una intuïció que m'obsedeix fa temps: la relació que hi ha entre el càncer i l'alimentació. Cada cop mor gent més jove i no és pas "una loteria" (com afirmen alguns). Mengem massa aliments antifisiològics, provocant una acidificació crònica de l'organisme que deixa les cèl·lules sense oxigen. Hipòcrates ho tenia clar: que el teu aliment sigui el teu medicament. O canviem els hàbits o la salut fugirà de nosaltres. Les ciutats són perilloses en aquest sentit...

La salvació (com sempre) està en la Natura. Com puc controlar el què menjo? Només hi ha una manera: conreant-ho tu mateix. Fer l'hortet, fer exercici i, sobretot, ser conscient, és a dir, DESPERTAR (= deixar de tenir por). En Pàmies va despertar i és un far de llum que ens il·lumina a tots plegats. Ell i la monja Forcades són la parella de moda contra les multinacionals (alimentàries i farmacèutiques) mafioses i genocides. 

Vaig visitar-lo a Balaguer i em vaig quedar bocabadat amb les instal·lacions i la quantitat de plantes medicinals i flors comestibles que produeix. Em vaig endur el maleter ple de testos. Fa dos dies que mastego fulles tendres d'estèvia...      

9 comentaris:

  1. Anònim19:48

    Biodinámica, Rudolf Steiner.

    Y como del cuidado de la tierra y de la no intervención surgen grandes vinos: Le Coulee de la Serrant.

    Es una apuesta arriesgada pero un gran mercado hoy en día. Aunque pocos cuidan la tierra con esmero y la lástima es que el cielo está muy contaminado, y hay pocos suelos que sean ajenos a ello, pese al esfuerzo ímprobo del agricultor. Y no hablemos del agua que nutre la tierra y por desgracia la contamina a pesar del esfuerzo que hace el agricultor por seguir un criterio biodinámico en su hacer.

    Por desgracia hoy sólo puede conservarse la tierra mediante la no intervención humana: y para aliviar el quejido de la tierra el hombre debe renunciar a comodidades o plantearse su desaparición en un futuro no muy lejano.

    Javier

    ResponElimina
  2. Anònim10:50

    si em perdones, fins que no hi hagi proves més sòlides, jo continuaré sent esceptic

    ResponElimina
  3. Xavi13:28

    Jo voldria nodrir-me en un riu i un cel nets i clars. Sense vestigi de corrupció, de contaminació. Vull ser ocell i peix en un cel i riu sense taques de cap mena.

    Estimo la natura perquè m'estimo.

    ResponElimina
  4. Pilar11:26

    Hay otras opiniones:

    http://www.losproductosnaturales.com/2011/02/el-timo-de-la-stevia-rebaudiana.html

    http://listadelaverguenza.naukas.com/2014/03/10/josep-pamies-en-la-universidad-politecnica-de-valencia/

    ResponElimina
  5. Pilar12:03

    Y hay muchas más (solo pretendo aportar otro punto de vista):

    http://cazadebunkers.wordpress.com/2012/07/19/el-debunker-arpio-j-m-mulet-jose-miguel-mulet-se-atreve-a-atacar-a-josep-pamies-y-a-la-stevia-y-de-paso-a-los-congresos-de-ciencia-y-espiritu/

    http://blogs.elcorreo.com/magonia/2010/08/18/cuatro-presenta-como-heroe-quien-arrasa-cultivos/

    http://charlatanes.blogspot.com.es/2013/09/magia-miedo-anticiencia-y-forcadismo.html

    https://www.soydelbierzo.com/2011/04/23/carta-abierta-a-un-magufo/

    http://esceptica.org/2011/10/18/feria-desobediencia-civil-sentido-comun/

    http://elcentinel.blogspot.com.es/2013/08/desmontando-argumentos-de-las.html

    ResponElimina
  6. Xavi, ho subscric!

    Pilar, gràcies per aportar la dissidència sobre la dissidència... Benvingut sigui el debat!

    ResponElimina
  7. Xavi16:24

    Fins i tot Steiner era un incredul, pero un día ho va veure clar i va ser el pare de la biodinámica.

    ResponElimina
  8. Anònim12:06

    A pesar de que no estoy de acuerdo en algunas actitudes del Josep Pamies, si que en lo esencial pienso como el. Es muy importante volver a la esencia, el sabor original de los alimentos. Hoy por culpa de un cultivo químico, comprobamos que muchas veces todo nos sabe igual, a plástico: el pan, las judías verdes, incluso hasta las setas cultivadas en invernadero. Ya se que el utilizar productos ecológicos es más caro, pero al respecto he de decir que consumimos más de lo que necesitamos y que el cultivo ecológico-natural, sin procesos artificiales de elaboración, es muy saludable y a la larga nos evitara el consumir muchos de los medicamentos que nos prescribirán a causa de enfermedades causadas por una mala alimentación. Quien ama la vida y el buen yantar, ama el sabor puro, y esté sólo se encuentra en aquellas fuentes de alimentación menos o nada adulteradas. En las que la intervención del hombre es limitada, y de acuerdo con parámetros de no agresión al medio.

    Javier

    ResponElimina