Davant el mar tot es dilueix
I més després de la pluja
La línia immutable de l'horitzó
La silueta d'Elba al fons
El far del port de Bastia
He vingut a ser feliç
I tanmateix recullo els fruits
Verosos i macats de la tristesa
El cel plora per nosaltres
Ha caigut pedra i ens ha abonyegat el cor
Se'n van els núvols terra endins
L'illa és esquerpa com tu
I tanmateix roman la tendresa indesxifrable
D'aquella primera mirada que, eterna,
Quedarà per sempre més
En el calaix dels somnis
En el calaix dels somnis
Adéu Còrsega!
Adéu fada!
Adéu dies de joia, cales de blau turquesa, torres genoveses,
Pobles penjats, cims
retallats, pedres de mils colors,
Beneïda bellesa dels rius que davallen feréstecs
Adéu amor malaguanyat que no vas passar
D'il·lusió primerenca
D'il·lusió primerenca
Hi ha més camí endavant
Sempre hi ha més camí
I més illes i més somnis i més llavis
I més món
I més món
La culpa no és teva ni meva
Havia de ser així
Tard o d'hora les piles de pedres cauen
(Tu ho vas predir)
(Jo renegava de la teva predicció)
Ara, a contracor, et dono la raó
Enhorabona, pitonisa!
Adéu fada!
Adéu Còrsega!
Davant el mar ens diluïm com llàgrimes efímeres
Qui som dins l'espectacle espaterrant de la Natura?
Qui sota els milions d'estrelles que brillen per ningú?
I tanmateix roman la tendresa d'aquella primera mirada
Quan encara no sabíem que tot plegat era un joc


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada