13.12.17

Exili 41



Fa 525 anys, instigats per la Inquisició, els espanyolots catolicíssims van expulsar els jueus. Per a quedar-se havien d'abjurar de la seva religió. Molts van fugir cap a l'exili i altres van esdevenir "conversos". 

Fa 404 anys: expulsió dels moriscos de la monarquia hispànica (Felip III el pietós). 

Sense jueus i sense moros, Ñ reforçava la seva identitat inquisitorialment cristiana: "Porque no he de ver en mis días la pérdida de España por culpa de estos herejes pertinaces y traidores a la Corona"...

Dels fets històrics es conclou que la tolerància no és una virtut gaire espanyola. Ja sigui com a heretgia religiosa (anatema sit) o com a dissidència política (rojos separatistas), la solució sempre és la mateixa: expulsió, assimilació o extermini.

Amb el franquisme segueix la cosa, i ara amb els seus hereus directes els quals perpetuen el supremacisme castellà catòlic.

Aquest és l'ADN espanyol: O ets com jo o has begut oli.

1 comentari: