26.2.18

Guaraqueçaba


Guaraqueçaba és un indret mític. No l’he visitat, però me n’han parlat amb entusiasme. Es troba a la badia de Paranaguá, més endins de l’Ilha do Mel. Per arribar-hi amb cotxe cal recórrer 70 km de camí de terra, a partir de Cacatu. La millor opció és anar-hi amb barca des de Paranaguá. La seva situació remota ja el fan atractiu, però cal afegir-hi que també va ser l’escenari d’un naufragi famós...

Joshua Scolum fou el primer navegant que va completar la volta al món en solitari amb un veler de 11 m de llarg. L’any 1887 el seu vaixell Aquidneck va encallar en un banc de sorra davant de Guaraqueçaba. Amb el que va poder salvar del vaixell, ell i la seva família, amb l’ajuda dels natius, van construir en 5 mesos un altre vaixell que va batejar com a Liberdade amb el qual van poder arribar a Nova York. Slocum relata la seva aventura en el llibre Voyage of the Liberdade (1890)

Per acabar d’arrodonir la llegenda, Slocum va desaparèixer al mar i no se’l va trobar mai més. Com Saint-Exupéry amb la seva avioneta... 


Agafo la PR411 en direcció a Morretes per arribar a l’Estrada da Graciosa, que travessa la Serra do Mar fins a la BR116. Són 20 km de paisatge selvàtic (floresta atlântica do Paraná), ple de rius, cascades, lianes que pengen sobre la carretera (pavimentada amb llambordes), papallones enormes (la increïble Morpho Azul amb ales de color blau elèctric). Travessem el Parque Mãe Catira. Per sort, està prohibit el trànsit de camions. Hi ha miradors i guinguetes on poder descansar. Val moltíssim la pena. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada