
Cada cop que sento parlar d'
Al-Qaida em ve al cap immediatament la
Brotherhood de
1984, la mítica, distòpica i
premonitòria novel·la de
George Orwell. Traduït a l'actualitat,
Goldstein seria
Bin Laden i la
Germandat seria la
Base islamista, aquesta (pseudo)organització
underground i fantasmagòrica que, amb el seu terrorisme, amenaça l'
statu quo occidental. A la novel·la
no queda clar si la seva existència és real o es tracta d'una
estratègia del Partit (= Poder establert) per tal aconseguir els seus objectius mitjançant la promoció de la por continuada i globalitzada. Partal
pontifica com si realment ho sabés. Jo prefereixo ser més prudent.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada