23.12.17

Exili 47



Brasil és dolçor i és tendresa, una certa innocència indígena, l’alegria del “tudo bom”, “prazer”, “delícia”, “gostoso”... aquesta banda sonora de samba i bossa nova, la pluja exagerada que cau sobre la ciutat, el vent de l’endemà, aquest “jeitinho” (tarannà) que s’encomana... 

Dolçor i obertura, simpatia, good vibes, “alto-astral” en diuen aquí. Perquè malgrat la misèria, la violència i les injustícies d’una societat malalta de corrupció, els brasilers gaudeixen d’una climatologia òptima, d’una natura pròdiga i d’un optimisme admirable. 

Dolcesa en el tracte, predomina l’emoció, al contrari d’Europa, on la racionalitat i el càlcul dels interessos ho han fet malbé tot. 

Per això ens sentim a gust aquí. Aquí l’amor és tan fàcil...

2 comentaris:

Ivan ha dit...

No em diguis que te n'has anat a Brasil. Espero que sigui temporalment, necessitem independentistes aquí.

Toni Ros ha dit...

Temporalment o no, el temps ho dirà...