Som animals de costums, la nostra vida és plena d'hàbits. El meu últim hàbit adquirit és passar-me cada matí (abans d'anar a classe d'anglès) per la confiteria Uñó, la mítica pastisseria de la riera de Mataró. Prenc una orxata i menjo alguna coseta, dolça o salada, segons em vingui de gust. Avui he provat el trufat amb caramel. Increïble! He xerrat una estona amb l'amo, que és el típic pencaire català que ha estat tota la vida al peu del canó, aquesta mena d'homes que em recorden tant a mon pare els quals han aixecat el país i l'han portat fins a l'excel·lència. M'ha dit que l'orxata no la fan ells, sinó que la van a buscar a Granollers, a La Perla de Xixona de la Plaça Josep Maluquer I Salvador. Fa uns dies vaig escriure que la millor orxata de Mataró la tenien a Can Verdú... Ara dubto, no fos cas que la de Can Verdú també la portin de Granollers...16.7.08
Més orxata
Som animals de costums, la nostra vida és plena d'hàbits. El meu últim hàbit adquirit és passar-me cada matí (abans d'anar a classe d'anglès) per la confiteria Uñó, la mítica pastisseria de la riera de Mataró. Prenc una orxata i menjo alguna coseta, dolça o salada, segons em vingui de gust. Avui he provat el trufat amb caramel. Increïble! He xerrat una estona amb l'amo, que és el típic pencaire català que ha estat tota la vida al peu del canó, aquesta mena d'homes que em recorden tant a mon pare els quals han aixecat el país i l'han portat fins a l'excel·lència. M'ha dit que l'orxata no la fan ells, sinó que la van a buscar a Granollers, a La Perla de Xixona de la Plaça Josep Maluquer I Salvador. Fa uns dies vaig escriure que la millor orxata de Mataró la tenien a Can Verdú... Ara dubto, no fos cas que la de Can Verdú també la portin de Granollers...
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
-
►
2022
(37)
- ► de desembre (2)
- ► de setembre (6)
-
►
2021
(15)
- ► de desembre (1)
- ► de setembre (3)
-
►
2017
(195)
- ► de desembre (22)
- ► de novembre (28)
- ► de setembre (9)
-
►
2016
(58)
- ► de desembre (2)
- ► de novembre (4)
- ► de setembre (2)
-
►
2015
(109)
- ► de desembre (4)
- ► de novembre (7)
- ► de setembre (3)
-
►
2014
(132)
- ► de desembre (10)
- ► de novembre (15)
- ► de setembre (6)
-
►
2013
(95)
- ► de desembre (11)
- ► de novembre (7)
- ► de setembre (12)
-
►
2012
(138)
- ► de desembre (8)
- ► de novembre (9)
- ► de setembre (11)
-
►
2011
(168)
- ► de desembre (18)
- ► de novembre (18)
- ► de setembre (18)
-
►
2010
(114)
- ► de desembre (10)
- ► de novembre (1)
- ► de setembre (2)
-
►
2009
(174)
- ► de desembre (28)
- ► de novembre (28)
- ► de setembre (21)
-
▼
2008
(343)
- ► de desembre (10)
- ► de setembre (32)
-
▼
de juliol
(30)
- On holiday
- Àfrica
- PaC i l'amor
- Boira sota les pedres
- LCL al Tour
- And all the rest is hipocrisy
- No hi ha simulacre
- El mar és un mirall
- L'Accent Catalan
- Cada cos
- Del Sant Maurici al Llebreta
- Caricatura & Pakores
- El cap d'ERC a Vallromanes insulta els seus compan...
- Més orxata
- El que s'ha de canviar
- LCL a Digitals de COM Ràdio
- Congrés de Convergència en directe (2)
- Satie amb fons de pluja
- Dubtes?
- Congrés de Convergència en directe (1)
- Declaració de principis
- Os poetas, os doidos, os errantes
- LCL Fnac Triangle
- LCL demà a Fnac Triangle
- El món gira i la sang corre
- LCL a Literata
- Quaderns de paper
- Oh it's what you do to me
- I like the way you do it
- Get away from the noise
-
►
2007
(459)
- ► de desembre (37)
- ► de novembre (46)
- ► de setembre (29)
-
►
2006
(491)
- ► de desembre (48)
- ► de novembre (53)
- ► de setembre (50)
-
►
2005
(2)
- ► de desembre (2)

5 comentaris:
És l'únic...hm...producte per ingerir que començo a veure'n i no hi ha manera de parar.
M'encanta, i un got ple em dura menys de 15 segons...Estic enganxat??
A Caldes de Montbui hi tenim una "Jijonenca", és molt bona, però també molt cara.
Aquesta tarda la Francina i jo hem anat a beure una orxata a la Granja Caralt de Mataró (pujant la riera, a mà esquerra). Ella afirma, amb convicció pètria, que l'orxata més bona de Mataró la fan aquí.
A la Caralt hi vaig anar el primer dia... i la vaig trobar aigualida. Amb tots els meus respectes per la Francina i perquè ella ho diu, demà tornaré a la Caralt, a veure si la trobo més bona.
A mí també m'agrada l'orxata. Sobre tot a l'estiu. M'agrada més freda que calenta. I m'agrada de xufes. La d'ametlles no, la de xufes. Sí. M'agrada l'orxata. No sé si ho he dit. Però la de xufes. I freda. I a l'estiu. I la que fan a Granollers. Perquè la de Mataró la porten de Granollers. Lo millor es beure's l'orxata de Granollers, però comprada a una orxateria de Mataró, per beure-se-la a la vora del mar. Ben freda. I amb molta xufa. Us he dit que m'agrada l'orxata?
La Granja Caralt aquest matí estava tancada. A la Verdú m'han confirmat que l'orxata la fan ells al seu obrador de Cabrera. I avui l'he trobat ben bona... Segueixo pensant que és la millor.
Publica un comentari a l'entrada