La ciutat es desvetlla amb badalls etílics. No és gana ni son, sinó carnaval. Carnaval i Brasil són sinònims.
A les disfresses les anomenen fantasias i als preservatius camisinhas.
La rauxa s’apodera dels cossos i dels carrers. Els blocos ocupen l’espai amb músiques i entusiasmes (ballar és imperatiu).
Us parlo de la ciutat amb 37.000 restaurants i 600 bloquinhos...
Els gringos no entendrem mai tanta disbauxa. Venim del fred i de la racionalitat.
És la frenesia tropical de l’estiu interminable. Són els avions sobrevolant els gratacels mentre, a les voreres, la gent s’ofega entre caipirinha i caipiroska. És aquest jeitinho encomanadís, dolç i alegre (els brasilers són simpàtics i xerraires).
“Carnaval é pra lavar a alma”
La ciutat es desvetlla a cop de batucada. Carnaval imparable.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada