2.5.18

CR29

Vam començar escrivint blogs, l’any 2004, ja fa 14 anys. Després la cosa va decaure amb el Facebook i les altres xarxes socials. Ara pengem fotos a l’Instagram i puilem tuits al Twitter. Del post elaborat del blog hem passat als fils tuitaires més o menys llargs, dels 140 caràcters als 280, i la cosa va endavant. A Twitter usem pseudònim i parlem sobretot de política, que és el que toca ara, amb el panorama que tenim. Uso el plural perquè els meus heterònims blogològics han mutat en heterònims tuitaires, i així la festa continua en aquest nou format. Guanya la immediatesa i els textos lacònics i lapidaris. L’addicció és la mateixa. Els comentaris i els retuits es multipliquen, el que abans eren labels ara són #hashtag i avall que fa baixada, que bulli l’olla i a veure si avui aconseguim més followers. És el joc més trendy, la distracció de moda. Al final, es tracta de no perdre el tren de l’actualitat, dir la teva enmig d’aquesta selva de soroll inextricable. Hi ha els influencers i la resta, els que no passen de 1.000 seguidors, gent que es dedica sobretot a retuitar i no té opinió pròpia. La nostàlgia catosfèrica dels blogs... No m’acabo de sentir gaire a gust a la Tuitosfera. Tanmateix pico pedra: amb el darrer fil he aconseguit 400 followers nous! 

5 comentaris:

Francesc Puigcarbó ha dit...

Jo tampoc hi estic gens cómode a Tuitter, crec que el 2007/8 es va presentar en societat a Granollers a la Catosfera, es deia microblogging, recordo que hi habia entre altres l'Ignacio Escolar, ara a el diario.es

salut

Toni Ros ha dit...

Hi era, i també Carles Puigdemont i Raül Romeva...

Francesc Puigcarbó ha dit...

A Romeva el recordo, i tambe hi havia Lee del Barça, però a Puigdemont no el recordo.

Toni Ros ha dit...

Vet aquí: http://www.carlespuigdemont.cat/2008/01/la-visi-sectria-de-tv3-de-la-catosfera.html

Francesc Puigcarbó ha dit...

gracies, ara hi vaig.