¿Per què em deixeu sol la nit de lluna plena? Apago tots els llums de casa i aixeco les persianes. Encenc un bastonet d'encens, bec ginebra, escolto el silenci del bosc -més misteriós que mai- mentre espero que toquin les dotze campanades i demano als núvols que no me l'amaguin, que la vull veure de fit a fit, blanca i sencera. ¿Per què em deixeu sol? ¿Que no sabeu que les nits de pleniluni són fatídiques? Premo Fn + F5. Deixo esmorteïda la claror de la pantalla. A penes distingeixo les lletres de les tecles. Passa un Ford Fiesta platejat. Els núvols no em fan cas. La meva ombra es reflecteix a la paret del passadís quan m'adreço a la terrassa. A fora tot és silenci. Què fa la gent? On són? És com si m'hagués quedat sol al món, com si tothom hagués desaparegut de sobte. Ara passa un Renault 5 vermell. El condueix un fantasma? L'encens s'ha consumit. Escuro el got. Busco una imatge adient per a il·lustrar aquest post. Poso "full moon" a Google imatges. Agafo la primera que em surt. És la fotografia de la lluna emboirada reflectint-se en un llac. Em fixo que damunt la lluna apareix una esgarrinxada, com un tall que esquinça el teló de fons... Borden els gossos. Primera campanada. Segona. Tercera......... Diumenge 8 d'octubre de 2006. No la veig, però sé que hi és. M'arriba el seu besllum malgrat el vel dels núvols foscos. Aquesta nit ella també m'ha deixat sol.8.10.06
Fn + F5
¿Per què em deixeu sol la nit de lluna plena? Apago tots els llums de casa i aixeco les persianes. Encenc un bastonet d'encens, bec ginebra, escolto el silenci del bosc -més misteriós que mai- mentre espero que toquin les dotze campanades i demano als núvols que no me l'amaguin, que la vull veure de fit a fit, blanca i sencera. ¿Per què em deixeu sol? ¿Que no sabeu que les nits de pleniluni són fatídiques? Premo Fn + F5. Deixo esmorteïda la claror de la pantalla. A penes distingeixo les lletres de les tecles. Passa un Ford Fiesta platejat. Els núvols no em fan cas. La meva ombra es reflecteix a la paret del passadís quan m'adreço a la terrassa. A fora tot és silenci. Què fa la gent? On són? És com si m'hagués quedat sol al món, com si tothom hagués desaparegut de sobte. Ara passa un Renault 5 vermell. El condueix un fantasma? L'encens s'ha consumit. Escuro el got. Busco una imatge adient per a il·lustrar aquest post. Poso "full moon" a Google imatges. Agafo la primera que em surt. És la fotografia de la lluna emboirada reflectint-se en un llac. Em fixo que damunt la lluna apareix una esgarrinxada, com un tall que esquinça el teló de fons... Borden els gossos. Primera campanada. Segona. Tercera......... Diumenge 8 d'octubre de 2006. No la veig, però sé que hi és. M'arriba el seu besllum malgrat el vel dels núvols foscos. Aquesta nit ella també m'ha deixat sol.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
-
►
2022
(37)
- ► de desembre (2)
- ► de setembre (6)
-
►
2021
(15)
- ► de desembre (1)
- ► de setembre (3)
-
►
2017
(195)
- ► de desembre (22)
- ► de novembre (28)
- ► de setembre (9)
-
►
2016
(58)
- ► de desembre (2)
- ► de novembre (4)
- ► de setembre (2)
-
►
2015
(109)
- ► de desembre (4)
- ► de novembre (7)
- ► de setembre (3)
-
►
2014
(132)
- ► de desembre (10)
- ► de novembre (15)
- ► de setembre (6)
-
►
2013
(95)
- ► de desembre (11)
- ► de novembre (7)
- ► de setembre (12)
-
►
2012
(138)
- ► de desembre (8)
- ► de novembre (9)
- ► de setembre (11)
-
►
2011
(168)
- ► de desembre (18)
- ► de novembre (18)
- ► de setembre (18)
-
►
2010
(114)
- ► de desembre (10)
- ► de novembre (1)
- ► de setembre (2)
-
►
2009
(174)
- ► de desembre (28)
- ► de novembre (28)
- ► de setembre (21)
-
►
2008
(343)
- ► de desembre (10)
- ► de setembre (32)
-
►
2007
(459)
- ► de desembre (37)
- ► de novembre (46)
- ► de setembre (29)
-
▼
2006
(491)
- ► de desembre (48)
- ► de novembre (53)
-
▼
d’octubre
(48)
- La no-èpica montillera
- Mark Knopfler molt jove amb una preciosa Fender St...
- CATOSFERA
- Una altra
- Vic e-week
- Mosques
- Apunts sartreans
- L'escriptor
- Cròniques quebequeses
- Ciberdietaris 04-05-06
- Qüestionari
- Febre
- L_OI a Vilaweb
- Amistat
- Excotxe
- Entredir
- Quatre coses
- Els fets
- Boletus edulis
- Parla'm
- Taula rodona sobre els blogs
- And all the rest...
- Bolets
- Vota la teva portada
- Beautiful World
- Feliç exili!
- Apocalipsi
- Rellotge
- Paraula-ombra
- Deserció
- Xarnego
- ERC & COPE
- Περιμένοντας τους βαρβάρους
- Hans Bellmer censurat
- Fn + F5
- Desvelament
- Frankfurt a ENTRELLUM
- Descontrol
- Mas - Partal
- Catalan writer?
- Benzina und Biel Mesquida
- أسامة بن لادن
- Islamofòbia?
- Galerades oraculars
- Vent de tardor
- Necessitats
- La ràbia i l'orgull
- Fragilitat
- ► de setembre (50)
-
►
2005
(2)
- ► de desembre (2)

1 comentari:
La nit de Lluna Plena és dels llunàtics: dels bons, dels dolents,..., i dels diferents!. Ahir al matí, a trenc d'alba, la seva blanca llum em duia de bracet fins al llit, sota la fresca que baixava del Montseny.
De vegades, però, la boleta de glaç es torna tímida i esmunyedissa, tot tapant-se amb núvols potiners.
Per llegir-ne (un xic) més, i diferent, de la LLuna, clica aquí:
http://lapedrafilosofant.blogspot.com/2005_10_30_lapedrafilosofant_archive.html
Bona nit, llunàtic!
Publica un comentari a l'entrada