Tardes així, a l’hora de la posta, ens confirmen que estem sols, que els altres són un decorat més o menys amable i prescindible; sols com ocells sense brúixola, vaixells sense timó, víctimes del passat, esclaus del present, enigmes del futur; sols amb música o sense, amb fred als peus, a les mans, al cor, parlant llengües inintel·ligibles; sols al capdavall i al capdamunt, ànimes atrapades en un cos, ombres maleïdes; sols com mussols, instruments ineptes, confusos, atemorits, perduts, agonies que s’allarguen, silencis tan profunds que ens esgarrifen, deixalles d’il·lusions; sols en el precís instant que renunciem a ser lliures a canvi del plat i el llit calents; sols en el precís instant de ser valents i engegar-ho tot a rodar: el que fem i el que tenim, el que som i el que serem; sols en la boira més espessa, improvisant el camí, somiant un altre destí que mai serà definitiu; tardes així, òrfenes de petons, plenes d’absències i de distàncies i de fredors, quan el sol s’ha fet fonedís, ens confirmen que el desig de volar és una quimera suïcida, com els amants que signen promeses amb sang calenta; sols, innocents, ineptes, confusos, atemorits, perduts, cerquem la manera d’escapar del laberint; borden els gossos, ploren els nens, cauen les estrelles, la nit és la mare de totes les pors; només sobreviuràs si et menteixes.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
-
►
2022
(37)
- ► de desembre (2)
- ► de setembre (6)
-
►
2021
(15)
- ► de desembre (1)
- ► de setembre (3)
-
►
2017
(195)
- ► de desembre (22)
- ► de novembre (28)
- ► de setembre (9)
-
►
2016
(58)
- ► de desembre (2)
- ► de novembre (4)
- ► de setembre (2)
-
►
2015
(109)
- ► de desembre (4)
- ► de novembre (7)
- ► de setembre (3)
-
►
2014
(132)
- ► de desembre (10)
- ► de novembre (15)
- ► de setembre (6)
-
►
2013
(95)
- ► de desembre (11)
- ► de novembre (7)
- ► de setembre (12)
-
▼
2012
(138)
- ▼ de desembre (8)
- ► de novembre (9)
- ► de setembre (11)
-
►
2011
(168)
- ► de desembre (18)
- ► de novembre (18)
- ► de setembre (18)
-
►
2010
(114)
- ► de desembre (10)
- ► de novembre (1)
- ► de setembre (2)
-
►
2009
(174)
- ► de desembre (28)
- ► de novembre (28)
- ► de setembre (21)
-
►
2008
(343)
- ► de desembre (10)
- ► de setembre (32)
-
►
2007
(459)
- ► de desembre (37)
- ► de novembre (46)
- ► de setembre (29)
-
►
2006
(491)
- ► de desembre (48)
- ► de novembre (53)
- ► de setembre (50)
-
►
2005
(2)
- ► de desembre (2)


4 comentaris:
I quina mena de vida ens queda després de mentir-nos? Creus que paga la pena viure-la?
La vida que ens queda és la vida que viuen la majoria de persones: la farsa de cada dia, la covardia assumida, mirar cap a un altre costat, fer veure que tot és meravellós, etc. Si paga o no la pena ho ha de valorar cadascú. La veritat ens fa lliures i la mentida ens fa esclaus. Tu esculls. També pots escollir no escollir i perpetuar la comèdia. La llei de la gravetat i la llei de la inèrcia són les dues lleis fonamentals de l'ésser humà: tendim a la horitzontal i només canviem si no hi ha més remei o succeeix un cataclisme. Aquesta és la norma. La resta són heroïcitats, és a dir, excepcions excepcionals.
Tothom menteix, el fotut és que ens exhorten a dir sempre la veritat, a ser bons minyons i pagar tots els deutes. Quan tothom menteix, els de dalt i els d'abaix, a dreta i a esquerra, joves i seniors. No seria millor que ens ho diguesin de ben petits i ens estalviariem molts de desenganys? Potser no ho fan perqué no madurem massa aviat...
Madurar és adonar-se que tot és mentida.
Publica un comentari a l'entrada