La intuïció més profunda del Codi da Vinci és que la divinitat veritable i adorable és el sexe femení: l'úter, el cony de la dona. Així ho van suposar els nostres avantpassats paleolítics quan pintaven vulves a les parets de les coves que habitaven. Així ha estat des que l'ésser humà va començar a adorar la fertilitat, la font de la vida. Fins i tot el cristianisme ho reconeix en la seva exagerada devoció mariana. Dan Brown, per tant, no és gaire original en aquest sentit, però hem d'admetre que gran part del rebombori que ha generat el seu llibre s'explica a partir d'aquesta proposta neopagana: Allò que sempre hem buscat (Sant Graal) és alhora origen i fi, d'on venim i cap a on anem: una figa humida oberta de bat a bat en la qual poder capbussar-nos... ¿Hi ha cap religió més atractiva que aquesta? Amén.27.6.06
La intuïció més profunda...
La intuïció més profunda del Codi da Vinci és que la divinitat veritable i adorable és el sexe femení: l'úter, el cony de la dona. Així ho van suposar els nostres avantpassats paleolítics quan pintaven vulves a les parets de les coves que habitaven. Així ha estat des que l'ésser humà va començar a adorar la fertilitat, la font de la vida. Fins i tot el cristianisme ho reconeix en la seva exagerada devoció mariana. Dan Brown, per tant, no és gaire original en aquest sentit, però hem d'admetre que gran part del rebombori que ha generat el seu llibre s'explica a partir d'aquesta proposta neopagana: Allò que sempre hem buscat (Sant Graal) és alhora origen i fi, d'on venim i cap a on anem: una figa humida oberta de bat a bat en la qual poder capbussar-nos... ¿Hi ha cap religió més atractiva que aquesta? Amén.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
-
►
2022
(37)
- ► de desembre (2)
- ► de setembre (6)
-
►
2021
(15)
- ► de desembre (1)
- ► de setembre (3)
-
►
2017
(195)
- ► de desembre (22)
- ► de novembre (28)
- ► de setembre (9)
-
►
2016
(58)
- ► de desembre (2)
- ► de novembre (4)
- ► de setembre (2)
-
►
2015
(109)
- ► de desembre (4)
- ► de novembre (7)
- ► de setembre (3)
-
►
2014
(132)
- ► de desembre (10)
- ► de novembre (15)
- ► de setembre (6)
-
►
2013
(95)
- ► de desembre (11)
- ► de novembre (7)
- ► de setembre (12)
-
►
2012
(138)
- ► de desembre (8)
- ► de novembre (9)
- ► de setembre (11)
-
►
2011
(168)
- ► de desembre (18)
- ► de novembre (18)
- ► de setembre (18)
-
►
2010
(114)
- ► de desembre (10)
- ► de novembre (1)
- ► de setembre (2)
-
►
2009
(174)
- ► de desembre (28)
- ► de novembre (28)
- ► de setembre (21)
-
►
2008
(343)
- ► de desembre (10)
- ► de setembre (32)
-
►
2007
(459)
- ► de desembre (37)
- ► de novembre (46)
- ► de setembre (29)
-
▼
2006
(491)
- ► de desembre (48)
- ► de novembre (53)
- ► de setembre (50)
-
▼
de juny
(51)
- L'Oracle és imminent...
- El "no-lugar"...
- La intuïció més profunda...
- Como hipérbole te la tolero...
- Hegel escribe...
- Com quan trepitges a peu nu...
- Finito...
- L'enunciat de la pregunta 5...
- Jo no tinc pàtria...
- És nit de Sant Joan...
- ENTRELLUM des de Mèxic...
- SELECTIVITAT-3
- E.P.D...
- SELECTIVITAT-2
- Aclariment...
- Arribo a quarts de set...
- Avui apareix a l'e-notícies...
- A partir de demà...
- El veritable problema de Catalunya...
- El grecs tenien una paraula...
- Acantilado ha publicat...
- Abans de menjar caragols...
- Línia Vallès núm 120 (16.6.06)...
- Brutal, extraordinari, clarivident...
- La vida és dura...
- En els tres judicis...
- Fas aquest comentari...
- Última classe...
- Faune melancòlic...
- Sabem que demà...
- No t'ho perdis...
- Escrius...
- Aquest és el post número 200...
- No hi ha dreceres...
- M'arriba aquest mail...
- Ella fuma... (amor & tabac)
- No hi ha cap sensació...
- El malson de qualsevol blogger...
- És aquesta estranya sensació...
- Sexisme...
- Quin dret...
- No és per a donar la raó...
- Avui és 6.6.6...
- Cada any...
- Al llit del torrent...
- Es va verificant la meva hipòtesi...
- Entrevistem al mossèn...
- L'elaboració d'aquest blog...
- Heus aquí...
- JD...
- No suporto la sordidesa...
-
►
2005
(2)
- ► de desembre (2)

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada