Surto de casa, camino mitja hora i veig el mar. Prenc el camí de Can Brotau fins a la casa de fusta de Can Carló i m'endinso pel bosc fins a Coll de Clau. Després de tres dies plovent, l'espectacle és admirable: tota la pinassa xopa, falgueres i molses que reviscolen, comencen a caure les cireres d'arboç, creixen els aglans, pinyes prenyades de pinyons, saltamartins d'ales blavoses, garses escandaloses, tots els bolets que vindran al tombant de l'octubre, moltes papallones: blanques, grogues, marrons... La pols ha passat a la història. El sauló centelleja com si tingués diamants diminuts. La pluja ha escrit xaragalls en els corriols. Ressegueixo la petjada d'unes ferradures. Capgrossos a la font de Can Gurguí. Em torno a trobar el faisà pels canyars de Can Sala Gros. Des del mirador de la cornisa veig la ciutat abaltida. La Torre Agbar brilla. El mar és color de fang davant del Fòrum, on desguassa el Besòs. Contemplo els cims que m'encerclen: Montjuïc, el Tibidabo, La Conreria, el massís de Montserrat, el castell de Sant Miquel, La Mola, els cingles de Bertí, el Tagamanent, el Turó de l'Home, Céllecs, el castell de Burriac... I el mar a llevant, sempre misteriós. Aquest és el meu paisatge. Aquí m'he arrelat. Inspiro a fons la nitidesa de l'aire. No hi ha ningú: els pins relluents i jo sobrevolant la misèria del món després de ploure...15.9.06
Després de ploure
Surto de casa, camino mitja hora i veig el mar. Prenc el camí de Can Brotau fins a la casa de fusta de Can Carló i m'endinso pel bosc fins a Coll de Clau. Després de tres dies plovent, l'espectacle és admirable: tota la pinassa xopa, falgueres i molses que reviscolen, comencen a caure les cireres d'arboç, creixen els aglans, pinyes prenyades de pinyons, saltamartins d'ales blavoses, garses escandaloses, tots els bolets que vindran al tombant de l'octubre, moltes papallones: blanques, grogues, marrons... La pols ha passat a la història. El sauló centelleja com si tingués diamants diminuts. La pluja ha escrit xaragalls en els corriols. Ressegueixo la petjada d'unes ferradures. Capgrossos a la font de Can Gurguí. Em torno a trobar el faisà pels canyars de Can Sala Gros. Des del mirador de la cornisa veig la ciutat abaltida. La Torre Agbar brilla. El mar és color de fang davant del Fòrum, on desguassa el Besòs. Contemplo els cims que m'encerclen: Montjuïc, el Tibidabo, La Conreria, el massís de Montserrat, el castell de Sant Miquel, La Mola, els cingles de Bertí, el Tagamanent, el Turó de l'Home, Céllecs, el castell de Burriac... I el mar a llevant, sempre misteriós. Aquest és el meu paisatge. Aquí m'he arrelat. Inspiro a fons la nitidesa de l'aire. No hi ha ningú: els pins relluents i jo sobrevolant la misèria del món després de ploure...
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
-
►
2022
(37)
- ► de desembre (2)
- ► de setembre (6)
-
►
2021
(15)
- ► de desembre (1)
- ► de setembre (3)
-
►
2017
(195)
- ► de desembre (22)
- ► de novembre (28)
- ► de setembre (9)
-
►
2016
(58)
- ► de desembre (2)
- ► de novembre (4)
- ► de setembre (2)
-
►
2015
(109)
- ► de desembre (4)
- ► de novembre (7)
- ► de setembre (3)
-
►
2014
(132)
- ► de desembre (10)
- ► de novembre (15)
- ► de setembre (6)
-
►
2013
(95)
- ► de desembre (11)
- ► de novembre (7)
- ► de setembre (12)
-
►
2012
(138)
- ► de desembre (8)
- ► de novembre (9)
- ► de setembre (11)
-
►
2011
(168)
- ► de desembre (18)
- ► de novembre (18)
- ► de setembre (18)
-
►
2010
(114)
- ► de desembre (10)
- ► de novembre (1)
- ► de setembre (2)
-
►
2009
(174)
- ► de desembre (28)
- ► de novembre (28)
- ► de setembre (21)
-
►
2008
(343)
- ► de desembre (10)
- ► de setembre (32)
-
►
2007
(459)
- ► de desembre (37)
- ► de novembre (46)
- ► de setembre (29)
-
▼
2006
(491)
- ► de desembre (48)
- ► de novembre (53)
-
▼
de setembre
(50)
- Indefensable
- Cronologia bàsica
- L'apoteosi del patetisme
- Amb Robert Redeker
- Content
- Potser
- Weisheit
- Jo no tinc por
- Multa
- Temps era temps
- Ghost
- No badis, Esquerra
- Comentaris i visites
- Bolets
- Sexe sagrat
- Pluja
- Comentaris
- Bomba
- Sense paraules
- Logos eròtic
- Se'n va l'estiu
- El paràgraf de la discòrdia
- DOBLE PRIMÍCIA
- La mitja lluna s'acosta...
- La pluja, Sade, l'arc de Sant Martí i tu
- Més sobre la descatalanització de Catalunya
- Després de ploure
- Garrulisme
- Plou tempestuosament...
- TAU
- Avui faré un post curt...
- M'honora d'allò més...
- FELIÇ DIADA
- Els primers rovellons...
- El cas Rubianes...
- Ben retrobat...
- Saül Gordillo...
- La vella figuera de Sant Mateu...
- Saltirons de gripau...
- Dir "jo també vull un estat propi"...
- Un gripau al jardí...
- Una amable lectora...
- No trobes que ja va sent hora...
- Faldilla carbassa...
- L'àngel que vas ser...
- Cap de setmana hospitalari...
- Estudié toda mi vida...
- T'escau...
- Amb 17 anys...
- A finals de juny...
-
►
2005
(2)
- ► de desembre (2)

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada