Però una nació mai no serà lliureLluís Maria Xirinacs, Acte de sobirania, 6 d'agost de 2007
si els seus fills no volen arriscar llur vida
en el seu alliberament i defensa
Und es ist allein das Daransetzen des Lebens,G. W. F. Hegel, Fenomenologia de l'Esperit, IV, A, 2
wodurch die Freiheit bewährt wird
(I només arriscant la vida
podrem conservar la llibertat)

2 comentaris:
Una cosa és arriscar la vida, per viure-la si cap , amb més intensitat, i l'altre és posar-se del costat de la la Mort per finiquitar la vida mateixa.
L'agressivitat ha d'estar al servei de la vida no de la mort.
No tinc gens clar el suïcidi, ni si veritablment es tracta d'un "acte de sobirania".
La llibertat humana crec que és manegar-se amb allò que a un més l' esclavitza, i això em sembla que te a veure amb aquest impulsos més agressius que tots portem a dins.
Joaquim
Chesterton: Liberty is never an easy thing. The man or the nation who seeks liberty under the impression that it is an easy thing, has always sunk, and always deserved to sink, back into slavery, which is the very home of ease.
Publica un comentari a l'entrada