Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Moleskine. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Moleskine. Mostrar tots els missatges

23.6.08

Podria oblidar-ho tot


A les 7 ja estic despert. Agafo la moto i me'n vaig cap a Can Teixidó. Passo sota la via del tren i em trobo la mar al davant, tota per a mi. La platja deserta. Alguna persona fent fúting. El sol comença a elevar-se per l'horitzó, un sol encara inofensiu. Camino una mica fins al meu racó predilecte, entre unes roques plenes d'algues i musclos petits, on hi ha un pany de sorra que simula una minúscula cala. Estic ben sol. M'agrada la platja a l'hivern i, sobretot, quan no hi ha gent. Aquest estiu he descobert que puc venir a primera hora i gaudir-la igualment. Quan, dintre de dues hores, això comenci a omplir-se, jo marxaré. Escric a la Moleskine tot recolzant l'esquena en una roca, amb els peus mig ensorrats, deixant que les onades em llepin els peus... La mar llampurneja diamantada. Veig els pals dels vaixells que s'estan al recer del port d'Ocata. De tant en tant passa un tren. Ara mateix podria oblidar-ho tot: el meu nom, tot el que he fet i tot el que sóc... Podria oblidar que existeixen rutines, normes obligacions; oblidar que hi ha problemes que cal resoldre. Ara mateix només l'escuma, la remor de l'aigua que es bat contra les roques, la meva pell molla, brillant, l'horitzó -aquesta línia rectíssima. Ara només el cel ras, aquest anar i venir de la vida insignificant, aquest surar sense esforç, sense esperar res tret del raig de sol que m'acarona... L'aigua transparent en la qual em submergeixo (primer freda i després amiga) m'ensenya que cal ser transparent. Un altre avió cap al Prat. Un altre tren. Ciclistes. Al fons, la torre de la tèrmica i la muntanya de Montjuïc. Sí, podria oblidar-ho tot ara mateix, oblidar que sé escriure, oblidar la cal·ligrafia dels dies passats que m'han portat fins aquí...




25.2.08

Quadern de Cotlliure_1

El darrer cap de setmana de gener fou memorable (Jornades de la Catosfera a Granollers). El darrer cap de setmana de febrer també ho ha estat (Premi Machado a Cotlliure).

A Cotlliure no em vaig voler endur el portàtil. He estat tres dies completament desconnectat. Amb la mà tancada, he manuscrit mitja Moleskine. La nostàlgia de l'escriptura analògica... He titulat aquest bloc (amb c) QUADERN DE COTLLIURE. Avui començo una sèrie de posts en els quals reproduiré fragments d'aquest QUADERN.


QUADERN DE COTLLIURE_1

Divendres 22.2.08

El Canigó nevat, quin gegant! quin símbol!

Aquest campanar, únic, m'agrada sobretot al capvespre, quan la pedra és il·luminada pel sol ponent.

Tres nens juguen ran de l'aigua. Els custodia la seva àvia de cabells blancs.

Avui fa 69 anys que vas morir, Antonio, i sóc aquí perquè tu has volgut que hi sigui.

L'alcalde de Cotlliure inaugura el Congrés. Es passa mig discurs parlant de Sarkozy. Entre les eleccions i la vida privada del president, la resta passa desapercebut per als mitjans. C'est inquiétant pour l'avenir de la France...