Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris vallesfera. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris vallesfera. Mostrar tots els missatges

23.12.07

JA SOM 100!!!

PARTICIPA EN UN LLIBRE QUE FARÀ HISTÒRIA

¿Per què no fem un llibre que reculli una selecció dels millors posts dels blogs literaris catosfèrics? Allò que va començar com una idea complementària de la taula sobre Blogs & Literatura dins les Jornades de la Catosfera, a poc a poc va anar agafant forma... Vam crear un gmail: [catosfera2008@gmail.com], vam redactar les bases de la convocatòria i vam enviar-les a tot un seguit de blogaires que podien estar interessats en la iniciativa.

La resposta ha estat magnífica. A hores d'ara ja hem rebut 102 textos! Més de 100 blogaires s'han afegit amb il·lusió a aquest somni col·lectiu. És increïble. Persones d'arreu dels Països Catalans: Barcelona, Tarragona, Lleida, Girona, Andorra, Ses Illes, País Valencià, Nova York... Hem confeccionat un mapa en el qual podeu contemplar la localització dels participants [mapa de la catosfera literària]. A més de l'àmplia distribució geogràfica, podem destacar altres dades: el 80% són homes, el 50% són de la província de Barcelona, el més jove té 17 anys i el més gran 66...

Encara queda una setmana per a tancar la fase d'admissió. Fins el 31 de desembre seguirem acceptant textos. Si no us voleu quedar sense aparèixer en aquest llibre pioner que farà història, espavileu-vos, seleccioneu un post i envieu-lo.

(29.11.07) Blogs & Literatura (bases convocatòria)
(29.11.07) Nosaltres sí, que som imparables
(11.12.07) Taula Blogs & Literatura
(13.12.07) Ja som 50! (llista participants)
(16.12.07) Literatura del present
(17.12.07) Mapa de la catosfera literària

Amb la col·laboració de
--&--

Ahir al matí, a la Fonda Europa de Granollers, Joan Ramon, Rafael, Toni, David i Marc (i més gent que no surt a la foto) vam constituir la Vallesfera. Post del flamant President: aquí.

(La foto és horrorosa... El David amb els ulls en blanc fa realment por!)
BONES FESTES DE NADAL I VENTURÓS 2008

29.9.07

Vallesfera

La nova actualització del rànquing de blogs en català d'Alianzo m'ha situat en 5è. lloc (abans ocupava la 10a. posició):


Crida l'atenció que dels 5 primers blogs 3 siguin del Vallès Oriental: Marc Vidal de Granollers, Joan Ramon de Llinars i servidor de Vallromanes. Dins la Catosfera, per tant, s'imposa la Vallesfera. Així l'han batejada en Marc i en Joan Ramon. Em sembla una bona iniciativa, això d'aplegar en un metablog tots els blogs d'un territori concret. Un bon precedent en aquest sentit és, per exemple, Ebresfera.

Una altra cosa que em crida l'atenció és que dels 5 primers blogs classificats 4 tenen una capçalera on apareix la cara del seu autor...

Considero que el fet que els bloguers donin la cara és una garantia de credibilitat. L'anonimat ha caigut en el desprestigi. Hi ha alguna cosa de "marca" en aquesta presentació a cara descoberta (en Marc en sap més, de branding, i ho explicaria millor). També podríem analitzar els fons (per què hem escollit aquesta foto i no una altra), el tipus de lletra, els colors predominants, la ubicació (esquerra, centre, dreta) del blogger dins la capçalera. De tot plegat se'n podrien extreure moltes conclusions...