Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Alianzo. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Alianzo. Mostrar tots els missatges

10.1.14

Una dècada


El passat 1 de gener va fer 10 anys que vaig obrir el primer blog: Tros de Quòniam. Sembla mentida que hagi passat una dècada, però ha passat. Això és molt de temps a la xarxa. Aquell primer blog era un experiment en tota regla. El recordo amb entranyable tendresa. Per bé i per mal, va fer forrolla. El Big Bang va durar 2 anys. A les acaballes de 2005 el va succeir Entrellum, que és on esteu llegint ara, un blog que dura i dura i dura... 

Sumant els dos blogs (i deixant de banda altres blogs apòcrifs que van ser encara més experimentals i efímers), el balanç en xifres d'aquesta dècada blogològica és el següent:

10 anys
 3.000 posts
500.000 visites
12.000 comentaris

Suposo que tota aquesta feina(da) és una "obra"; no pas una obra en el sentit clàssic del terme, és a dir, un corpus de llibres de paper (que també en tinc), sinó una obra ciberliterària feta virtualment amb les eines que ens ofereix el segle XXI. Com es valori tot això o qui ho valori no és assumpte meu. Aquí està i aquí ho deixo. És el meu regal al món. Allò que està fet, fet està.    

Val a dir que segueixo fidel a Blogger. Gràcies Mr. Blogger!!! (si te'n vas a fer punyetes m'ho esborraràs tot...). Després dels anys, continuem al capdamunt dels rànquings: Alianzo* Gràcies també a vosaltres, entrellumaires, que passeu per aquí i feu un cop d'ull. Tots som la Catosfera. Alguns han fet figa i ara només són un enllaç trencat; altres (tossuts com jo) no han deixat de bloguejar. Una abraçada immensa a tots. 

Una dècada! Marededéu. Quantes coses hem viscut. Com hem canviat. I la idea bàsica persisteix: Aspirem a la llum a través de les ombres de les paraules... Quina quimera, oi?

Alianzo Rank de Cataluña
* PS: Estic flipant amb Alianzo. En aquest moment em concedeix 5 estrelles amb una puntuació de 86. Això em situa el número 7 del global mundial (de 28.865), el número 3 d'Espanya (de 14.681) i el número 1 de Catalunya (de 3.010). Flipo!

1.1.14

1-1-14

Aquest blog comença l'any al capdamunt del top d'Alianzo (llengua catalana, categoria books), posició que comparteix amb el del "mediàtic" Salvador Macip. Comprovo que l'any 2013 he publicat (només) 95 posts, una mitjana d'un post cada quatre dies. D'ençà 2005, l'any acabat ha sigut el menys prolífic blogològicament parlant. Per exemple, el 2006 en vaig publicar 491, cinc vegades més que enguany, una animalada. Eren altres temps i nosaltres també érem uns altres. El que no em quadra és que, amb aquests canvis, la posició al rànquing continuï igual que aleshores. Misteris dels algoritmes. 

Reconec que el 2013 he tingut altres prioritats. Diguem que m'he distret amb qüestions que sovint no tenien res a veure amb la literatura. O dit altrament: he gosat defugir el meu destí. No sé si perquè m'era prou conegut i ja m'avorria, o perquè em venia de gust dedicar-me a altres menesters. Potser he perdut el temps i les energies, però he après moltes coses, sobretot el privilegi de conèixer-me una mica més a mi mateix i créixer com a persona.

El 2014 em portarà viatges llunyans i textos cabdals. No debades faré 50 anys i arriba l'hora de crear quelcom que pugui quedar més enllà del meu cos extingible. També podria donar-se el cas que, de cop i volta, m'agafés un rampell salvatge i decidís ser sincer... No ho descarto pas.  Avisats esteu.

Tingueu cura de la vostra alimentació; feu exercici; no fumeu; eviteu la carn; no abuseu del vi; aparteu-vos de les persones que brutegen (si fa pudor no us tapeu el nas, foteu el camp i carretera); no us deixeu res al pap, que després es podreix i és pitjor; l'odi, la rancúnia i el ressentiment només us danyen a vosaltres; feu allò que us faci feliços i, si de retruc, feu feliços als altres, millor que millor; no cancel·leu (amb ela geminada) els somnis; que la motxilla pesi cada dia menys; que el cor sigui cada dia més pur; parleu una estona cada dia amb el nen que s'amaga dins vostre; mireu els núvols; escolteu els ocells; canteu, crideu, balleu, masturbeu-vos; estimeu-vos, sobretot estimeu-vos (perquè ningú us estimarà si no us estimeu); i no em feu gaire cas, que jo no sóc cap exemple de res; la vida flueix fins i tot quan s'entrebanca; ella sí, que en sap.         

Feliç 2014.      

20.1.08

Més rànquings

Si no en teníem prou amb Technorati i Alianzo, ara ens ha nascut Bloguzz. Segons aquest, ENTRELLUM
ocupa la posición 3560 de los 50040 blogs indexados en Bloguzz. En Catalán está en el puesto 13 de un total de 553 blogs. Está mejorando su capacidad de generar buzz en los últimos días. Su nivel de influencia absoluta es del 43%, se trata de un nivel considerable. Es un blog que destaca por su contenido de calidad sobre Blogging.
A la dreta de la pàgina, podeu veure el posicionament d'ENTRELLUM en altres categories: books, internet, blogging, web 2.0... Una nova distracció per als amants de les xifres i els pòdiums.

31.12.07

L'últim post de l'any

10:18 De bon matí em trobo un regal d'Alianzo dins de cada mitjó: 6a. posició al rànquing de blogs en català i 2a. posició a la categoria de Literatura. Com d'habitud, Vidal, Gordillo, Muñoz i Villoslada segueixen intractables. Felicito per la seva posició El Llibreter el qual, amb molt bon criteri, ha tingut el detall d'enviar un dels seus posts per al llibre Blogs & Literatura.

A falta d'unes hores per acabar el termini d'admissió, ja hem rebut 129 textos, que es diu aviat. Fa un mes de la convocatòria i ens ha sorprès molt gratament la resposta rebuda. Ara ve la segona fase en la que caldrà garbellar les propostes i seleccionar aquelles que mereixeran formar part del llibre de paper que publicarà Cossetània. Volem agrair-vos la generositat que heu demostrat tot compartint les vostres lletres.

El mapa de la catosfera literària fa molt de goig: des de l'Alguer fins a Nova York, des d'Andorra fins a Les Valls de Vinalopó... Llàstima que ens manqui representació de la Catalunya Nord! Si algú coneix algun blogferit de Perpinyà o encontrons... Podem allargar uns dies el termini...

Ara me'n vaig a recollir la meva filla a l'aeroport. Potser després escric alguna altra cosa...

--&--

Per a un llibre que diu que diuen que ha de sortir a la primavera
—i que ha de ser el més venut per Sant Jordi, diuen—


--&--

19:16 Aquest és el post número 970 d'ENTRELLUM. Ara mateix el comptador diu que, des del dia 8 de gener de 2006, aquest blog ha rebut 182.376 visites. Alianzo assenyala una autoritat 128 amb 1.128 enllaços.

Si aquest matí els participans del llibre Blogs & Literatura eren 129, ara ja són 134. Alguns ho han deixat per a última hora...

L'any 2007 se'n va. La vida se'n va. Tot se'n va. No pas debades. Resten les passes, les petjades, les empremtes, les ombres d'aquella llum que vam ser a l'altra banda del mirall (perquè això és un mirall, una simple pantalla, no ho oblidem)... Sí, aquella llum que vam ser, xàldigues i batecs humans, fal·lera blogogràfica. Resten els arxius, els comentaris, el silenci còmplice dels que passeu de puntetes, llegiu i torneu l'endemà...

L'any 2007 se'n va. ENTRELLUM encara no. Demà farà 4 anys justos que bloguejo. Després del Neujahrskonzert der Wiener Philharmoniker ens veiem.
Que la ressaca sigui lleu!

Salut i posts per al 2008!!!

--&--

20:58


He rebut la convocatòria del Premi Sant Joan Caixa Sabadell 2008 en la qual em trobo una pregunta certament retòrica:

Qui aposta per la literatura catalana?

Que qui aposta per la literatura catalana? Ho volen saber de debò? Nosaltres, modèstia a part. Que qui som nosaltres? Nosaltres som els catosfèrics, la catosfera literària... si més no 134.

L'any passat aquest premi va quedar desert. Espero que enguany els il·lustres i admirats Pere Gimferrer, Valentí Puig, Vicenç Villatoro, Alan Yates i Fermí Pons-Pons obrin els ulls i reconeguin que una part essencial de la literatura del present s'està fent a la Catosfera (La frase és d'un Premi Nacional de Literatura).


29.9.07

Vallesfera

La nova actualització del rànquing de blogs en català d'Alianzo m'ha situat en 5è. lloc (abans ocupava la 10a. posició):


Crida l'atenció que dels 5 primers blogs 3 siguin del Vallès Oriental: Marc Vidal de Granollers, Joan Ramon de Llinars i servidor de Vallromanes. Dins la Catosfera, per tant, s'imposa la Vallesfera. Així l'han batejada en Marc i en Joan Ramon. Em sembla una bona iniciativa, això d'aplegar en un metablog tots els blogs d'un territori concret. Un bon precedent en aquest sentit és, per exemple, Ebresfera.

Una altra cosa que em crida l'atenció és que dels 5 primers blogs classificats 4 tenen una capçalera on apareix la cara del seu autor...

Considero que el fet que els bloguers donin la cara és una garantia de credibilitat. L'anonimat ha caigut en el desprestigi. Hi ha alguna cosa de "marca" en aquesta presentació a cara descoberta (en Marc en sap més, de branding, i ho explicaria millor). També podríem analitzar els fons (per què hem escollit aquesta foto i no una altra), el tipus de lletra, els colors predominants, la ubicació (esquerra, centre, dreta) del blogger dins la capçalera. De tot plegat se'n podrien extreure moltes conclusions...

2.6.07

Marc Vidal a Vallromanes

Vam entrevistar Marc Vidal al programa "Capvespre". Vam parlar de política, d'economia, de blogs... Vam seguir conversant mentre sopàvem pèsols de Can Trampis i ous ferrats d'oca de Can Boquet (havia menjat ous de gallina i de guatlla, però mai d'oca: quin rovell!) tot regat amb un Pesquera molt decent. Marc és un nen entremaliat. Marc és un geni de la comunicació. Marc és un seductor. Es nota que el seu fort és l'(auto)publicitat. Marc és un egocèntric de can collons, com tots els que ens dediquem a bloguejar. I quin mal hi ha? És el número 1 del rànquing en català d'Alianzo. Poca broma, doncs. Diu que rep 350 mails diaris. Marc és entranyable. Quan va relatar la seva primera estada a París (amb només 17 anys, sense un duro a la butxaca) em va recordar el millor Orwell de Down and Out in Paris and London. Ell, com George, també va fer de rentaplats... i altres papers de l'auca que donarien per a una Bildungsroman ben divertida. Gràcies, Marc, per regalar-nos aquestes hores.

Altres entrevistes "Capvespre":

12.4.07

Top d'Alianzo

Al blog de Saül Gordillo llegeixo el següent comentari de Pere Valls:
TOP10 DE L'ALIANZO

Pere Valls| Adreça electrònica | dijous, 12 d'abril de 2007 | 01:37h

Pel que he pogut saber l'Alianzo és el rànquing més exacte que hi ha per mesurar el nivell d'IMPORTÀNCIA dels blogs al nostre país en concret. No està basat en la inscripció prèvia, sinó que rastregen tota la xarxa. Jo he treballat amb ells i us puc assegurar que es un sistema molt seriós que combina diferents nivells de seguiment: ranking alexa, technorati, enllaços, comentaris sobre el blog en altres blogs, gestió i puntualitat, etc. És millor que el catalexa o qualsevol altre com technorati perquè segueix una combinació de tots ells. El motor de búsqueda d'idioma es basa en els primers tres posts del blog i rastreja dominis .cat, .com i .net, ara incorporaran .org i també segueix els subdominis cosa que no fa technorati. Per exemple hi ha blogs en technorati que no estan molt alts perquè tenen doble arrel tipus canvi de secció, categoria o idioma. Estar entre els 10 primers en Alianzo llengua catalana és una gran cosa perquè compteu que quan jo vaig deixar de col·laborar amb ells (fa dos mesos) el volum de blogs en català que utilitzen per crear la llista dels top 100 rondava els 2200. No està mal, oi? Us vull felicitar als que figureu en els primers llocs perquè és molt difícil i s'ha d'estar a sobre del blog molt més del que sembla. Si no tens una mitjana de 400 visites diàries o 10 comentaris al dia es impossible sortir entre el top10, però per estar entre els 3 primers pel que sé has de rondar els 1500 o 2000 impactes al dia. Quelcom molt difícil amb una catosfera tant competitiva...
Gràcies per la felicitació, Pere. (M'he pres al llibertat de corregir-te algunes faltes). No fa gaire vaig constatar que aquest humil blog es trobava situat en el cinquè lloc del rànquing que esmentes. Des de fa uns dies veig que he pujat un lloc i ara em trobo en la quarta posició. Si el que dius és veritat, m'omple d'orgull i satisfacció. ENTRELLUM, aleshores, deu ser un blog IMPORTANT, dels més importants en català. Mira qui va al davant i mira qui va al darrere...

4.4.07

Algunes xifres i un rèquiem

ENLLAÇA ENTRELLUM 07
657
posts
577 etiquetes
100.000 visites en 14 mesos (since 8.1.06)
11.795 visites el mes de març de 2007
1.125 visites en un sol dia (25.3.07)
76 blogs enllaçats (511 links)
al rànquing d'Alianzo
5.185 € de benefici


Acta est fabula
Sic transit gloria
blogs (+)
Tina: Sit tibi terra levis

Els que quedem ho haurem de fer encara millor