Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Andorra. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Andorra. Mostrar tots els missatges

31.12.07

L'últim post de l'any

10:18 De bon matí em trobo un regal d'Alianzo dins de cada mitjó: 6a. posició al rànquing de blogs en català i 2a. posició a la categoria de Literatura. Com d'habitud, Vidal, Gordillo, Muñoz i Villoslada segueixen intractables. Felicito per la seva posició El Llibreter el qual, amb molt bon criteri, ha tingut el detall d'enviar un dels seus posts per al llibre Blogs & Literatura.

A falta d'unes hores per acabar el termini d'admissió, ja hem rebut 129 textos, que es diu aviat. Fa un mes de la convocatòria i ens ha sorprès molt gratament la resposta rebuda. Ara ve la segona fase en la que caldrà garbellar les propostes i seleccionar aquelles que mereixeran formar part del llibre de paper que publicarà Cossetània. Volem agrair-vos la generositat que heu demostrat tot compartint les vostres lletres.

El mapa de la catosfera literària fa molt de goig: des de l'Alguer fins a Nova York, des d'Andorra fins a Les Valls de Vinalopó... Llàstima que ens manqui representació de la Catalunya Nord! Si algú coneix algun blogferit de Perpinyà o encontrons... Podem allargar uns dies el termini...

Ara me'n vaig a recollir la meva filla a l'aeroport. Potser després escric alguna altra cosa...

--&--

Per a un llibre que diu que diuen que ha de sortir a la primavera
—i que ha de ser el més venut per Sant Jordi, diuen—


--&--

19:16 Aquest és el post número 970 d'ENTRELLUM. Ara mateix el comptador diu que, des del dia 8 de gener de 2006, aquest blog ha rebut 182.376 visites. Alianzo assenyala una autoritat 128 amb 1.128 enllaços.

Si aquest matí els participans del llibre Blogs & Literatura eren 129, ara ja són 134. Alguns ho han deixat per a última hora...

L'any 2007 se'n va. La vida se'n va. Tot se'n va. No pas debades. Resten les passes, les petjades, les empremtes, les ombres d'aquella llum que vam ser a l'altra banda del mirall (perquè això és un mirall, una simple pantalla, no ho oblidem)... Sí, aquella llum que vam ser, xàldigues i batecs humans, fal·lera blogogràfica. Resten els arxius, els comentaris, el silenci còmplice dels que passeu de puntetes, llegiu i torneu l'endemà...

L'any 2007 se'n va. ENTRELLUM encara no. Demà farà 4 anys justos que bloguejo. Després del Neujahrskonzert der Wiener Philharmoniker ens veiem.
Que la ressaca sigui lleu!

Salut i posts per al 2008!!!

--&--

20:58


He rebut la convocatòria del Premi Sant Joan Caixa Sabadell 2008 en la qual em trobo una pregunta certament retòrica:

Qui aposta per la literatura catalana?

Que qui aposta per la literatura catalana? Ho volen saber de debò? Nosaltres, modèstia a part. Que qui som nosaltres? Nosaltres som els catosfèrics, la catosfera literària... si més no 134.

L'any passat aquest premi va quedar desert. Espero que enguany els il·lustres i admirats Pere Gimferrer, Valentí Puig, Vicenç Villatoro, Alan Yates i Fermí Pons-Pons obrin els ulls i reconeguin que una part essencial de la literatura del present s'està fent a la Catosfera (La frase és d'un Premi Nacional de Literatura).


23.12.07

JA SOM 100!!!

PARTICIPA EN UN LLIBRE QUE FARÀ HISTÒRIA

¿Per què no fem un llibre que reculli una selecció dels millors posts dels blogs literaris catosfèrics? Allò que va començar com una idea complementària de la taula sobre Blogs & Literatura dins les Jornades de la Catosfera, a poc a poc va anar agafant forma... Vam crear un gmail: [catosfera2008@gmail.com], vam redactar les bases de la convocatòria i vam enviar-les a tot un seguit de blogaires que podien estar interessats en la iniciativa.

La resposta ha estat magnífica. A hores d'ara ja hem rebut 102 textos! Més de 100 blogaires s'han afegit amb il·lusió a aquest somni col·lectiu. És increïble. Persones d'arreu dels Països Catalans: Barcelona, Tarragona, Lleida, Girona, Andorra, Ses Illes, País Valencià, Nova York... Hem confeccionat un mapa en el qual podeu contemplar la localització dels participants [mapa de la catosfera literària]. A més de l'àmplia distribució geogràfica, podem destacar altres dades: el 80% són homes, el 50% són de la província de Barcelona, el més jove té 17 anys i el més gran 66...

Encara queda una setmana per a tancar la fase d'admissió. Fins el 31 de desembre seguirem acceptant textos. Si no us voleu quedar sense aparèixer en aquest llibre pioner que farà història, espavileu-vos, seleccioneu un post i envieu-lo.

(29.11.07) Blogs & Literatura (bases convocatòria)
(29.11.07) Nosaltres sí, que som imparables
(11.12.07) Taula Blogs & Literatura
(13.12.07) Ja som 50! (llista participants)
(16.12.07) Literatura del present
(17.12.07) Mapa de la catosfera literària

Amb la col·laboració de
--&--

Ahir al matí, a la Fonda Europa de Granollers, Joan Ramon, Rafael, Toni, David i Marc (i més gent que no surt a la foto) vam constituir la Vallesfera. Post del flamant President: aquí.

(La foto és horrorosa... El David amb els ulls en blanc fa realment por!)
BONES FESTES DE NADAL I VENTURÓS 2008

9.11.07

Informe sobre La Pedra del Diable

Avui he rebut a la bústia l'Informe sobre La Pedra del Diable que ha confeccionat la secció d'arqueologia del Museu Arxiu de Vilassar de Dalt. Han tingut l'amabilitat d'adreçar-me una carta d'agraïment i de citar fragments d'aquest humil blog en el recull d'antecedents històrics. Podeu consultar l'informe sencer aquí.

Gràcies Vicenç Corbera de Can Maura (a.c.s.)
Gràcies Manel San Francisco de Can Raspall
Gràcies Albert Fàbrega (blog)
Gràcies Enric Ortega (Museu Arxiu de Vilassar de Dalt)

Aprofito per a recomanar-vos aquest blog sobre megalitisme andorrà: David Gálvez Casellas