La vida és un camí empedrat de decepcions. Sempre esperem massa dels altres i els altres sempre esperen massa de tu amb la qual cosa la decepció és inevitable. Després hi ha el maleït mecanisme idealitzador que tergiversa la realitat fins a extrems inimaginables. Poc a poc, amb els anys, vas assumint que la cosa més difícil del món és la comunicació profunda amb els altres; vas acceptant que la teva solitud és substantiva, substancial, indeludible; que qualsevol intent de llençar ampolles amb missatge és completament inútil enmig d'aquest oceà de confusió i banalitat aterridores. La culpa no és de ningú. No hi ha culpables. La teva covardia. El teu egoisme. Les teves contradiccions. Les divergències entre el cos i l'ànima, entre cor i el cap, entre la raó i els sentiments, entre els sentiments i les sensacions, entre el deure i el plaer, entre el present i el passat, entre el poder i el voler, entre el que és anecdòtic i el que és categòric, entre el nucli i els electrons, entre la ficció i la realitat, entre la literatura i la vida... Massa divergències. ¿Quantes vides distintes voldries viure alhora si poguessis? El més important de tot és no enganyar-se. Jo sóc un home sol que es contradiu i que (potser per això) té molts problemes de relació amb els altres. Un home sol que, malgrat tot, té la sort i el privilegi de ser estimat: el regal més immerescut de tots. Sí, la vida és un camí empedrat de decepcions, però no és una merda. Paga la pena viure per a descobrir qui ets, què pots arribar a fer, quin sentit té tot plegat. Paga la pena viure per aspirar a la lucidesa, una lucidesa que mai no serà definitiva, però que t'ajudarà a sobreviure a pesar dels mals moments. El balanç final sempre serà positiu: també de les decepcions se'n pot aprendre.
5.1.07
Decepcions
Etiquetes
amor,
anima,
comunicació,
contradicció,
decepcions,
experiència,
filosofia,
idealisme,
jo mateix,
raó,
realitat,
sentiments,
solitud,
somatosofia
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
-
►
2022
(37)
- ► de desembre (2)
- ► de setembre (6)
-
►
2021
(15)
- ► de desembre (1)
- ► de setembre (3)
-
►
2017
(195)
- ► de desembre (22)
- ► de novembre (28)
- ► de setembre (9)
-
►
2016
(58)
- ► de desembre (2)
- ► de novembre (4)
- ► de setembre (2)
-
►
2015
(109)
- ► de desembre (4)
- ► de novembre (7)
- ► de setembre (3)
-
►
2014
(132)
- ► de desembre (10)
- ► de novembre (15)
- ► de setembre (6)
-
►
2013
(95)
- ► de desembre (11)
- ► de novembre (7)
- ► de setembre (12)
-
►
2012
(138)
- ► de desembre (8)
- ► de novembre (9)
- ► de setembre (11)
-
►
2011
(168)
- ► de desembre (18)
- ► de novembre (18)
- ► de setembre (18)
-
►
2010
(114)
- ► de desembre (10)
- ► de novembre (1)
- ► de setembre (2)
-
►
2009
(174)
- ► de desembre (28)
- ► de novembre (28)
- ► de setembre (21)
-
►
2008
(343)
- ► de desembre (10)
- ► de setembre (32)
-
▼
2007
(459)
- ► de desembre (37)
- ► de novembre (46)
- ► de setembre (29)
-
▼
de gener
(42)
- És així (III)
- És així (II)
- És així
- Lletres eròtiques
- Llar
- Darrer diumenge de gener
- Nimitur in vetitum
- La niñas de hoy en día
- Potser l'enyor
- Portes obertes
- Contemplació
- El Conflicte
- Al capdamunt
- Sant Vicenç
- Èxit
- BLOGUZZ-85392d0667
- Ser i fer
- Divendres històric
- Entendre
- Du bist ein Mann
- De xals i matrimonis حِجَاب
- Terrorisme
- La crítica de la crítica
- ENTRELLUM labelitzat!
- Cibersexe
- Aforisme 2 + poema
- Aforisme 1
- Complexitat
- L_OI al Saló del Sexe en Català
- 14 anys
- Can Dominguet
- Mai adéu
- Putes
- Dia de Reis
- L_OI al Línia Vallès
- Decepcions
- Eternitat
- Eros e Psique
- Palazuelo translacional
- Groc
- Kundera & Thoth
- El primer post de l'any
-
►
2006
(491)
- ► de desembre (48)
- ► de novembre (53)
- ► de setembre (50)
-
►
2005
(2)
- ► de desembre (2)

2 comentaris:
Benvolgut Toni:
quina és la causa de la teua decepció? D'on prové la teua tristor? Tal vegada ets vícitma d'un fàtum vital indefugible?
Em sembla que ja sé l'origen del teu neguit: http://www.piradosalpoder.com/pirados/21/03/2006/175
I és que açò del sobiranisme passa factura.
Benvolgut Toni (no vull ser menys que els altres a l'hora de tractar-te): Em sap greu dir-t'ho, però no ets l'únic que se sent sol i, a més, no ets l'únic que ets conscient que la vida és una conjunció de contradiccions. Per això he de dir que, en confessar-ho (tu), em caus molt millor que l'Ibàñez que vaig descobrir amb TDQ (l'Ibàñez enDalíniat). Però tants d'alts i baixos no pot ser bo per a ningú. Jo de tu intentaria mantenir un estat emocional entre aquell Ibàñez i l'actual. Ànims i segueix escrivint.
Publica un comentari a l'entrada