Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris blook. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris blook. Mostrar tots els missatges

21.12.09

4 anys


Avui fa 4 anys que vaig escriure el primer post d'aquest blog.

(L'1 de gener farà 6 anys del primer post al meu primer blog)

A hores d'ara, ENTRELLUM manté 1.500 posts en línia.

(Els 700 de TdQ van ser esborrats quan van passar al paper)

Bloguejar és un hàbit (no tinc clar si una virtut o un vici) i una manera de ser escriptor. He intentat deixar-ho vàries vegades, però no puc.

En aquest temps, han passat moltes coses, han canviat les circumstàncies. El que queda són els arxius, un rastre de mots endreçats cronològicament, engrunes de mi mateix, una obra en progrés, escrita a raig, dia rere dia.

Els blogaires som onanistes, narcisistes, exhibicionistes... Potser ho fem per a sentir-nos vius, com si el blog fos un mirall que ens retorna en forma de llum l'ombra que som.

Per a vosaltres, que em llegiu.

4.7.08

Quaderns de paper

Quaderns va ser un dels blogs més interessants de la primera fornada catosfèrica. El seu autor -el quadernícola Antoni Ferrando, que viu a Praga- va decidir plegar a finals de 2006. Ara m'assabento que el bo i millor d'aquell blog s'ha convertit en un llibre: Per què tot és una merda? (un títol massa comercial i amb el que discrepo profundament). Un altre blook, doncs, que s'afegeix a la llista cada cop més gran d'obres digitals que acaben empastifant la cel·lulosa. El blogaire adormit es desperta amb un blog nou que serveix per a promocionar el llibre. Ben retornat i molta sort!

28.5.08

Un blook estiuenc

Me'l vaig trobar ahir a la bústia: un regal de Josep Porcar, poeta i activista ciberliterari (el seu premiat Blogs de Lletres ja és una referència internacional). El llibre és una joia analògica que conté 40 poemes que primer havien aparegut en edició digital, és a dir, ens trobem davant d'un altre blook. N'ha regalat 100, tots numerats i dedicats. La màgia del número 100: 100 blogaires que hem participat en LCL i 100 exemplars del poemari Els estius. Volums de paper que van néixer a la Xarxa... Llibres que fan història. Gràcies, Josep!