Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris poesia. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris poesia. Mostrar tots els missatges

27.6.21

Esperant els àngels

És esperar l’endemà mentre l’avui s’escola. Un altre dia perdut sense els teus llavis. Hi estic, però no hi sóc si Tu no hi ets. Tant se val el mar esplendorós o el cel blavíssim. Tant se val tot l’univers si em manques una altra nit. L’únic paisatge real és interior. No hi ha cap distracció tret d’enyorar-te. Una buidor infinita. Un cos orfe de tactes. El silenci dels mots i dels gestos inútils. Tu allà i jo aquí, com dos espantalls impossibles. No miraré el calendari. No imaginaré que arribes i que t’abraço. Tot això no serveix per a res. Vent de mar que no em porta el perfum de la teva orquídia sagrada. El destí m’ha robat la plenitud. Escolto la teva veu llunyana, intangible, etèria. Els batecs del meu cor són cada cop més prims. Tu allà i jo aquí, mentre el Temps engull les engrunes de la vida efímera. El tic tac del rellotge se’m clava al mig del pit. Abomino el present de la teva absència. Ressecs, els somnis fan figa. És el desert que s’allarga i una altra posta s’esmuny sota el llit massa ample. He oblidat la manera de romandre dempeus, impassible. És el que té ser un tros de carn amb ànima, haver estimat sense mesura, donar-ho tot, fins la darrera gota. Ja callo. M’havia promès que no escriuria sobre nosaltres. He fallat, com fallo en tantes coses. Miro les muntanyes i penso que no som tan importants. Les emocions que s’esfilagarsen com els núvols. Fràgils. Totes les batalles lliurades, on són? Totes les cuites, qui les recorda? Em canto una lullaby a mi mateix, el nen que sóc no vol plorar. Jo aquí i Tu allà, a l’illa de Manhattan, esperant els àngels...


21.2.18

Curitiba


Me la trobo a la Praça Garibaldi, asseguda a la font del Cavalo Babão, davant l’església de Nossa Senhora do Rosário de São Benedito (Largo da Ordem). Ofereix uns fanzines cal·ligrafiats que contenen textos i dibuixos. En realitat són dos folis fotocopiats amb una grapa al mig. M’interesso pel seu contingut: poemes, conhecimento, cábala, alquímia... Comença a parlar de la seva vida i les seves idees...

Diu que és descendent dels indígenes de Xingu (Mato Grosso) i de Pedro Álvares Cabral (descobridor del Brasil), però que les seves arrels són jueves sefardites. Després d’un divorci fatídic, va morir per ressuscitar. Té una filla. Ha viatjat pel Brasil i Sud-amèrica i ara s’està a casa del seu germà.

Parla de paradigmes, kairós, connexions energètiques, amor incondicional, servei als altres... Parla molt i molt de pressa. Edat indeterminada. Ulls marrons. Sóc incapaç de recordar el seu nom. 

Em quedo tres fanzines i li dono 20 reals (5 euros). Llegeixo:
Procura fer el que t’agrada, en tots els sentits, així et realitzaràs com a persona. No et preocupis de l’opinió dels altres, tu segueix endavant i trobaràs nous horitzons. Tot canvia. No t’aferris a res ni a ningú. Aferrament és sofriment. Tingues coses, però no deixis que les coses et tinguin a tu. No et quedis en un lloc si no t’agrada, si cal ves-te’n, fuig. Aproxima’t a la natura, ella t’alliçonarà sobre la vida vertadera. Crea coses cada dia. No deixis mai de somriure. Allò que escullis conformarà la teva realitat. No és un atzar que siguis aquí. Et van fer per a ser feliç. El desig del teu cor et conduirà al lloc desitjat. Segueix endavant. El món és gran i hi ha innumerables llocs per a conèixer... 

14.2.18

Sampa 10


La xarxa de metro de Sampa és moderna i eficient. El que crida l’atenció és que pots trobar-te versos escrits als túnels, no pas grafits, sinó fragments de poemes d’autors reconeguts. 

El primer que vaig veure era de Pessoa, del poema Tabacaria d’Álvaro de Campos, sortint de l’estació de Vila Madalena.  

El poeta escriu per a deixar constància de la seva sublimitat, malgrat que visqui una existència d’allò més desgraciada. És com si les paraules-redemptores tinguessin el poder per a salvar-nos, com si les nostres obres poguessin justificar-nos. 

No m’agraden els metros. Massa gent massa junta i massa claustrofòbia. Prefereixo caminar a cel obert, a poder ser pels parcs. Recomano els d’Ibirapuera i el de Villa-Lobos. Són els que tinc més a prop.

Avui, al metro, ha entrat un noi que rapejava versos i, en l’interval de dues estacions, ha fet una performance lloable, inspirant-se en les persones que hi havia al vagó. Admiro aquests artistas da rua, capaços d’oferir les seves creacions efímeres a canvi d’uns reals. 

Poder llegir o escoltar poesia en el metro de São Paulo (com l’altre dia al ferri de Salvador), t’ajuda a seguir creient en l’espècie humana i en la cultura, per molt que altres coses et puguin desanimar... No tot està perdut. Del ciment poden brollar les flors més boniques. 

22.6.17

Morwenstow

 


Des que vam atènyer la costa oest, tot han estat sorpreses. Al deixar Stonhenge, vam visitar la Torre de Glastonbury (centre de la mítica Avalon). Va ser a Porlock on vam veure l’oceà, majestuós com sempre. També s'anomena Mar Cèltica (Celtic Sea). El poble de pescadors de Porlock Weir una delícia. Allà ens va rebre la brisa atlàntica amb la marea baixa (low tide). A partir d’aleshores, un conte de fades (fairy tale). La panoramic toll road (pagues 2,5 lliures) és increïble, entre boscos ombrívols, amb vistes al mar, plena d’esquirols (squirrels), a voltes tan estreta que amb prou feines hi passa un vehicle. Estem travessant l’Exmoor Heritage Coast, que és National Park. Ben sols, quin descans, després de la gentada del solstici a Stonehenge. A Lynton segueixen les sorpreses: Valley of the Rocks, on fem un tram del Coast Path, amb cabres (goats) que desafien el vertigen dels espadats. Trobem una altra carretereta panoràmica amb peatge (2 lliures) que, entre farms i cottages, passa per Lee Abbey (Woody Bay) i arriba al Heddon Valley. Tota aquesta zona fou la favorita dels poetes romàntics: Coleridge, Wordsworth, Shelley... Seguint l’A39 fem cap a Barnstaple on dormim.

 

Matí a Clovelly, últim poble del comtat de Devon. De postal, sense cotxes, un carrer empedrat i costerut que baixa fins al port (harbour) amb casetes guarnides de flors. Él poble és propietat d’una sola família. Són típics els rucs (donkeis) que servien per al transport. Ran de mar hi ha una cascada on fem pedres. La pujada de tornada al pàrquing ens fa suar.


Dinem a la Rectory Farm de Morwenstow, documentada el 1296 quan pertanyia als monjos de St John of Bridgewater, de fet és a tocar de l’església de St Morwenna i St John the Baptist la qual està envoltada d’un cementiri pintoresc ple de làpides de pedra. La llegenda diu que sota la rectoria hi ha un “secret underground passage” que mena a l’església i als espadats (cliffs). Mengem un vegetarian homemade quiche de ceba acompanyat d’una cervesa local: Sea Pool, Cornish Pale Ale (perquè ja som a la Cornualla -Cornwall en anglès, Kernow en còrnic-, el comtat més al sud d’Anglaterra, el finisterre britànic. Així com a La Bretanya francesa hom parla el bretó, aquí la llengua és el còrnic, gairebé extingit perquè els parlants no superen les 3.000 persones)


Caminadeta fins als penyasegats on hi ha la famosa Hawker’s Hut, la cabanya on aquest excèntric vicari-poeta anava a meditar mentre fumava opi. Les espectaculars vistes sens dubte que devien inspirar-lo... La ruta pot ser circular, és molt recomanable tornar rierol amunt fins a l’església. 


Acabem el dia al castell de Tintagel, relacionat amb la llegenda del Rei Artús i també amb la història de Tristany i Isolda. El que resta són ruïnes i merchandising. A sota del turó hi ha la cova de Merlí, que pot ser explorada quan la marea baixa. El temps s’ha regirat. Plovisqueja. La temperatura 15 graus. Això ja és més normal per aquests verals. Dormirem fresquets.


Demà seguirem costa avall. La idea és arribar fins a Land’s End, el final de la terra...

23.5.17

Manchester

A Manchester esclata una bomba plena de vidres i claus que destrossa la vida de 50 fans que assistien al concert d'Ariana Grande.

Explicat així, fredament, no sembla gaire poètic.

Però el terrorisme també té el seu lirisme... 

La mort pot irrompre en qualsevol moment de la forma més irracional. 

Per això la vida ha de ser lloada com una penyora sagrada enmig de la barbàrie i el caos. 

Viu el present i dóna gràcies.

Descansin en pau.

27.2.16

El veí alquimista


De vegades el sento. De vegades el veig. La seva ombra blanca es passeja pel camí de ronda. El veí alquimista viu a L'alba. Fa versos fins a la matinada...
Dura com l’aigua dura. 
Arrel d’ella mateixa. 
En èxtasi perenne
la pedra perpetua la pedra, 
imatge pura, 
i la idea de pedra 
se’ns fa del tot madura.
Es va instal·lar a Grifeu quan la casa on ara visc estava sent construïda. Fa més de 50 anys. Entotsolat, l'alquimista atiava el foc de la creativitat. Ben lluny de la comèdia urbana...
No vull més ficcions al voltant de la vida. 
Aquella mascarada ha durat massa temps.
 El veí camina a poc a poc. Una ombra blanca amb barba blanca i mirada blau marina...
Ara navego en mi mateix una aigua 
més nua i transparent, més impalpable. 
Una aigua com un aire. Matinada 
del cor, en pau, sense vaixell ni onada; 
sense dofins ni rems, corda ni escàlem; 
una aigua només aigua i aigua i aigua.
Aquest matí de dissabte el llevant tempestuós esquitxa els vidres de les finestres. La fúria desfermada de la natura ens captiva. Les grises onades esvalotades malden per devorar la platja del Cros. L'aire es cola per les escletxes. Serena, l'ànima guaita l'espectacle mentre somia calma...
El dia que es farà l’aigua quieta 
i el teu ull serà net com un espill 
contemplaré la meva faç perfeta.

    25.11.15

    El racó de l'òliba


    Temps esvaït, temps fos,
    d'il·luminació escassa,
    de lluna plena que trepitja
    pedres, marges i cases.

    El protagonista es presenta
    d'un blanc contundent,
    sense pietat descalça
    el noguer, per l'escletxa, l'arrel.

    l'octògon adorat per savis i mags,
    bruixes i fades, l'infinit amb sentit.

    Una nova Era plena d'esperança
    de color violeta, de vidents i sanadors,
    de guerrers de la llum i princeses
    descalces, amb vestits de llana.

    Entre alzines, en una quadra,
    sota una manta estelada,
    la llum de set espelmes
    i un guardià de l'ànima.

    Una filadora i un pastor
    hi fan niu calentó.
    Ara només hi falta
    la palla daurada.

    Un rierol de benvinguts
    picant la porta: "És aquí
    on ha nascut?" pregunten.
    Un cabirol ens ha guiat.

    Sí, és aquí on és nat. Doncs
    us deixem aquests presents,
    feu-ne d'ells grans castells
    i ajudeu el viatger perdut 
    a trobar la seva llar.


      1.11.15

      Fent cançons

      He composat poques cançons a la meva vida. Aquí us deixo les dues darreres. Una és de març de 2012, quan vivia a Terradets; l'altra és més recent, del juny de 2015. Ambdues tenen en comú que van ser inspirades per "amors platònics", és a dir, per relacions impossibles basades en somnis i paraules... Almenys en queda una obra, un producte musical i poètic que serveix per a sublimar la frustració humana. L'art, de vegades, no és tan inútil com sembla. 


        1.6.15

        El sentit del misteri

        El niño es hermoso, mientras que un adulto es la fealdad misma. El adulto deja de fluir, se bloquea. Se queda inmóvil, como muerto. Pierde brío, pierde entusiasmo; se limita a arrastrarse. Se aburre, no tiene sentido del misterio. Nunca se sorprende de nada, porque ha olvidado el lenguaje del asombro. Dispone de muchas explicaciones, pero el misterio ya no existe para él. Por consiguiente, ha perdido la poesía, la danza y todo lo que da significado a la vida, todo lo que aporta el sabor de la vida.    
         Osho, The Book of Ego

        6.4.15

        Elogi del vàndal


        He fet la tercera apatxeta del Cros després que ahir enderroquessin les dues (1-2) que hi havia les quals havien suportat tramuntanades i llevantades durant dos mesos, però no han sobreviscut a l'acció vandàlica. Gràcies a aquesta destrucció deliberada, he comprès que els vàndals són còmplices de la meva creació en la mesura que m'empenyen a realitzar noves obres cada cop millors. Així les obres es renoven i el repte m'estimula d'allò més. Les anteriors eren imperfectes perquè havia emprat una mica de cola de contacte. La nova apatxeta és pur Rock Balancing. Si comprenem que creació i destrucció van unides, comprendrem com funciona l'univers, la natura i tot plegat. M'ha vingut a la memòria aquell poema de Kavafis: Esperant els bàrbars...   Jo els espero amb candeletes. Gràcies, de debò!     


        11.2.15

        Poesia visual


        M'adono que el que estic fent és poesia visual. Com en Guillem Viladot a la masia de Ca l'Isidori. O Brossa. Quan manquen les paraules (o es queden curtes o bordes), l'entorn ens regala objectes per a empaitar la Bellesa. Sí senyor. Poesia visual és el que faig. Es pot fer poesia sense mots, amb objectes que ens ofereix la natura. Poesia objectiva, objectual,. Més que una poètica del jo, estic desenvolupant una poètica del mar, dels objectes nàufrags que arriben a la platja i es transmuten en noves identitats. Des-naufrago i re-poetitzo. Vet aquí l'Alquímia artística. Allò que fou arrabassat, desarrelat per la tempesta, la riuada, la llevantada; allò que va surar a la deriva dies i dies; allò que reposa en una cala després d'una odissea anònima; allò és per a mi un "això" significatiu al qual redimeixo. Escullo el tronc, la branca, la pedra, la petxina i, acaronant les peces, en faig Obra (Poema Objecte). No interfereixo gaire en la seva essència, perquè cada peça guarda dins seu l'Esperit de la Natura. Tot plegat metàfora de la vida. Després del naufragi existencial, hem arribat fins a aquesta platja i ens re-inventem a nosaltres mateixos. El nàufrag es des-naufraga. Poesia visual. Poesia vital. Naufragis creatius.

        9.2.15

        Més a prop de mi

        Cada dia estic més lluny de les paraules. Vaig regalar els llibres i a penes escric. No penso, faig. Pensar i parlar vénen a ser la mateixa cosa. Cada dia parlo menys, penso menys, sento menys... Escolto la mar, passejo de nit sota els estels, ajunto fustes i pedres... Fa dos mesos que no escric un poema. M'hauré guarit de la malaltia poètica o hi tornaré a recaure? No recordo el darrer somni que vaig tenir dormint. Cada matí, quan obro els ulls, miro la Mar d'Amunt i descobreixo el paradís. Em pregunto com he pogut sobreviure tants anys lluny d'aquí. Inevitablement, tendrament, dolçament, cada dia que passa estic més a prop de mi.    

        2.12.14

        A new energy

        The condition of true naming, on the poet's part, is his resigning himself to the divine aura which breathes through forms, and accompanying that. It is a secret which every intellectual man quickly learns, that, beyond the energy of his possessed and conscious intellect, he is capable of a new energy (as of an intellect doubled on itself), by abandonment to the nature of things; that, beside his privacy of power as an individual man, there is a great public power, on which he can draw, by unlocking, at all risks, his human doors, and suffering the ethereal tides to roll and circulate through him: then he is caught up into the life of the Universe, his speech is thunder, his thought is law, and his words are universally intelligible as the plants and animals.

        Ralph Waldo Emerson, The Poet 

        Perquè el poeta pugui anomenar veritablement les coses, cal que es lliuri a l'aura divina que alena a través de les formes i sintonitzi amb ella. L'home intel·lectual aprèn ràpidament aquest secret: més enllà de l'energia del seu intel·lecte obsedit i conscient, és capaç d'una nova energia (com si l'intel·lecte es dupliqués), si s'abandona a la naturalesa de les coses; això significa que, a banda del seu poder privat com a individu, existeix un gran poder universal en el qual pot recolzar-se, obrint (no sense risc) les seves portes humanes, patint les etèries marees que roden i circulen a través seu: llavors és atrapat dins la vida de l'univers, el seu discurs és tro, el seu pensament llei i els seus mots universalment intel·ligibles com les plantes i els animals.

        31.7.14

        Sóc més forumesc que ningú


        Rescato un fragment del poemari Una certa penombra (2005):
        Retalls és el que som, citacions sense context, impressions humeanes, versos esbarriats sobre la catifa macilenta del temps, connexions incontrolables. Sempre una mica més lluny بدأت اليوم في منتجع الشيخ المصري أعمال المؤتمر الدولي クリスマスの雰囲気をおしゃれに演出して大切な家族や友人とすてきな Сдает она своее чадо в детский сад. Первый раз и для нее и に入る前に観客の中人だ け感覚の違う方がい Sóc més forumesc que ningú: cosmopolita i poliglot. Visca la globalització! Retalls i més retalls. L’art al servei de l’entropia progre. És més important el continent que el contingut, la forma que la semàntica. El caos com a categoria. ¿Oi que fa patxoca aquest desgavell? Sóc més forumesc que ningú: disseny i poca substància. El guerrers de terracotta i la depuradora del Besòs. Unisex i solidari, flegmàtic i estupendu, la repera confitada amb nata líquida i gerds, indiscriminadament in, fashionable, adorable, fatuïtat assegurada previ pagament d’entrada al recinte megalomaníac. 

        I enllaço l'article de Josep Maria Vall El Fòrum de les estafes. Llegiu-lo.

        De vegades triga una mica (en aquest cas una dècada), però al final la veritat resplendeix... oi Pujol?

        26.6.14

        Al cim del Canigó


        Tot i que les previsions anunciaven núvols, he agafat la moto, he travessat la frontera i m'he plantat a Prada de Conflent. Ja feia temps que el Canigó em cridava. Mítica muntanya cantada pels poetes. Origen de la flama que abrusa els nostres cors. Ha sigut la meva manera de rebre el solstici d'estiu. 

        La pista que mena fins al refugi de Cortalets és llarga... L'Honda s'ha portat molt bé, és una moto dura i ferma. Recomano fer-ho amb un tot terreny. L'ascens des del refugi a la pica és progressiu. Llàstima que les gropades m'han robat la panoràmica. A voltes plovisquejava. Hi he arribat en una horeta i quart. Dalt del cim, una colla de francesos i una parella d'alemanys. Les tòries al voltant de la creu fan patxoca. Estelades i escrits que recorden que és un dels nostres cims llegendaris. 

        Fa set anys vaig pujar a la Pica d'Estats i al Verdaguer. Eren els meus primers tres mil. El Canigó en fa 2.784, però la seva alçària és més espiritual que física. M'hi he estat una bona estona; badant, meditant, esperant que el sol em fes l'ullet. Ha estat gasiu, com la vegada que vaig anar als Alps i no vaig poder veure el cim del Mont Blanc. Quina gran metàfora són els núvols!

        Baixant m'he mullat una mica. La moto relliscava en alguns revolts. He arribat a Prada sa i estalvi. Fins a Perpinyà un sospir i fins a La Jonquera un altre. Mai hagués pensat que pujar al Canigó seria tan fàcil. La barrera sempre és mental. Fins que no fas les coses no veus lo fàcils que són.         

              15.5.14

              #ODA2014


              Ni que impossible fossis, els fills t'hem escollit 

              Armand Obiols, Oda a Catalunya 


              Del campanar de la Seu fins al Norfeu,
              Del Canigó als arrossars de l'Ebre,
              De l'arcana Vall d'Aran a tot arreu,
              Del llogaret a la urbanita febre.

              (Màrius escriu cançons d'amor a Mahalta,
               Xènius la Lídia de Cadaqués empaita)

              L'afecte més sagrat ix a Montserrat,
              Sens oblidar la pau de Poblet i de Núria;
              Dòlmens i menhirs de gaudiniana fúria
              Atenyen el cel al bell mig de la ciutat.

              (Fills d'una augusta esperança,
              Fets de boira i tramuntana)

              Arrelats a la terra amb consistència,
              Bastim castells d'arquitectura humana,
              Units de mans fem via i fem rotllana,
              Tres-cents anys de greuges i paciència.

              (On ets, Espanya, que no et veig?
              Lo teu present és ruïna)

              No hem nascut per acatar lleis ponentines,
              Ni fem mutis quan ens volen engabiats;
              No oblidem la sang dels avantpassats
              Que anhelaren quimeres gegantines.

              (Catalonia is not Spain, 
              Freedom for Catalonia!)

              Abecedaris nous haurem d'escriure,
              Alliberats del passat per a encetar el camí,
              Amb la certesa que som dignes de viure
              El somni més gran que pot tenir un país.

              (Alba naixent d'estrelles coronada;
              Segueu arran, que la palla va cara)

              L'estel encès ens guia firmament enllà
              On Ítaca roman com una pàtria antiga;
              La por no prevaldrà, que l'horitzó llunyà
              S'acosta a poc a poc amb passa decidida.

              (Som i serem per voluntat
              Artífexs de la nostra identitat)

              Pagesos i menestrals, burgesos i masovers,
              Pubilles i hereus, turistes i testaferros,
              Estàtues humanes, nouvinguts sense papers,
              Carteristes, okupes, iaioflautes i gamberros.

              (Ja ho va dir Francesc Pujols: un dia
              Anirem pel món i ho tindrem tot pagat)

              Planians i dalinians, culés i pericos,
              De la ceba i empeltats, conversos i micos;
              Setze jutges i un sarpat de policies
              Desnonaren un cau de morosos suïcides.

              (Són molts anys plens d'afanys i s'ha demostrat
              Que mai ningú no ens podrà tòrcer)

              Caganers i pixapins, diputats i tertulians,
              Si l'encerto l'endevino, no val a badar:
              “És una cosa que té ales i no pot volar”
              I no és pas una gallina.

              (Què se n'ha fet de l'anarquia?
              Qui ens esborrarà la poesia?)

              Temps era temps, abans dels romans,
              De les pedres fèiem pans i coques de recapte.
              Ens volen llevar la llengua i l'ànima si poguessin,
              La nissaga dels botxins, el jou i les fletxes.

              (Què volen aquesta gent? Veles i vents,
              Toquem el dos i barca nova)

              Deutocràcia, misèria, anestèsia col·lectiva.
              La banca que ens escanya sempre guanya.
              La revolta està servida: la bossa o la vida.
              Visca la utopia de la terra de Cucanya!

              (Quants màrtirs més reclama l'or de la senyera?
              Quan caducarà la patètica incertesa?)

              Ara és l'hora d'estar alerta no fos cas
              Que amb la consulta ens cardin una multa
              Per alta sedició in-cons-ti-tu-cio-nal.

              #novullpagar #republicacatalana

              (Ja ho va dir Pau Casals: els ocells, quan són al cel,
              Van cantant peace, peace, peace)

              Català a l'atac, s'ha acabat el bròquil.
              Anys i panys de desfetes fent el tòtil.
              Ja va sent hora de posar-se dempeus
              Amb l'auxili dels àngels i dels déus
              Per resoldre l'enigma de la història.
              L'únic camí que val és la victòria.

              Del campanar de la Seu fins al Norfeu,
              De Berenguer de Cruïlles a Lluís Companys.

              (L'hora és greu i gloriosa, cal que
              Ressusciti la veu escumosa)

              Que la rauxa ens acompanyi,
              Que el seny no ens abandoni,
              Que el cor porti ferm el timó,
              Que la mar no s'esvaloti.

               #Sí volem #Sí podem 

              Catalans de bona fe,
              Visca la Llibertat!

              Les roses ressorgiran 
              en la nit estelada de somnis 

              Carles Fages de Climent, Colofó 

              NB: #ODA2014 està inspirada en La Pàtria d'Aribau, Oda a Barcelona de Verdaguer, Oda a Espanya de Maragall, Oda a Catalunya d'Obiols, Oda a Catalunya des dels tròpics de Bartra, els Segadors, el Virolai i l'himne del Barça. Per citar-ne els més rellevants. Hi ha manlleus i paràfrasis (paraules, versos, idees) d'aquestes obres, a més de dites, refranys, cançons i altres picades d'ullet. Valgui aquesta nota per evitar malentesos. La resposta de l'endevinalla és la darrera paraula del text.

              7.3.14

              Desil·lusions

              La paraula exacta és desil·lusió. Millor en plural: desil·lusions. Perquè la vida va d'això, d'anar perdent els miratges pel camí. Em costaria tant, tornar a enamorar-me. Tantes decepcions acumulades acaben formant una immensa decepció. El nen que no vaig ser encara lluita amb el nen inevitable que malda per imposar-se malgrat mig segle de patacades. Mig segle, collons, sona fatal. El nen que jugava a esperar, que tenia fe, curiositat, innocència i tota la pesca. Va durar el que va durar. Tot caduca. Viure és entomar derrotes. Arriba un moment que coneixes les regles i t'has saltat les regles i has viscut sense regles i has creat les pròpies regles i, finalment, arribes a una conclusió ben trista: amb regles o sense regles, alienes o pròpies, tot és el mateix: misèria. Som micos malalts que tenim l'honor històric d'haver inventat el càncer, la sida, les guerres mundials, la bomba atòmica i haver destruït gran part de la mare naturalesa. Un gran honor. Chapeau. Després hi ha tota la collonada de la tecnologia, els aparells, les maquinetes, l'apoteosi ultramoderna de l'artifici el qual encara ens fa més inútils i perillosos. Ni intel·lectualment ni moral estem per sobre d'un aborigen australià. Almenys ells saben sobreviure al desert sense cobertura telefònica. Ells mengen formigues, però nosaltres mengem merda-pura-fast-food. Com Gauguin, aspiro al salvatgisme i/o a la bogeria. Que em deixin en pau, els mandarins de lo-que-toca-fer, que els bombin. Sempre seré un heterodox, un dissident, un fugitiu, un outsider perifèric. No pas un poeta maleït, perquè per a ser poeta cal una dosi molt alta d'ingenuïtat, cosa incompatible amb el meu recalcitrant escepticisme, per no dir cinisme o nihilisme. Havent llegit Nietzsche, Pessoa, Stirner, Céline i Henry Miller (per citar-ne només un sarpat), no hi ha marxa enrere. Tot cau pel seu pes. Per a ser poeta cal creure si més no en les paraules i en la seva presumpta bellesa i musicalitat, però servidor ja fa dies que sap que les paraules són màgia barata, truculència, ombrívola pantalla on projectem traumes i repressions, malabarismes psicològics, ambicions egolàtriques i altres mentides pietoses de la claveguera humana. La paraula exacta és desil·lusió. El misteri és saber què fas l'endemà d'aquesta certesa.

              6.2.14

              Projecte d'autodefinició

              Com a filòsof no em desempallego mai de l'higiènic escepticisme, com a poeta em deixo endur per l'entusiasme emocional-verbal, com a sanador canalitzo les energies (reiki), com a outsider vagarejo per les perifèries, com a taoista adoro la mestra Natura, com a ésser humà aspiro a una felicitat assequible... 

              29.8.13

              Papallona reina


              Ahir al vespre, de sobte, va aparèixer una Vanessa Atalanta, va voletejar una estona, tranquil·la, senyorívola, còmplice, gens poruga, al contrari, com si volgués dir-nos alguna cosa, com un "senyal" del cel amb ales i colors atractius, es va posar sobre la nostra roba, es va deixar retratar, va jugar amb nosaltres i finalment... va marxar...

              No és la primera vegada que la veig. A Terradets fins i tot la vaig poder gravar a mitjans d'octubre. Era la mateixa?

              No sé explicar amb paraules el significat d'aquesta "aparició", però estic convençut que té un sentit molt concret tenint en compte el lloc, l'hora, la companyia, l'estat d'ànim... 

              He llegit força sobre la simbologia de les papallones... 

              Aquesta Vanessa em va fer plorar... Els poetes som així de tous...  
              And I wonder if you would wanna go there with me 
              When I'm finished over here 
              If you're not finished with me