Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Oscar Wilde. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Oscar Wilde. Mostrar tots els missatges

15.12.14

Una munió de paraules

(darrers versos del poemari Llavor de Caos)

Un bon resum de 30 anys de producció literària. Fins i tot un bon epitafi de vida...

Com deia Oscar Wilde:
L'única disculpa que té fer una cosa inútil és que un l'admiri intensament  

13.1.11

Inquietants


Kubrick i Medem són els meus directors de cinema preferits. Per què? Perquè resulten inquietants en la mesura que aconsegueixen traspassar la shallowness (que, segons Oscar Wilde, és el vici suprem). Potser direu que són massa filosòfics. Certament. Però el que m'inquieta de les seves obres no és pas la càrrega filosòfica, sinó allò que s'amaga més enllà de les paraules i de les imatges, allò que s'insinua rere el decorat aparent o l'argument més o menys encertat.

Inquietants i pertorbadors haurien de ser tots els artistes, tots els que aspiren a crear quelcom innovador que pugui sacsejar les estructures presents. Es tracta de remoure i de commoure l'estat catatònic generalitzat. Si una pel·lícula o un llibre no aconsegueixen provocar un cert terratrèmol interior en l'espectador o en el lector, ja podem plegar. L'art no ha de servir per a refermar res, ans al contrari. Per això l'autèntic art sempre ha desafiat el Poder.

PS: Un altre director sant de la meva devoció i d'allò més inquietant és Ingmar Bergman. El setè segell és un film insuperable.

26.4.08

Ha tornat el rossinyol de Can Brotau

No falla. Arriba Sant Jordi i ell també arriba puntual. Aquesta nit l'he pogut escoltar per primer cop enguany. Sempre fa niu al darrere de casa, sota la masia de Can Brotau. Escolteu-lo, és una meravella...