Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Marina Martori. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Marina Martori. Mostrar tots els missatges

18.8.08

LCL a Qwerty

El passat 23 de juliol Joan Barril va parlar de LCL en el programa Qwerty de Barcelona TV, concretament en els minuts 1:05-1:25 i 15:28-17:28. Atenció sobretot Benjamí, Marina, Pere, Judit i Llibreter.


Gràcies, Xavi, per fer-m'ho saber.

24.4.08

Dissabte 17 de maig a Vallromanes

PRESENTACIÓ DEL LLIBRE

"LA CATOSFERA LITERÀRIA"
Primera antologia de blogs en català


Dissabte 17 maig 19 h. al Casal de Vallromanes

HISTÒRIA DEL LLIBRE [Cronologia]

Arran de les I Jornades de la Catosfera celebrades a Granollers els dies 25, 26 i 27 de gener de 2008, dins la Taula Rodona Blogs & Literatura, va sorgir la idea d’elaborar un llibre fet a partir de les aportacions de tots els blogaires lletraferits que hi volguessin col·laborar. 140 blogaires catosfèrics van enviar “el seu millor post” i un jurat en va fer la selecció d’acord amb un criteri de qualitat i temàtica (els posts havien de ser de caràcter literari o referents a la literatura), deixant-ne finalment 100, que són els que conformen aquesta primera antologia de la catosfera literària, publicada per Cossetània Edicions. Els autors han cedit els drets sobre el text i els beneficis que s’obtinguin seran destinats a fins solidaris (“La Bressola” de la Catalunya Nord).

Es tracta d’un llibre pioner a casa nostra, el primer blook (blog que esdevé book) col·laboratiu en català. Com diu Biel Mesquida, autor del pròleg, “a la xarxa s’està fent una part essencial de la literatura del present”. Literatura 2.0. Creació compartida. Escriptors de la mà oberta. Ciberescriptors que experimenten les noves possibilitats que dóna el format digital. Escriure en català a internet. La Catosfera literària.

100 blogaires d’arreu dels Països Catalans s’uneixen en un sol volum que demostra que la nostra llengua és més viva i més lliure que mai.


PRESENTACIÓ

El llibre serà a les llibreries la primera quinzena de maig. Volem fer una presentació multitudinària i original, una gran festa en la qual els autors que hi han participat puguin “desvirtualitzar-se” i compartir una vetllada agradable. Recorda:

Dissabte 17 de maig a les 19 h. al Casal de Vallromanes

A banda dels autors i tota la gent que vulgueu acompanyar-los, comptarem amb la presència de:
Saül Gordillo, director de l’ACN i autor del llibre Nació.cat
Marc Vidal, organitzador de les I Jornades de la Catosfera
Toni Ibañez, promotor i coordinador del llibre
Jordi Ferré, editor de Cossetània
Jaume Comas, actor
Marina Martori serà la directora artística de l’acte. Hi haurà piscolabis i moltes sorpreses...

L’editorial Cossetània, juntament amb la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Vallromanes, us conviden a participar en la presentació del primer llibre català de Literatura 2.0.

No us la podeu perdre. Us hi esperem.

COM ARRIBAR-HI

Vallromanes (Vallès Oriental) és un petit poble de 2.200 habitants situat 25 km. al nord de la ciutat de Barcelona. La seva ubicació estratègica i un entorn idíl·lic (el 70% del municipi és bosc), el fan l’indret ideal per aquest esdeveniment. El seu nou Casal, estrenat fa un any, ens servirà per a poder gaudir de l’acte amb condicions òptimes.

imatge extreta del web Trinxacadenes
Amb cotxe:

AP-7 (sortida 13 de Granollers). Agafar direcció El Masnou. Vallromanes queda a 2 km. de la sortida de l'autopista.

BP-5002 Carretera que va d’El Masnou en direcció a Granollers

Amb tren i bus:

A) Anar fins a Granollers amb tren i, a la mateixa estació de FFCC, agafar un bus cap a Vallromanes. Horaris: 17:28 i 18:33 (triga 20’ fins a Vallromanes)

B) Agafar el bus a Barna (Ronda de Sant Pere o Marina / Gran Via) que et porta fins a Vallromanes passant per El Masnou. Horari: 17:30 (arriba a Vallromanes les 18:10)

1.1.08

4 ANYS DE BLOGS

Me'n recordo com si fos ara. El desembre de 2003 havia sortit publicat el meu llibre Tros de Quòniam. Vademècum de sàtires [compra'l], guardonat amb el II Premi d'Humor i Sàtira Jaume Maspons, el premi més ben dotat de la comarca. (En honor seu, val a dir que la Marina Martori formava part del jurat que va premiar aquesta obra). Aquell Nadal vaig descobrir que existia una cosa anomenada blogs...

Resulta que el meu llibre s'assemblava a la forma literària dels blogs: fragments curts que parlaven de temes diversos. Vaig pensar: ¿per què no continues el llibre a internet? I així va néixer el meu primer blog: Tros de Quòniam.

1.1.04. Me'n recordo com si fos ara. Em vaig llevar per tal d'escoltar el Neujahrskonzert i, quan va acabar, vaig engegar l'ordinador, vaig anar a Blogger i vaig crear TdQ. El primer post feia així:

Aquesta va ser la primera capçalera:

Aquesta l'última:

El blog TdQ va durar dos anys (04 _05). ¿Què puc dir d'aquella primera experiència blogogràfica? Els que la vau viure amb mi, no necessiteu que us expliqui res; i els que us la vau perdre, mala sort. Després de dos anys de blogueig diari, vaig tancar TdQ i vaig esborrar gairebé tots els arxius. Aleshores va començar l'etapa ENTRELLUM...

Trobareu una bona selecció de textos de TdQ en el llibre que enguany sortirà publicat arran de la concessió del VIII Premi Nadal i Batle al qual vaig presentar un volum de 500 pàgines que aplegava 3 anys de blogografies i blogologies...

L'altre dia celebrava el segon aniversari d'ENTRELLUM. Avui, per tant, celebro el 4t. aniversari de la meva vida bloguera. L'amic Marc m'ha fet un regal impagable escrivint això:
El segon referent, el Toni Ibañez, impulsiu i compulsiu blocaire, expert polemicòleg i magnífic escriptor 2.0, és també un dels històrics de la catosfera. El seu suport incondicional a ajudar-me a posar en marxa les Jornades de la Catosfera ha significat la galvanització d'una amistat que ja té un bon recorregut.
Com sempre, exagera. Jo no sóc cap referent de res per a ningú. A més, què coi significa ser un referent? Cada cop menys impulsiu, menys compulsiu, menys polèmic... (és a dir, cada cop més vell). Magnífic escriptor? Deixa'm dubtar-ho. La millor crítica literària que conec (la meva dona) diu que ja no entra al meu blog perquè l'avorreixo. I sosté convençuda que "això dels blogs no és literatura". Històric? Què són 4 anys al costat de segles i segles d'història? Res. Un badall, un sospir.

Com vaig dir a Mallorca: Jo només sóc un home sol que escriu...

Ara començarà el Concert d'Any Nou i enguany tampoc no me'l perdré. Miro per la finestra... El cel és ras, blavíssim, ni un núvol a l'horitzó. Encara queden fulles seques fent el ronsa a les branques dels plataners de la riera. Fa una estona ha passat el Lluís de l'estanc passejant el gos, però no es veu ni una ànima. El primer matí de l'any és desertívol. Jo, per variar, amorrat a la pantalla... La millor crítica literària que conec s'ha llevat i m'ha dit: BON ANY! Sí, bon any tinguem tots. El 2008 serà un any catosfèric. Em toca recollir les copes i els plats i les ampolles buides i els globus esclatats i no sé quantes coses més que van quedar escampades anit per la cuina i el menjador... Em toca afaitar-me i dutxar-me... Em toca aixecar-me de la cadira i caminar i baixar i pujar escales i aparentar que duc una vida normal i que sóc com el meu veí (no, no, això ni borratxo de vi!) i que qui dia passa any empeny...

2008
. Feu-me el favor de ser feliços.