Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris presentacions. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris presentacions. Mostrar tots els missatges

1.7.14

Sobirania.cat


Ara mateix s'està presentant a l'Ajuntament de Girona el llibre de Saül Gordillo Sobirania.cat (10 anys de la revolta política catalana a internet). N'he comprat un exemplar aquesta mateixa tarda a la Llibreria 22.

El llibre parla de la darrera dècada prodigiosa que hem tingut la sort i el privilegi de viure i de la qual, d'una manera o altra, hem sigut protagonistes tots plegats. En Saül ha volgut incloure'm entre "els 200 noms de la internet catalana". Tot un honor. M'esmenta a les pàgines 38, 53, 192, 243 i 252. A més, a la pàgina 66 posa la foto de família de l'acte de presentació de La Catosfera Literària que vam fer a Vallromanes el maig de 2008.



Veure la teva feina de 10 anys reduïda a unes poques línies produeix un vertigen d'humilitat difícil d'explicar. Som la lletra petita d'una Història Majúscula, com la pinya d'un castell immens que s'enlaira cap a l'infinit... La revolta digital, la ciber-revolta catosfèrica, s'ha ben desvirtualitzat i ara és més real que mai. Fa 10 anys érem pocs, els independentistes que donàvem la cara sense embuts a la xarxa. 


Mentre llegeixo el llibre a la Plaça de la Independència de Girona (un indret molt adient per a encetar la lectura d'aquesta obra), em poso nostàlgic rememorant aquell lustre frenètic (2004-2009) en el qual ens vam deixar la pell, la salut, l'ànima i les lletres bloguejant com a orats... Fa goig veure la detallada crònica dels fets amb una certa perspectiva. Fa goig la grogor del paper i de les samarretes. Fa goig saber que estem en el bon Camí i que la Llibertat és a tocar. 

Gràcies Saül. Gràcies catosfèrics!     

10.1.13

Ulls, budells, cor


Per encetar l'any us recomano un llibre potent: Ulls, budells, cor (Lapislàtzuli Editorial) del poeta de Xàtiva Elies Barberà. La presentació a Barcelona serà el proper dimecres dia 16 de gener a les 20 hores a l’auditori i restaurant del Museu d’Història de Catalunya (Pl. Pau Vila, 3 - Palau de Mar). Cultura, poesia musicada i un càtering excel·lent servit per Sagardi amb el port de Barcelona als nostres peus. Us hi esperem!

22.9.11

Dues dones diuen


Un dia, prenent un mojito, li vaig dir a la Maribel que s'havia de plantejar seriosament la possibilitat de publicar els seus poemes. Ella, amb la discreció i humilitat que la caracteritzen, no ho veia gaire clar. Des del primer dia que la vaig sentir recitar al Smiling Jack sabia que aquells versos tenien força i qualitat. Avui podem congratular-nos perquè la idea s'ha acabat materialitzant. La Maribel Mir (Carlota) i la Beatriu C. Durany han parit un llibre a quatre mans i a dues llengües. Poetesses de veritat. Us les recomano.

Aquest vespre a les 20:30 presenten el poemari
al pub The City Arms de la ciutat de Lleida.
Els addictes al vers no hi podem faltar.

34PDCYYNGVCQ

5.9.08

El relat mallorquí



Són les 6 del matí i ja he dormit prou, malgrat que vaig retirar-me tard després de penjar les últimes fotos del dia. Encara no ha sortit el sol. La finestra de l'habitació 205 dóna al pati interior d'aquest hotelet urbà en el que es respira una calma monàstica. Encara em queden unes hores a Palma fins que l'avió JK 5711 d'Spanair s'enlairi a les 11:25 de tornada cap a casa.

Abans de les vacances, Elisenda Farré em va proposar de fer la presentació de LCL a Can Alcover. N'Elisenda és una dona eficient i molt preparada. Ella és la que dirigeix aquesta casa-museu on es venera la memòria d'un dels grans escriptors mallorquins. Gràcies, Elisenda, pel teu tracte exquisit i per la bona feina que has fet! I a veure si t'animes a fer un blog del centre... Aquí la teniu al jardí alcoverià:

Casualitats de la vida han volgut que n'Elisenda sigui filla d'una de les blogaires mallorquines que han participat en el llibre, Mª Victòria Secall, d'El pèndol de les petites oscil·lacions. Ahir, per tant, estàvem en famíla. La Victòria, tisores en mà, es va lluir en la seva intervenció a la taula... És tota una poetessa.

El mestre Biel, plaguetaire prologuista, va arribar puntual a la cita. Ja tenia ganes d'abraçar-lo. M'havia acompanyat en la meva darrera estada en aquesta illa i plegats vam tornar a passejar pels carrerons de la vella Palma. Mallorca i Biel Mesquida són noms inseparablement units en el meu cor de poeta maleït.

Més puntual havia estat en Llorenç, d'eLiteratura, un altre dels blogaires catosfèrics al qual vaig desvirtualitzar ahir; igual que a na Caterina, de No diguis que és un somni, jove i tímida, que al final va llençar-se a llegir un fragment del seu text. L'últim a arribar -i això que venia en moto-, va ser al gran Benjamí, il·lustre bitasser, amb el seu petit portàtil que no va deixar descansar en cap moment de la presentació.


Érem sis blogaires i la sala plena de públic. Vam començar amb el PWP que vaig preparar per a la presentació de Vallromanes. Citacions, mapa de LCL i les captures de pantalla dels 100 blogs participants, tot amanit amb el fons musical de All we have de Brett Dennen. A continuació en Biel va glossar el seu pròleg. Vam parlar tots sis, debatent alguns aspectes del fet blogològic...

Pica-pica al jardí. La xafogor no volia anar-se'n. Ventalls i dedicatòries dibuixades i escrites als llibres. Una vetllada entranyable, agradable, memorable. Jo era el "principatí" (mai abans no m'havien anomenat així). Amigues i amics mallorquins, mil gràcies per la vostra acollida!!!

Comença a llostrejar. Obro els finestrals de bat a bat perquè entri la fresca. Esmorzaré, compraré la premsa local, buscaré en una llibreria Pèls i senyals de Sebastià Perelló (ens el vam trobar anit i me'l van recomanar molt vivament), a la Plaça Espanya agafaré el bus número 1 que em portarà a l'aeroport i volaré...

Deixo aquí el relat d'aquestes 24 hores a Mallorca. La vida és aquesta cosa estranya que, sovint, em fa tan feliç.

PREMSA

3.9.08

Presentem LCL a Mallorca

El vol Spanair JK 5700 surt a les 12:40 (no rigueu, que jo no les tinc totes). Estaré 24 hores a Mallorca per a presentar la criatura que vam gestar fa 9 mesos. En aquest post anterior podeu trobar tots els detalls. M'acaben d'entrevistar a Ona Mallorca i demà ho faran a IB3 Ràdio.

Recordeu: a les 20 h. a Can Alcover
Intentaré fer la crònica en directe...

Twitter

28.8.08

Presentació de LCL a Mallorca

El proper dijous 4 de setembre presentarem LCL a Can Alcover de Palma de Mallorca. Aquesta serà la 4a. presentació que fem del llibre després de les presentacions a la Catalònia, Vallromanes i Fnac Triangle. Comptarem amb la presència de Biel Mesquida, autor del pròleg, i dels catosfèrics mallorquins que han participat en el llibre (Llorenç Carreres, Caterina Cortès, Maria Victòria Secall i Benjamí Villoslada)

Quedeu tots convidats...


8.7.08

LCL Fnac Triangle

Foto de record (d'esquerra a dreta: Jordi, David, Toni, Vicent, Judit, David, Sani, Roser, Xavier, Natàlia, Enric, Veí, Ester, Festuc i Jordi). Són els 15 autors catosfèrics que han vingut aquest vespre al Fnac Triangle. Hi falta en Rubèn, que ha marxat abans d'hora (espero que amb una bona "excusa") i s'ha perdut la foto. A la sala hi havia encara més bloggers: Miquel Àngel, Irene, Marc, Toni, Oriol, Carme... O sigui, que almenys 21 blogaires han assistit a la presentació d'avui.

Josep Mª Oliver, en nom de Cossetània, ha iniciat l'acte. Hem estat una hora i escaig parlant del llibre i de la nostra experiència amb els blogs. A la taula érem set: Judit, Sani, David, Vicent, Enric, Veí i Toni. Cadascú ha dit la seva i, després, han intervingut altres catosfèrics que estaven entre el públic.

Molt interessants les intervencions de Sani Girona (la podeu llegir sencera al seu blog) i d'Ester Andorrà, que ha suscitat debat... A destacar la presència de Marc Belzunces amb el qual ens hem solidaritzat.



Us deixo més fotos...

7.7.08

LCL demà a Fnac Triangle

Aquest dimarts 8 de juliol a les 19:30 h. fem la presentació de LCL al FNAC Triangle. Ens acompanyaran alguns dels autors (Sani Girona, Judit Ortiz, David Figueres, El veí de dalt, Enric Gil...) i tots els que vulgueu afegir-vos. Si no vas estar a la Catalònia ni a Vallromanes, aquesta no te la pots perdre!
Presentació LCL a Fnac Triangle aquest dimarts 8 juliol a les 19:30 h.

4.7.08

LCL a Literata

Xavier Caballé m'informa que ha aparegut una ressenya de LCL al número de juliol de Literata, una agenda literària que es distribueix gratuïtament a llibreries i biblioteques. A la secció d'activitats literàries també hi apareix la presentació del llibre que farem a l'FNAC Triangle el proper dimarts dia 8.

17.6.08

Presentació de LCL a Fnac Triangle

El proper dimarts 8 de juliol a les 19:00 h. farem la presentació de LCL al FNAC Triangle. Ens acompanyaran alguns dels autors (Sani Girona, Judit Ortiz, David Figueres, El veí de dalt, Enric Gil...) i tots els que vulgueu afegir-vos. Si no vas estar a la Catalònia ni a Vallromanes, aquesta no te la pots perdre!

7.6.08

Macronatura


Molt amablement, l’amiga Pilar Masip m’ha convidat a presentar aquesta exposició, que és la primera que fa al Casal de Vallromanes, per això avui és un dia molt especial per a ella i per a tots nosaltres.

No cal presentar la Pilar, tots la coneixem. És un luxe per al nostre poble poder tenir artistes com ella, que s’inspiren i treballen aquí, enriquint així el nostre patrimoni cultural.

L’any 2000 (fa 8 anys, com passa el temps!), ja vaig tenir el gust presentar “El llenguatge de la terra” a Can Xerracan de Montornès, on la Pilar exposava algunes obres presents (“la serra” i “punt de mira”). Aleshores, vaig dir que les seves creacions “ofereixen pau, equilibri i reconciliació amb la natura”. NATURA. Aquesta és la paraula clau que defineix la seva obra. L’exposició s’anomena MACRONATURA, que també és el títol d’un dels quadres. L’art de la Pilar brolla de la natura, és natura, natura que ha esdevingut obra artística gràcies a la seva mà.

Estem davant de 9 escultures i 16 quadres que condensen el seu univers personal ple de sensibilitat i sensualitat. Trobem materials diversos (còdols, marbre, ferro, fusta, vidre, pintura, tinta...) tractats amb tècniques diverses (collage, gravat, esmalt…) tot aprofitant les últimes innovacions, com ara la fotografia aplicada a la pintura.

De primer, ens rep “una mar tranquil·la” que, mitjançant les formes de la pedra, aconsegueix transmetre’ns el moviment de les onades. L’horitzó marca el límit entre la marina i el cel rogent; paisatges de sorra, la força dels blaus, arbres fossilitzats, fulles que cauen, la pedra fàl·lica i la nostra estimada Roca Foradada…

Són obres dels últims anys, fites que marquen l’evolució del treball creatiu de la Pilar; sempre investigant, sempre buscant noves maneres d’expressar la bellesa, una bellesa materialitzada, feta de formes i colors, textures i perspectives inèdites.

Contempleu les obres sense pensar-les. Contempleu-les i deixeu-vos endur per la màgia de cada peça, mireu-la des d’angles diferents per a descobrir totes les cares del misteri. Hi ha un fil conductor que uneix el cel i la terra, el sol i la lluna, el passat i el futur, el cor i el cervell. Hi ha un missatge que s’oculta rere cada tela, un poema visual en cada escultura…

La Pilar és l’alquimista que ens ofereix el seu or -pur, brillant, riquíssim- després d’hores i hores de treball ocult en el seu estudi vallromaní.

Gràcies, Pilar, per la teva feina. Us convido a tots a gaudir-la.

29.5.08

Vicenç Villatoro a Vallromanes

Al migdia he sortit al Telenotícies i al vespre he presentat l'últim llibre de Vicenç Villatoro al Casal de Vallromanes.

Villatoro ha fet una classe magistral (amb pissarra inclosa) analitzant la situació política de Catalunya en relació a Espanya. Ens trobem en un moment molt delicat i la perspectiva no és gaire esperançadora...

De totes les frases que ha dit, em quedo amb aquesta: "La gent és d'allà on el porten els seus rius". Això explicaria la distància que separa els catalans (mediterranis) dels castellans (atlàntics), una divergència que es remunta en els segles.

L'hora i mitja de tertúlia se m'ha fet molt curta. Villatoro és un dels intel·lectuals més lúcids del panorama actual. Li he regalat un exemplar de LCL i m'ha confessat que llegeix aquest blog. Tot un honor per a mi.

26.5.08

Capvespre 23.5.08

Comencem amb Desert Moonrise. Ens acompanyen les cançons de Brett Dennen. Parlem de les presentacions de llibres que van tenir lloc a Vallromanes la setmana passada. Tema central: Maig del 68. Che Guevara, Sartre, etc. La mort de Rauschenberg. Acabem amb el poema L'ona de la poetessa algueresa Anna Cinzia Paolucci, inclòs en el llibre La Catosfera Literària 08.



19.5.08

Vídeos presentació LCL a Vallromanes

PowerPoint inicial:



Parlaments (Marina, Saül, Marc, Toni i Jordi):



Jaume Comas & Jar Band & Foto de família



Piscolabis & Jar Band:


Bloggers identificats al vídeo: Pere, Toni, Núria, Rafael, Jordi, Agnès, Enric, Saül, Marina, David...

LCL a El País

Edició digital

Un altre article de Tomàs Delclós: 'La Catosfera'

Ufff, quin cap de setmana!

Si el darrer cap de setmana de gener va ser memorable amb les I Jornades de la Catosfera celebrades a Granollers, i el darrer de febrer encara ho va ser més amb el Premi Machado a Cotlliure, aquest cap de setmana de maig que acabem de viure ja ha estat la repera confitada. No, per ara no ens podem queixar del 2008.

Vam començar divendres amb la presentació a Vallromanes del llibre El vertigen del trapezista de Jesús Tibau. Després el vam entrevistar al programa CAPVESPRE [Escolta'l aquí]. Com que això va quedar una mica eclipsat perquè era la vigília de La Presentació, ara, tranquil·lament, us deixo unes fotos del divendres...