
Suposo que
el post d'anit necessita un aclariment, sobretot si tenim en compte les reaccions (al meu entendre desproporcionades) d'alguns lectors que s'han sentit ofesos per les meves afirmacions i han optat per l'insult més visceral. Porto tot el dia rumiant si val la pena allargar la ressaca d'un
text escrit a rajaploma una nit de decepció. Ens agradi o no, les nostres expectatives sempre topen amb
el principi de realitat. Tanmateix, l'anàlisi acurada d'aquesta realitat ha de ser el nostre objectiu primordial.
Els
resultats d'ahir demostren que
a Catalunya creix la idiotesa alhora que es confirma la progressiva descatalanització de l'electorat.
L'abstencionisme (
43,23%) és preocupant en la mesura que planteja una curiosa paradoxa dins la democràcia: gairebé la meitat dels votants
decideixen no decidir (sic).
La descatalanització es palesa a les xifres: els
resultats que obtenen els dos partits estrictament catalanistes (CiU i ERC) són pitjors que els de 2003. A les eleccions de 2003 sumaven 1.568.749 vots (47,38%) i ahir van sumar 1.342.578 vots (45,58%). En canvi, la suma de vots de la resta de partits es manté si fa o no fa igual, amb l'agreujant d'un PSC més PSOE que mai liderat per
José Montilla i la nova incorporació del partit anticatalanista dels
Ciutadans.
Si barregem
catalanisme, nacionalisme, sobiranisme, independentisme... podríem entrar en un galimaties terminològic i conceptual de cal déu. M'ho estalviaré. Quan dic que CiU i ERC són els dos únics partits pròpiament catalanistes em refereixo a què són els únics que tenen una visió de la política
des de Catalunya i
per a Catalunya, cosa que no poden dir la resta de partits. Malgrat les diferències ideològiques (i sociològiques) que hi ha entre CiU i ERC, els uneix un sentiment comú de país, de pertinença a una terra, la consciència d'una identitat que cal salvaguardar...
La catalanitat no és solament una qüestió política -com pensen alguns-, sinó quelcom més profund i substancial que implica la totalitat de l'ésser i ens defineix com a individus dins una comunitat. És la llengua, la cultura i la voluntat de persistir en el llegat dels nostres avantpassats. Això no s'improvisa d'avui per demà, no pot ser
impostat. Es tracta d'una convicció i d'un sentiment que està per damunt de les sigles polítiques.
Potser ha arribat l'hora d'escollir què volem de veritat: una
Catalunya Catalana o una
Cataluña descafeïnada, colonitzada, aigualida des de fora i des de dins pels enemics de sempre que, ara més que mai, tenen a l'abast
la possibilitat real d'anorrear-nos definitivament. La cosa no és per a fer broma. Em doldria de veure que no som capaços d'unir-nos en un front comú quan més falta ens fa. Em doldria d'assistir a la claudicació dels més catalanistes lliurant en safata la nostra sobirania a les mans dels anticatalans. No sé si m'explico.
Probablement continuarà...