Ahir un lector incrèdul m'enviava un mail en el qual posava en dubte que (com jo afirmava
al meu post) hagués pogut veure bolets de 10 classes distintes pels encontorns de casa meva (
Sant Mateu). Avui, després de la migdiada, a risc de tornar a
mullar-me,
ni curt de peresós (que diria
Montilla), m'he calçat les Timberland i he sortit a "
caçar" bolets amb la càmera digital. Aquí teniu el fruit de la meva cacera:





















No, no he trobat cap
rovelló. La meva supina ignorància
micològica m'impedeix d'anomenar-los pel seu nom vulgar o científic.
Si algun lector por ajudar-me li estaria molt agraït. Sempre queda bé de posar el nom d'algun bolet estrany a l'entremig d'un poema, que no ens passi com el cas d'aquell poeta indocumentat que escoltava refilar el rossinyol a l'hivern!
Entre tots els bolets trobats, amb prou feines sóc capaç d'identificar un pebràs (
3), uns pets de llop (
10) i una cagarada -encara calenta- de pastor alemany (
16). De la resta no en puc dir ni ase ni bèstia perquè no en tinc ni la més remota idea. El que més gràcia m'ha fet és
el número 4: semblaven popets amb les potes i tot, i el més curiós és que estaven sense arrelar a terra...*
Val a dir que, en el termini d'una hora, he pogut arreplegar les imatges de
20 bolets diferents la majoria dels quals es trobaven a la vora mateix del camí, o sigui, que no he hagut d'emboscar-me gaire. De ben segur que, si hagués volgut, n'hauria trobat més... El problema és que, just quan havia fotografiat l'últim exemplar, ha començat a ploure. No tant com
ahir, però avui no em venia gaire de gust mullar-me. Sort que duia una bossa de plàstic del Caprabo a la butxaca (sempre la duc per si de cas) i he pogut protegir l'Olympus Camedia C-350.
Quan he arribat a casa m'ho he tret tot al garatge i he pujat a dutxar-me. L'escalfor de l'aigua de la dutxa m'ha deixat el cos perfecte. He vist bolets de 20 classes distintes. El bosc fa goig. La tardor és la meva estació predilecta. M'he quedat assegut a la terrassa mirant l'última llum del dia. He anat al despatx, he engegat el portàtil i he escrit aquest post.
Em sap greu, lector incrèdul, però aquest cop deia la veritat... i vaig fer curt!
* Es tracta de les anomenades "estrelletes" (Geastrum Rufescens)
