
5.2.08
Vida internètica
Feliciteu-me. Avui faig 6 anys. Vaig néixer el dia 5 de febrer de 2002 quan vaig crear el meu primer compte hotmail. Aleshores no tenia ordinador personal. De fet, estava en contra dels ordinadors, em declarava tecnòfob (llegia Unabomber i Zerzan!!)Va ser a la feina. Me'n recordo perfectament. Em va trair la curiositat. Els alumnes em van ajudar a fer les primeres passes. Em vaig asseure davant l'ordinador que hi ha a la sala de professors i vaig iniciar el camí de la perdició...
Sis anys després sóc un perfecte homo digitalis. No fumo ni bec ni vaig amb dones, però bloguejo addictivament...
Encara conservo aquell primer hotmail: ibis_tau@hotmail.com. De vegades l'obro per pura nostàlgia.
¿Què seria de mi si no l'hagués creat? Potser, a hores d'ara, seria Un Gran Escriptor, un escriptor de la mà tancada, seriós i respectat... Per contra, m'he de conformar amb aquest ciberdietarisme a rajaploma, aquesta grafomania digital tan provisional...
Sí, avui faig 6 anys. Encara sóc una criatura. Tinc tota la vida per endavant...
Etiquetes
alumnes,
blogologia,
ciberliteratura,
curiositat,
escriptor,
homo digitalis,
hotmail,
institut,
internet,
Unabomber,
vida,
Zerzan
4.2.08
En tinc prou amb la nit
Tothom és a dormir. Baixen per la riera les escorrialles de la pluja. Amb la seva penombra groga el fanal ensopeix la nit. No vull entendre el món. No em calen més paraules. Hi ha un silenci majestuós com si els arbres estiguessin agraïts, com si el cel hagués baixat fins al fons de la vall per acaronar les arrels més profundes. No vull cap més ficció. En tinc prou amb la nit que em bressola humida. Tothom és a dormir. De sobte reverdeix la molsa dels records.
3.2.08
Music & Politics
He postejat aquest vídeo 8 minuts abans que el Saül (jo a les 19:30 i ell a les 19:38) i també hi he arribat via Twitter (per si algú encara dubta de la seva utilitat).
El vídeo ens mostra una propaganda política que apel·la a la pura irracionalitat emotiva mitjançant una música d'inspiració Rap-Gospel basada en eslògans simples... Ja no hi ha idees, sinó quatre cares conegudes i una melodia repetitiva que, talment un mantra publicitari, prova d'ocupar el teu espai neuronal... Made in USA.
NB1: L'aparició de la Johansson (hi surt 8 vegades!!) corrobora el que sostinc. Cal vendre el producte (Obama) amb el millor embolcall per tal que el consumidor el compri (voti). Nihil novum sub USA. [encara + bèstia]
NB2: Al minut 3:45 l'apoteosi misticoreligiosaorgasmicoorgiàstica arriba al clímax. Obama bless America.
NB3: NetoRatón s'hi afegeix.
El vídeo ens mostra una propaganda política que apel·la a la pura irracionalitat emotiva mitjançant una música d'inspiració Rap-Gospel basada en eslògans simples... Ja no hi ha idees, sinó quatre cares conegudes i una melodia repetitiva que, talment un mantra publicitari, prova d'ocupar el teu espai neuronal... Made in USA.
NB1: L'aparició de la Johansson (hi surt 8 vegades!!) corrobora el que sostinc. Cal vendre el producte (Obama) amb el millor embolcall per tal que el consumidor el compri (voti). Nihil novum sub USA. [encara + bèstia]
NB2: Al minut 3:45 l'apoteosi misticoreligiosaorgasmicoorgiàstica arriba al clímax. Obama bless America.
NB3: NetoRatón s'hi afegeix.
Etiquetes
música,
Obama,
política,
publicitat,
Scarlett Johansson,
Twitter,
USA,
videos
Capvespre 1.2.08
Parlem de les Jornades de la Catosfera celebrades a Granollers els dies 25, 26 i 27 de gener. Lectura del text de Biel Mesquida per a la taula de blogs i literatura. Cançons de Fito & Fitipaldis. Què és Literatura? Què és la Catosfera? Aniversaris: 90 anys de Montserrat Abelló i 800 anys de Jaume I el Conqueridor. Poema final de Montserrat Abelló: Memòria de tu i de mi...
Etiquetes
Biel Mesquida,
capvespre,
catosfera,
Fito Fitipaldis,
Granollers,
Jaume I,
literatura,
Montserrat Abelló,
ràdio
2.2.08
800 anys
Potser vas ser el primer bloguista abans que la lletra esdevingués internètica... Potser les teves conquestes a hores d'ara serien catosfèriques... Felicitats, Jaume, que 800 anys no se celebren cada dia!
E agren acort can foren en Cathalunya quins nodriria: e acordaren se tots quens nodris lo Maestre del Temple en Montso: e son nom daquel Maestre era en •G• de Montredon, qui era natural Dosona, e Maestre del Temple en Arago, e en Cathalunya.Jacme Primer lo Conqueridor, Libre dels feyts (1343)
Etiquetes
aniversaris,
Catalunya,
història,
Jaume I,
Montsó,
Països Catalans,
Partal,
Templers
1.2.08
450
Nació Digital.cat:
El vídeo de la Catosfera, tot un èxitLa Fundació puntCAT va publicar a Internet les gravacions en vídeo de les diverses ponències que es van dur a terme durant les Jornades de la Catosfera a Granollers. A més, també s'hi han publicat les versions d'àudio en MP3, i en vídeo tant per a RealAudio com en MP4. L'èxit del servei l'han demostrat les més de 2.400 descàrregues d'aquests arxius, que malgrat el seu pes (com qualsevol arxiu de vídeo de llarga durada i en força bona qualitat), han animat a veure les intervencions a tothom qui no va poder-hi assistir. La taula que més cops s'ha descarregat ha estat "Blocs i literatura", amb 450 baixades.
Etiquetes
catosfera,
literatura,
Nació Digital,
puntCAT,
videos
31.1.08
El que internet m'ha ensenyat
Jo era l'home més individualista del món. La solitud de l'escriptor i tota la pesca. Vivia aïllat a la meva torre d'ivori amb la sola companyia de les paraules. El mite de l'anacoreta misantrop, etc. El meu món era minúscul, gairebé autista. Fins que que vaig obrir un blog.
Internet m'ha ensenyat a compartir, a donar i a rebre, a descobrir que sol no vas enlloc. Internet m'ha ensenyat la lliçó més important: que tots formem part d'un col·lectiu, d'una comunitat amb la qual podem interaccionar i enriquir-nos mútuament. Això és la Catosfera. Necessites els altres si vols créixer com a ésser humà. Internet ha eixamplat el nostre horitzó de possibilitats que, antany, quedava reduït a la mera proximitat física. Ara puc dialogar sense barreres amb un internauta de Berlín, de Nova York o d'Austràlia... L'única limitació és la llengua. Els catosfèrics xerrem català, i moltes altres llengües...
Internet m'ha regalat amics que mai no hagués conegut de manera analògica. Ara tinc clar que el meu individualisme era ridícul i la solitud un miratge estèril. Ara tinc clar que, connectat a la xarxa, la meva vida és més rica i més plena... Gràcies a vosaltres!
30.1.08
Ni ZP ni Rajoy
No penso votar ZP perquè el meu vot val molt més que 400 €. No penso votar Rajoy perquè la seva catalanofòbia és vomitiva. No votaré en blanc perquè ho trobo inútil. Votaré l'opció que consideri més profitosa per a Catalunya.
Les roses vertaderes
Vull que se'n vagi l'hivern.
Vull que floreixin els rosers.
Vull aprendre a ser pacient
perquè les roses tardanes
són les més vertaderes;
com el nostre amor,
fruit de tants anys,
cada cop més profund,
cada cop més intens...
Vull estimar-te sempre.
Vull que floreixin els rosers.
Vull aprendre a ser pacient
perquè les roses tardanes
són les més vertaderes;
com el nostre amor,
fruit de tants anys,
cada cop més profund,
cada cop més intens...
Vull estimar-te sempre.
29.1.08
Un perill anomenat Matrix
What are you doing? Pregunta el Twitter. I a tu què collons t'importa! Tuitejar és bloguejar més curt, més intens, més addictiu. ¿A qui importa el que estem fent? Ens fascina saber que tenim seguidors (followers) que esperen el nostre tuiteig, persones a les quals pot interessar el que estem fent en aquest precís instant. Exhibicionismes, pornografies internètiques que esbomben la intimitat. L'exigència d'una constant actualització que refermi la nostra identitat digital. Existim en la mesura que fem ping, fem tuit, som enllaçats, tenim visites, rebem comentaris... Aquesta espiral embogida ens condueix a la histèria catosfèrica. Tot passa molt de pressa i tot deixa empremta a la xarxa. Google ho captura tot. Virtual o real? Tant se val. Sóc en la mesura que estableixo relacions amb els altres. Són els altres els que em fan ser. Internet no ens aïlla, ans tot el contrari. Mai abans l'ésser humà (ara homo digitalis) havia tingut tantes possibilitats de comunicació amb els altres, mai abans havíem estat tan exposats al domini públic. What are you doing? Ara mateix em desconnectaré, és a dir, retornaré al nirvana analògic on les coses són més lentes, més naturals, més veritables; on els ocells tuitegen aliens a la follia artificiosa dels humans. (Compte, perquè twitter en anglès vol dir piuladissa, refiladissa, però també idiota!). El que internet fa és aïllar-nos de la realitat analògica, allunyant-nos de la natura. Per això, sovint, la desvirtualització és tan saludable i necessària, si no volem ser engolits per aquest perill anomenat Matrix.
Etiquetes
addicció,
blogologia,
comentaris,
filosofia,
Google,
homo digitalis,
internet,
links,
Matrix,
ocells,
perill,
Twitter
Jutjar
El que més odio de la meva feina és haver de corregir exàmens; primer per la pèrdua de temps que suposa dedicar-se a una activitat que no t'aporta res i, segon, perquè posar notes implica traduir en una xifra el presumpte coneixement de l'alumne la qual cosa, per als que som de lletres, significa una veritable heretgia.
No m'agrada jutjar ni ser jutjat. Fa 20 anys que poso notes i fa 20 anys que em presento a premis literaris. N'he perdut desenes i també n'he guanyat alguns. Conec molt bé la decepció que se sent quan la teva obra és rebutjada. Els jurats emeten veredictes la responsabilitat dels quals és compartida per tots els membres del jurat.
Hi ha hagut 38 persones que no han estat escollides per al llibre catosfèric. Em consola pensar que la majoria són molt joves i tenen tota la vida per davant. Cal superar-se i fer-ho cada cop millor. No hi ha un altre camí.
No m'agrada jutjar ni ser jutjat. Fa 20 anys que poso notes i fa 20 anys que em presento a premis literaris. N'he perdut desenes i també n'he guanyat alguns. Conec molt bé la decepció que se sent quan la teva obra és rebutjada. Els jurats emeten veredictes la responsabilitat dels quals és compartida per tots els membres del jurat.
Hi ha hagut 38 persones que no han estat escollides per al llibre catosfèric. Em consola pensar que la majoria són molt joves i tenen tota la vida per davant. Cal superar-se i fer-ho cada cop millor. No hi ha un altre camí.
28.1.08
Els 100 blogs seleccionats
Durant la segona jornada catosfèrica, Jesús Tibau, Sani Girona, Jordi Ferré i Toni Ibañez ens vam reunir per tal de fer la tria de textos que conformaran el llibre Blogs & Literatura, primera antologia de la catosfera literària. S'havien presentat un total de 138 blogaires i n'havíem de deixar 100. Cada membre del jurat portava fetes les seves valoracions i no va costar gaire que ens poséssim d'acord en la selecció final. El criteri principal va ser la qualitat literària dels textos. El jurat, per unaniminat, va escollir els següents blogs:
- [Bauen_blog]
- Cal Seixanta
- Tinta Xinesa
- Antaviana
- Els dies i les dones
- RdY
- LlunÀtic
- Filant prim
- Bloguejat
- El que mai et vaig dir
- La Panxa del Bou
- El basar de les espècies
- Salms
- El vertigen del trapezista
- Remove Viewers
- Emigdi Subirats
- Més llibres, més lliures
- B&N
- Josep Pujol
- Itching like grass
- Meditacions des de l'esfera
- Melicotons al sementer
- Versos que em fan absent
- Velocitat limitada
- La veïna del pis de sota
- David Gálvez Casellas
- L'Escriptori
- Castells de cartes
- Marina Martori
- Propense
- Segons literaris
- Poeta per un dia
- No em diguis que és un somni
- Escrits
- Combray - Balbec
- Ilercavònia
- És l'hora d'hissar els somnis
- Bitassa a lloure
- ReGisTRes parTiCulaRS
- Gazophylacium
- Tens un racó dalt del món
- L'habitació grisa
- Ara plou
- eLiteratura
- Llum de dona
- BLOG:RNiA
- Pedra Lletraferida
- Amu Daria
- Vilafestuc
- Malerudeveure't
- El cuirassat Potemkin
- Aristòcrata i obrer
- El Llibreter
- Dipofilopersiflex II
- L'home dibuixat
- Entrellum
- Anotacions rizomàtiques
- La Cuca al Cau
- Tot és possible
- De tard en tard
- De Roquetes vinc, a Tortosa baixo
- El llegidor pecador
- La vida diferida
- Va de bo, cavallers!
- Frannia
- Reflexions De Mitjanit
- Nau Argos
- Centpeus
- Meo Quidem Animo
- La nit de la iguana
- Assumpta Montellà
- Entre somnis i realitats
- Vent d Cabylia
- Depasseig
- Verba volant, scripta manent
- Platxèria
- Núria Aupí
- Creació filosòfica II
- Tirant al cap
- L'efecte Jauss
- Nausica
- El Quadern d'Albert Calls
- Letters, words and poetry
- Més content que un gínjol
- Poemes des de l'Alguer
- Gumets
- Diari d'Albert Balada
- Papers reciclats
- Diari de la meva escola
- Poca mandra
- L'esperança de la utopia
- Ultralocàlia
- L'altra cara de la lluna
- Violette Moulin
- Diari d'un captaire moral
- Sega de mots
- Apunts des de dalt del baobab
- Flaneuse
- Espais tacats
- El pèndol de petites oscil·lacions
I encara hi haurà més sorpreses...
27.1.08
Tercera jornada catosfèrica
Us haureu fixat que aquests tres dies no he escrit gaire lletra i m'he limitat a penjar imatges al blog. En canvi, he fet anar molt el Twitter. Ja tindrem dies per a comentar la jugada a fons... Avui he intervingut com a públic dos cops: al "combat" bloC / bloG [vídeo] i a la taula final sobre la influència dels blogs [vídeo]. Quan pengin els vídeos ho podreu veure. Demano disculpes si alguns no heu estat citats o enllaçats perquè aquests dies he desvirtualitzat tanta gent que és impossible esmentar-vos a tots (si sortiu a les fotos m'ho dieu i us hi poso). Damunt la taula tinc un munt de targes vostres i ahir vaig esgotar les meves. Ara cal pair aquesta Catosfera'08. La propera serà encara millor.
Gràcies a tots!
Primera jornada catosfèrica
Segona jornada catosfèrica
Etiquetes
catosfera,
Granollers,
Marc Vidal,
Saül Gordillo,
Twitter
Blogs que parlen de la taula literària
Plagueta de bord
De tard en tard
Tens un racó dalt del món
LlunÀtic
Janquim
Crònica catosfèrica
Dr. Lidenbrock
Marina Martori
David de las Heras
BEAT.cat
Antaviana
Els fabulosos viatges de Rocket@
L'escuma del dia
Platxèria
Meditacions des de l'esfera
La panxa del bou
BloGuejat
Salms
El veí de dalt
Bloc de notes
Diego Solà
Els dies i les dones
Llegeixes o què?!
La cafetera rusa
De tard en tard
Tens un racó dalt del món
LlunÀtic
Janquim
Crònica catosfèrica
Dr. Lidenbrock
Marina Martori
David de las Heras
BEAT.cat
Antaviana
Els fabulosos viatges de Rocket@
L'escuma del dia
Platxèria
Meditacions des de l'esfera
La panxa del bou
BloGuejat
Salms
El veí de dalt
Bloc de notes
Diego Solà
Els dies i les dones
Llegeixes o què?!
La cafetera rusa
26.1.08
Segona jornada catosfèrica
Sani Girona, Antaviana, Jordi Ferré,
Toni Ibañez, Jesús Tibau
[vídeo]
Raül Romeva, Joan Ridao,
Carles Puigdemont i Lourdes Muñoz
[vídeo]
(des del punt de vista ortogràfic)
de vergonya aliena
Jordi Ferré, Toni Ibañez, Sani Girona, Jesús Tibau
Acabem de sortir al Telenotícies vespre de TV3
(una altra vergonya)
Primera jornada catosfèrica
Tercera jornada catosfèrica
Etiquetes
Antaviana,
catosfera,
desvirtualitzar,
Granollers,
Jesús M. Tibau,
Jordi Ferré,
Sani Girona
Subscriure's a:
Missatges (Atom)
-
►
2022
(37)
- ► de desembre (2)
- ► de setembre (6)
-
►
2021
(15)
- ► de desembre (1)
- ► de setembre (3)
-
►
2017
(195)
- ► de desembre (22)
- ► de novembre (28)
- ► de setembre (9)
-
►
2016
(58)
- ► de desembre (2)
- ► de novembre (4)
- ► de setembre (2)
-
►
2015
(109)
- ► de desembre (4)
- ► de novembre (7)
- ► de setembre (3)
-
►
2014
(132)
- ► de desembre (10)
- ► de novembre (15)
- ► de setembre (6)
-
►
2013
(95)
- ► de desembre (11)
- ► de novembre (7)
- ► de setembre (12)
-
►
2012
(138)
- ► de desembre (8)
- ► de novembre (9)
- ► de setembre (11)
-
►
2011
(168)
- ► de desembre (18)
- ► de novembre (18)
- ► de setembre (18)
-
►
2010
(114)
- ► de desembre (10)
- ► de novembre (1)
- ► de setembre (2)
-
►
2009
(174)
- ► de desembre (28)
- ► de novembre (28)
- ► de setembre (21)
-
►
2008
(343)
- ► de desembre (10)
- ► de setembre (32)
-
►
2007
(459)
- ► de desembre (37)
- ► de novembre (46)
- ► de setembre (29)
-
►
2006
(491)
- ► de desembre (48)
- ► de novembre (53)
- ► de setembre (50)
-
►
2005
(2)
- ► de desembre (2)










