6.12.17
Exili 34
5.12.17
Exili 33
4.12.17
Exili 32
3.12.17
Exili 31
2.12.17
Exili 30
1.12.17
Exili 29
30.11.17
Exili 28
28.11.17
Exili 27
26.11.17
Exili 26
23.11.17
Exili 25
22.11.17
Exili 24
20.11.17
Exili 23
19.11.17
Exili 22
18.11.17
Exili 21
17.11.17
Exili 20
16.11.17
Exili 19
15.11.17
Exili 18
14.11.17
Exili 17
13.11.17
Exili 16
12.11.17
Exili 15
10.11.17
Exili 14
Exili 13
9.11.17
Exili 11
8.11.17
Exili 10
7.11.17
Exili 9
6.11.17
Exili 8
Exili 7
Exili 6
5.11.17
Exili 5
Exili 4
Modifica
4.11.17
Exili 3
3.11.17
Exili 2
Exili 1
31.10.17
CDMX
30.10.17
Puebla 2
Puebla
28.10.17
El dia que vaig marxar de casa
El dia que vaig marxar de casa no sabia exactament on anava, la incertesa era gairebé absoluta, però hi havia una profunda certesa: qualsevol cosa era millor que romandre. L’horitzó sempre serà l’horitzó. Pobres de nosaltres, si desapareix l’horitzó. La llibertat és aquesta fam i aquesta set d’horitzó, la superació de la por quan et trobes fora de la gàbia, a l’altra banda de la zona de confort, al caire de l’abisme, avançant en equilibri inestable cap al futur. La llibertat no és un saber ni una seguretat, sinó un voler i un coratge. La llibertat és crear allò que encara no existeix, crear-te i recrear-te més enllà del que ets.
(I tot això val per a Catalunya)
VISCA LA REPÚBLICA CATALANA!!!
27.10.17
Acayucan (coses típiques de Mèxic)
26.10.17
Bahía de San Agustín
Fa dies que tot el que veig és un déjà vu de Rapa Nui. Per a mi va suposar un gran impacte descobrir que a l’illa més aïllada del planeta les condicions de vida no tenien res a veure amb el que jo havia conegut durant 45 anys de la meva existència de burgès europeu al primer món. Era maig de 2009. Més tard he anat coneixent nous països. De Sud-amèrica, per exemple, he explorat sobretot Xile, Brasil, i ara Mèxic. Cerco indrets on predomini la senzillesa, racons que encara no hagin estat massa contaminats pel progrés occidental i el turisme. Cada cop és més difícil trobar-los. M’inclino per la natura verge i els indígenes. Detesto les ciutats. La meva part més “wild” s’imposa sobre la part urbanita i domesticada. Sóc un salvatge amb Visa i Master Card. Gauguin és el meu ídol.
Anava per la carretera 200 (de Puerto Escondido a Salina Cruz, seguint la costa oaxaquenya) quan he vist un cartell que deia: Bahía de San Agustín 13 km. El camí era de terra i he dubtat una mica. No em sonava que sortís a les guies, ni tampoc me l’havia recomanat ningú. De totes maneres, la brúixola interior apuntava cap allà i, com sempre, li he fet cas. El camí no estava tan malament. Travessant manglars, he fet cap al paradís.
Mazunte i Zipolite s’emporten la fama, però a mi no em van fer el pes. La Bahía de San Agustín és quelcom extraordinari. Totes les construccions són de fusta, no hi deuen viure més de cent persones; hi ha formacions de corall davant mateix, ideals per a fer snorkel; hi pesquen tota mena de peixos (taurons inclosos) i també llagostes. La gent viu completament integrada amb l’entorn, i jo sóc l’únic estranger! Val a dir que és temporada baixa.
He arribat fins al final de l’areny (el playón) i he trobat David que m’ha suggerit d’aparcar el cotxe a l’ombra. Després ha vingut Moisés, el fill de l’amo, i m’ha ofert una cabanya davant del mar per 400 pesos, acabada d’estrenar. No té llum ni matalàs. Disposa d’aigua de pou i sanitari. A la terrassa hi ha una bona hamaca. He regatejat i me l’ha deixada per 300 (13 euros). Dormiré avui aquí.
He fet el primer bany a l’oceà. Aigua tèbia i transparent. Ja em sento recuperat del mal tràngol intestinal que vaig patir, i decideixo caminar tota la platja per arribar a la capella de Sant Agustí.
A mig camí m’aturo a beure una cervesa Corona al menjador de la família de Burro Kiko. Simón i Júlia estan netejant els chiles (els pelen i treuen les llavors) que serviran per a preparar el “mole especial” del Dia de los Muertos. Aquest mole es prepara només a les grans celebracions i consta dels següents ingredients: chile rojo (guajillo), manzana roja (criolla, del cerro), chocolate, almendras, pasas, arándanos, pasas, platano macho, caldo de pollo, ajo, tomate, cebolla, orégano, pimienta, clavo, almoraduz...
Encabat de la cervesa, llogo l’equip per snorkel. M’estic una hora observant peixos de tots els colors. El corall és perillós perquè si el toques, t’hi deixes la pell. Júlia em convida demà a menjar mole. Li pregunto si picarà gaire. Ella diu que no. Uix. No sé si em quedaré un altre dia. Potser sí. El lloc i la gent s’ho valen.
Torno a la cabanya i em trobo Moisés, David i Carlos (que s’ha afegit al grup) cuinant un suquet de peix amb foc de llenya. Acaben de pescar els peixos, i veig una cosa que no conec, un molusc de closca negra que anomenen “lengua de perro” o “cucaracha de mar”. Vindria a ser una mena de pegellida (lapa). Em conviden, però declino, atès que he menjat un parell de “pescadillas” (empanades farcides de peix) amb les cerveses, i no vull arriscar gaire els budells.
Corre un vent de mar agradable. Hi ha unes formigues minúscules i rapidíssimes que s’enfilen per les cames i piquen. Acabo descansant a l’hamaca. Tothom es passa el sant dia a l’hamaca. Per això hi ha tant de sobrepès, sobretot a les dones. El paradís és així.
M’entesto a cercar cobertura d’internet. El lloc està allunyat de tot (els mexicans diuen: Dios no pasó por aquí, y si pasó fue para dejar la meadita). Hi ha dues persones (Mirna i Pancho) que venen unes targetes de wifi, ho intento, però avui no funcionen, sembla ser que no hi ha línia a la zona. Huatulco s’ha quedat sense senyal fa hores. La meva targeta de Telcel no serveix. Mira que trobar un lloc tan xulo i quedar-te incomunicat! El paradís és així.
Al final, prenc la decisió de marxar, pensant que en una població més gran o en un hotel com cal, disposaré de wifi. Comunico a Moisés que marxo i li dic que no cal que em torni els diners. Condueixo fins a la Bahía Chahue (Crucecita) on hi ha hotels i de tot, però continuem sense senyal de telèfon ni internet. La recepcionista de l’hotel m’assegura que la cosa se solucionarà aviat. Tant de bo. Fa moltes hores que estic missing i potser algú s’està preocupant. Tinc la filla aterrant a Tòquio i la xicota aterrant a Michigan. Tot en ordre.
El que més em fot és que la fatal coincidència o mala pata ha volgut que això passi precisament avui, dia crucial a Catalunya. El ple del Parlament començarà a les 10 del matí de demà dijous (que aquí són les 3 de la matinada, 7 hores menys). Queden 6 hores, per tant. A veure si torna el senyal. Igual el problema és que s’ha acabat el món i no ens n’hem assabentat. Potser l’idiota del Trump i el coreà xalat han començat a prémer botons....
Millor dormo i descanso. Quina pena haver deixat el bungalou de Bahía de San Agustín. Havia comprat un parell d’espelmes. Fet i fet, aquí tampoc tinc internet. A veure si torna de nit o demà...
Miro la tele. Surt una notícia curta sobre CAT. Apago la tele.
Em desperto a les 23:00 i ja ha tornat el senyal. Ara el Parlament es reunirà a les 17:00 (les 10:00 aquí). Llegeixo l’editorial de Vilaweb: Coratge. Escolto CAT Ràdio. Allà ara són 2/4 de 7
Ufffffggg
25.10.17
Zipolite
-
►
2022
(37)
- ► de desembre (2)
- ► de setembre (6)
-
►
2021
(15)
- ► de desembre (1)
- ► de setembre (3)
-
►
2017
(195)
- ► de desembre (22)
- ► de novembre (28)
- ► de setembre (9)
-
►
2016
(58)
- ► de desembre (2)
- ► de novembre (4)
- ► de setembre (2)
-
►
2015
(109)
- ► de desembre (4)
- ► de novembre (7)
- ► de setembre (3)
-
►
2014
(132)
- ► de desembre (10)
- ► de novembre (15)
- ► de setembre (6)
-
►
2013
(95)
- ► de desembre (11)
- ► de novembre (7)
- ► de setembre (12)
-
►
2012
(138)
- ► de desembre (8)
- ► de novembre (9)
- ► de setembre (11)
-
►
2011
(168)
- ► de desembre (18)
- ► de novembre (18)
- ► de setembre (18)
-
►
2010
(114)
- ► de desembre (10)
- ► de novembre (1)
- ► de setembre (2)
-
►
2009
(174)
- ► de desembre (28)
- ► de novembre (28)
- ► de setembre (21)
-
►
2008
(343)
- ► de desembre (10)
- ► de setembre (32)
-
►
2007
(459)
- ► de desembre (37)
- ► de novembre (46)
- ► de setembre (29)
-
►
2006
(491)
- ► de desembre (48)
- ► de novembre (53)
- ► de setembre (50)
-
►
2005
(2)
- ► de desembre (2)
