3.11.17

Exili 2

"Ens mantindrem fidels per sempre més al servei d'aquest poble" (Espriu). 

We shall stay faithful forever serving this country.

Ens queda la paraula, els mots que ens salven la desfeta. Direm el nom de les coses, la veritat que cou i la que crema. I si perdem, perdrem amb la mirada encesa. I si guanyem, guanyarem la lluna plena. 

Els botxins se'n riuen de les víctimes. És la tenebra. L'odi que creix en clavegueres brutes on la llum no podria sobreviure. Respirem una mica, i a la propera alenada, indefectible, l'horitzó s'obrirà ple d'esperança. 

Guanyarem la lluna plena i les ales que ens calen per assolir una dignitat insubornable. 

Ens mantindrem fidels a la terra, a la tribu, al somni que ens eleva a tocar de les estrelles, amb la llibertat com a bandera.