Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris cactus. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris cactus. Mostrar tots els missatges

27.6.26

Wachuma



Avui el cactus del jardí 🌵 ha florit 🌸. Una flor gran i espectacular en forma d’embut amb pètals blancs i rosats. L'any passat va florir el 24 de juliol, enguany s'ha avançat. El cactus té cinc anys i, per ara, només ha fet una flor cada any que dura 24 hores. 


Echinopsis pachanoi. Conegut com San Pedro, el guardià de les portes del cel. 


Aquesta mena de cactus conté mescalina, un alcaloide psicotròpic que pot induir estats alterats de consciència, visions, experiències místiques i transcendents...


A les cultures precolombines xamàniques dels Andes, el “wachuma” (nom del cactus en quítxua) s’ha utilitzat des de fa mil·lennis en rituals i cerimònies com a vehicle per "travessar portes" cap a altres realitats o veritats ocultes...


La planta és considerada una mestra: no només un al·lucinogen, sinó una entitat viva que obre portals de coneixement interior i còsmic. 


El San Pedro és vist com una planta de cor ♥️ que obre la consciència a través de l’amor, la claredat i la connexió. El seu ús entre pobles andins forma part d’un llegat ancestral.