19.5.08

Ufff, quin cap de setmana!

Si el darrer cap de setmana de gener va ser memorable amb les I Jornades de la Catosfera celebrades a Granollers, i el darrer de febrer encara ho va ser més amb el Premi Machado a Cotlliure, aquest cap de setmana de maig que acabem de viure ja ha estat la repera confitada. No, per ara no ens podem queixar del 2008.

Vam començar divendres amb la presentació a Vallromanes del llibre El vertigen del trapezista de Jesús Tibau. Després el vam entrevistar al programa CAPVESPRE [Escolta'l aquí]. Com que això va quedar una mica eclipsat perquè era la vigília de La Presentació, ara, tranquil·lament, us deixo unes fotos del divendres...

La crítica anònima

Embafat d'un diumenge radiant ple d'elogis, rastrejo la xarxa cercant les ombres... Ja sabeu que a mi m'agrada l'entrellum. M'estranya no haver trobat gran cosa negativa, acostumat a rebre sempre d'ençà que estic exposat a les crítiques dels sempre simpàtics i incombustibles internautes anònims. Per fi, en els comentaris de la notícia de l'Avui, he trobat la preciosa perla que buscava. Diu així:

Amb tots els meus respectes pels qui hi heu participat, em miro l'invent amb molt d'escepticisme (per dir-ho suau). Perquè és l'invent personal d'algú que no em mereix cap tipus de crèdit, que va d'apòstol de la "nova literatura" virtual i en quan pot la posa en paper (o sigui, com sempre). D'algú que diu blasmar les capelletes, i a la que pot se'n munta una. La literatura demana menys estridències i menys protagonismes; i més treball i més silenci

anònim 18.05.2008, 10:06

No comentaré el comentari perquè no acabaríem mai. Tanmateix felicito l'anònim per dues coses: escriu força bé (comparat amb el nivell de redacció de la majoria dels comentaristes digitals) i es nota que coneix molt bé el que escric, és a dir, es tracta d'una persona amb molt bon criteri.

15.5.08

Sota la pell

Has de ser capaç de distingir el que realment ets del que representes. Sota la pell, sota la imatge que dónes davant el mirall dels ulls aliens, hi ha la solitud inextricable de l'home que sap que, malgrat els oripells, res no el salvarà de la nuesa inclement el dia que, a contracor, caldrà estrafer l'últim adéu.

LCL a la Catalònia

11 h. Llibreria Catalònia. Jordi Ferré, Marc Vidal i servidor hem fet la presentació de LCL als mitjans de comunicació. Us deixo algunes fotos, un vídeo i enllaços als mitjans que se n'han fet ressó...

Presentem LCL als mitjans

Avui a les 11 h. a la Llibreria Catalònia
Marc Vidal i servidor farem la
presentació de
LCL per als
mitjans de comunicació




La Presentació "per a tots els públics" serà
dissabte a les 19 h. al Casal de Vallromanes

13.5.08

El somni s'ha materialitzat

Fa una estona el missatger m'ha deixat l'esperadíssim paquet...

que contenia cinc exemplars de LCL...


ENTRELLUM està a la pàgina 87...

Quin goig, quina alegria, avui és un gran dia...

Després de tota la feinada, el somni s'ha materialitzat...

Ha quedat preciós. Bon treball, Cossetània!

Dia d'Internet

De vegades, les casualitats són sorprenents. Resulta que el proper dissabte 17 de maig és el Dia Mundial d'Internet, just el mateix dia que presentem a Vallromanes LCL, un llibre que no hagués estat possible sense Internet. Quan vam escollir la data no n'érem conscients. Es tracta, doncs, d'una feliç casualitat. Tot plegat ho celebrarem aquest dissabte a la festa de blogaires lletraferits. Quedeu tots convidats. Jo de tu no me la perdria.

12.5.08

Un tast de LCL

Per anar obrint boca mentre s'acosta La Presentació del proper dissabte 17, us oferim un SlideShare amb 10 començaments, o sigui, amb l'inici d'un 10% dels textos que formen part del llibre. La tria ha estat aleatòria. Aquí els teniu, que vagi de gust:


Batosfera?


Pere Lluís Alvau m'envia per mail l'enllaç a la notícia d'un diari electrònic (el més llegit de Sardenya) on apareix la participant algueresa de LCL, Anna Cinzia Paolucci. El més divertit és que al titular hi posa "La Batosfera Literària"!!! (blogosfera de rates-pinyades o plena de batusses?!!)

Si fa uns dies, al Telediario de TV1, la van batejar com a Cartosfera, ara a l'Alguer l'anomenen Batosfera. És el problema d'inventar paraules noves... CAT, CAT, es diu CAT-OSFERA, ni Cartosfera ni Batosfera, sinó CATOSFERA. No és tan difícil, no?

¿O tot plegat és un complot (des de Madrid fins a Itàlia) per amagar aquesta realitat CATosfèrica que abasta tots els PPCC?

Actualització 14:38: Ja ho han esmenat: ara hi posa Catosfera. Gracie Mile!!

I ara Castosfera!!!

11.5.08

Com arribar a Vallromanes el dissabte 17

Recordeu que l'acte de presentació de LCL és a les 19 h. al Casal

Els que veniu amb cotxe particular, aquí teniu el mapa:


Possibilitats de transport públic per a l'anada:
  1. Agafar bus a BARNA línia ALELLA-VALLROMANES: 17:30 a la Ronda de Sant Pere 19-21; 17:37 a Gran Via / Pg. Marina (banda mar). Arribareu a Vallromanes a les 18:10 (Vid. Google Maps)

  2. Agafar bus a GRANOLLERS línia VILANOVA-VALLROMANES: 17:28 a l'estació de FC > arriba a Vallromanes a les 17:55. 18:33 a l'estació de FC > arriba a les 18:55 (una mica just). També els podeu agafar (3' abans) a l'estació de busos de Granollers. (Vid. Google Maps)
I la tornada? Fomut. Calculeu que, entre l'acte i el post-acte (signatures + pica-pica + concert de jazz), se'ns faran les 21-22 h. A aquesta hora ja no hi ha busos ni cap Alella ni cap a Granollers. Serà qüestió d'aprofitar les places buides dels cotxes que baixin cap a Barna o quedar-se a l'after hours-akelarre-party que farem a la Roca Foradada...

Capvespre 9.5.08

Pluja de maig. Primera primícia musical: "No estés triste" de Manolo García. Parlem de les dues presentacions de llibres que farem la setmana entrant a Vallromanes:

Divendres 16 de maig a les 18:30 "El vertigen del trapezista" de Jesús Tibau


Dissabte 17 de maig a les 19 h. "La Catosfera Literària, primera antologia de blogs en català".


Segona primícia musical: "Violet Hill" de Coldplay. Octavio Paz. Pessoa. Marco Polo. Ramon Llull. Recitem poemes d'Octavio Paz.



10.5.08

LCL a l'Alguer


Cinzia Paolucci con una delle sue poesie è stata inserita in La Catosfera Literària, prima antologia con cento testi tratti da “blog” letterari in lingua catalana. Il testo è stato pubblicato dalle Edizioni Cossetània con il prologo di Biel Mesquida, poeta maiorchino e fra i maggiori esponenti contemporanei della poesia catalana. Il libro verrà presentato sabato 17 maggio a Casal de Vallromanes – Barcellona con una cerimonia che vedrà presenti molti degli autori protagonisti di questa maratona letteraria in lingua catalana.

Cinzia Paolucci è stata inserita in La Catosfera Literària, questa scommessa editoriale che ha visto coinvolte numerose personalità delle lettere catalane che oggi veicolano le proprie produzioni non solo attraverso i libri ma anche con le innovazioni introdotte dal web come appunto i “blog”.

Podcast de L'Internauta

Ja han penjat el podcast del programa L'internauta sobre LCL. Va ser una agradable tertúlia amb Vicent Partal, Núria Masdéu i Xavi Caballé.

9.5.08

Ja els tenim aquí!

Jordi Ferré m'envia per mail aquestes dues fotos...

I em diu que ja vénen cap a Vallromanes amb el missatger. Friso, friso, frisooooooooooooooooooo

Pluja de maig

Pluja de maig. Tremola la pell dels boscos. Amaga't i cerca una nova manera de sobreviure sota les runes de tu mateix. Deixa estar les veus de sirena que canten melodies insípides. Amaga't i cerca el camí que mena al centre de l'univers. Pluja de maig. Incertesa. Salva ton cor de les aparences. Tremola la pell de la terra. Amaga't i cerca la mirada transparent de l'últim déu que t'espera més enllà de totes les ombres...