Ja teniu aquí l'mp3 de l'entrevista que acabo de fer a Ona Mallorca.
Gràcies Benjamí (bitòleg)!
Gràcies Ricard!
15.12.06
Escric perquè...
Escric perquè les paraules em fan companyia. Escric perquè no en tinc prou amb viure. Escric perquè la pluja que cau a fora és més pluja si la dic. Escric perquè sovint el silenci és insuportable. Escric perquè escriure és una manera de somiar. Escric perquè necessito reinventar-me cada dia. Escric per a emmascarar-me, per a fugir de la veritat, per a fingir que sóc el que no sóc, que sé el que no sé, que faig el que no faig, que puc el que no puc, que vull el que no vull... Escric perquè quan no escric em sento buit. Escric perquè quan escric puc ser molts jos alhora. Escric perquè cerco la llum enmig de tantes ombres. Escric per a poder comprendre'm. Escric per a oblidar. Escric amb sang calenta el meu testament inútil. Escric com respiro, amb una naturalitat extraordinària. Escric perquè res no té sentit tret d'escriure que res no té sentit. Escric aspirant al vers perfecte perquè l'única cosa sagrada és la poesia. Escric perquè tu, que em llegeixes, m'enviïs un mail dient-me: "He sucumbit a la teva creació". Escric perquè m'estimis.
Però deixeu-me cloure amb un altre fragment de Pamuk:
Però deixeu-me cloure amb un altre fragment de Pamuk:
Ser escriptor és reconèixer les ferides secretes que portem a dins (ferides tan secretes que a penes en som conscients) i descobrir-les, explorar-les pacientment, conèixer-les, il·luminar-les, i fer que aquestes penes i ferides esdevinguin una part conscient de la nostra identitat i de la nostra escriptura.
14.12.06
Vogelfrei c'est moi
Hi ha gent tan imbècil que creu que tot el que escric aquí és veritat. Són incapaços de distingir la realitat de la ficció, la veritable creativitat de la mera reproducció. Aquests deficients mentals citen allò de Flaubert -Madame Bovary c'est moi- pensant que el paio ho va dir seriosament quan, de fet, és una meravellosa boutade. Jo no sóc Vogelfrei ni existeixen les muses. Ja m'agradaria! Per sort, els imbècils que em llegiu sou una ínfima minoria. Dos o tres a tot estirar. La immensa majoria dels entrellumaires sabeu de sobra que la Literatura (amb majúscules) no s'ha de confondre mai amb la realitat (sempre minúscula). I aquí està la gràcia: en aquesta LLIBERTAT que em dóna la pantalla en blanc dins la qual puc inventar-ho tot i re-inventar-me cada dia. Hi ha gent tan imbècil que encara creu en l'existència de Mireia Galindo...
Etiquetes
Bovary,
entrellumaires,
Flaubert,
L_OI,
llibertat,
Mireia Galindo,
muses,
Vogelfrei
Als Ob
Tot el dia amb una sensació fàustica, com si hagués venut l'ànima al diable i tot el bo que em passa fos immerescut, com si això que alguns anomenen destí fos una farsa, com si pogués capbussar-me en el fons dels teus ulls oceànics i oblidar per sempre més aquesta tristesa metafísica...
Setmaneta mallorquina
La setmana va començar molt bé i no acabarà pas malament. L'il·lustre bloguer mallorquí Benjamí Villoslada em convida a participar al programa de ràdio que fa juntament amb Llorenç Valverde a Ona Mallorca (99.2 FM): Mallorca en Xarxa. Vol que parlem de L_OI, de la relació entre Internet i la literatura, dels blogs... La tertúlia telefònica serà demà divendres 15-D de 18:10 a 19 hores. Si no sou a Mallorca, ho podeu escoltar per internet o quan pengin l'arxiu mp3. Aprofita el 5% de descompte nadalenc
a la nostra llibreria digital
Etiquetes
Benjamí Villoslada,
entrevistes,
Llorenç Valverde,
Mallorca
13.12.06
Per què escric?
Escric perquè en tinc ganes. Escric perquè no puc fer un treball normal com els altres. Escric perquè vull llegir llibres com els que escric. Escric perquè estic molt empipat amb tots vosaltres, amb tothom. Escric perquè em plau de continuar tancat en una cambra tot el sant dia. Escric perquè només puc participar de la vida real modificant-la. Escric perquè vull que els altres, tots vosaltres, el món sencer, sàpiga quin gènere de vida hem viscut i continuem vivint, a Istanbul, a Turquia. Escric perquè m'agrada la flaire del paper, de la ploma i de la tinta. Escric perquè crec per damunt de tot en la literatura, en l'art de la novel·la. Escric perquè és un hàbit i una passió. Escric perquè tinc por de ser oblidat. Escric perquè gaudeixo amb la glòria i amb l'interès que això m'aporta. Escric per a estar sol. Potser escric perquè espero comprendre per què estic tan empipat amb tots vosaltres, veritablement emprenyat amb tothom. Escric perquè m'agrada ser llegit. Escric perquè quan he començat una novel·la, un assaig, una pàgina, la vull acabar. Escric perquè és el que tothom s'espera de mi. Escric perquè crec com un nen en la immortalitat de les biblioteques i en el lloc que hi tindran els meus llibres. Escric perquè és excitant aparaular totes les belleses i riqueses de la vida. No escric per a contar històries, sinó per a compondre-les. Escric perquè vull eludir el pressentiment de què hi ha un lloc on he d'anar, però que -com en un somni- no puc atènyer. Escric perquè mai no he aconseguit ser feliç. Escric per a ser feliç.Orhan Pamuk, Premi Nobel de Literatura 2006
Discurs de recepció: “La maleta de mon pare”
(Traducció ENTRELLUM a partir de les versions francesa, anglesa i alemanya)
Trobador teu
Hi haurà més somnis
que nits i estels
ulls nítids
llavis humits
misteri d'arrels imprecises
musa que inspires
ànima blanca
verge indomada
trèmula flama
encén-me
segresta'm
declara'm
trobador teu
que nits i estels
ulls nítids
llavis humits
misteri d'arrels imprecises
musa que inspires
ànima blanca
verge indomada
trèmula flama
encén-me
segresta'm
declara'm
trobador teu
12.12.06
El secret de la vida
El secret de la vida és treballar, treballar i treballar; i creure en el que fas malgrat els obstacles i els capsigranys.
Bonus-post: una reflexió interessant
11.12.06
M'agraden els dilluns!!!
Matí frenètic després de 5 dies de letargia. Bones notícies. Molt bones.
Segona: El Sr. Director de BenZina em cita (i ja és la segona vegada) al número de desembre tot reproduint un post d'ENTRELLUM: Amor letal. Gràcies Àlex!

Tercera: Trobo al contestador trucades amb el prefix 971... Mallorca! Em telefonen del Consell Social de la UIB per a comunicar-me que sóc el guanyador del VIII Premi d'Assaig i Creació sobre Tecnologies de la Informació Nadal Batle i Nicolau. L'obra presentada és el fruit de 3 anys de treball gairebé diari bloguejant bloguejant bloguejant... Es titula CATOSFERA (CIBERDIETARIS 04-05-06) i és una selecció dels millors posts de TdQ i d'ENTRELLUM. Un volum de quasi 500 pàgines que haurem d'aprimar una mica abans de publicar-lo. Aquest era el "projecte molt ambiciós" que vaig insinuar en un post de finals de setembre (Vid. anunci aquí) És la compensació de tot aquest temps creient que això valia la pena. Estic molt content i satisfet. Es tracta d'un reconeixement per a tota la comunitat catosfèrica. Sense vosaltres no hagués estat possible. Com a primícia absoluta us copio ara l'Endreça:

Tercera: Trobo al contestador trucades amb el prefix 971... Mallorca! Em telefonen del Consell Social de la UIB per a comunicar-me que sóc el guanyador del VIII Premi d'Assaig i Creació sobre Tecnologies de la Informació Nadal Batle i Nicolau. L'obra presentada és el fruit de 3 anys de treball gairebé diari bloguejant bloguejant bloguejant... Es titula CATOSFERA (CIBERDIETARIS 04-05-06) i és una selecció dels millors posts de TdQ i d'ENTRELLUM. Un volum de quasi 500 pàgines que haurem d'aprimar una mica abans de publicar-lo. Aquest era el "projecte molt ambiciós" que vaig insinuar en un post de finals de setembre (Vid. anunci aquí) És la compensació de tot aquest temps creient que això valia la pena. Estic molt content i satisfet. Es tracta d'un reconeixement per a tota la comunitat catosfèrica. Sense vosaltres no hagués estat possible. Com a primícia absoluta us copio ara l'Endreça:
Els textos que componen aquesta obra provenen de les anotacions escrites als blogs Tros de Quòniam i Entrellum al llarg dels anys 2004, 2005 i 2006. N’hem fet una selecció seguint l’ordre cronològic. L’escriptura d’aquest dietari digital durant aquests 3 anys ha suposat una nova manera d’entendre la literatura: Ciberliteratura.
Presentem una creació narrativa que inclou, dins el marc del dietarisme, tot un garbuix de gèneres (autobiografia, relat, poesia, assaig), amb una atenció especial al món emergent del blogs, la Blogologia.
Escriure al segle XXI implica un repte apassionant, una aventura que, en el nostre cas, passa per la investigació amb les noves tecnologies. Amb aquesta experiència blogogràfica hem afavorit la presència i la defensa del català a la xarxa. Hem volgut tenir cura de la llengua, innovar-la, i servir de model a les joves generacions de ciberlectors que tenen internet com un lloc de trobada on poder emmirallar-se. A ells i a tots els que vindran al darrere dediquem Catosfera.
10.12.06
Corinne & Laia
Fosqueja a Mas Voranell. Des de la finestra del despatx contemplo el nou Casal i la riera més bonica del món, sobretot a la tardor quan plou. Encenc un bastonet d'encens de sàndal. Escolto la sublim i delicada Corinne Bailey Rae. Porto tres dies enganxat a aquesta cançó...
Etiquetes
Corinne Bailey,
L_OI,
Mas Voranell,
Messenger,
música
Fa 38 anys
Ma mare m'ensenya una foto de fa 38 anys on aparec dempeus al costat de ma germana Montse al repàs de la Senyoreta Mercè, situat a sota de casa (carrer Saturn de la ciutat de Lleida), on vam aprendre a llegir i a escriure abans d'anar al col·legi. Tenia quatre anys i mig. La bateta, la tauleta, la boleta del món... Tot tan minúscul i tan prometedor. La misèria d'on venim i la misèria que ens espera. Aquell ros de mal pèl ara és un malparit, un escriptor maleït (perquè maleït és l'escriptor que no pot deixar de ser-ho). Massa sovint, la infantesa és el refugi dels covards, el paradís dels vençuts. La mítica ingenuïtat i tota la pesca. Aleshores, ma mare somiava que el seu primogènit estudiaria, faria carrera i arribaria molt lluny... Les mares són així: rematadament ingènues. La pobra ja fa dos llibres que no em llegeix. Quan va llegir Tros de Quòniam gairebé l'hem de dur a urgències de l'Arnau. D'una enrabiada, histèrica, va arrencar 4 pàgines del llibre (de la 86 a la 92). Ara ja no li dic res quan en publico un de nou. M'estimo més que no ho sàpiga. Em va portar al repàs de la Senyoreta Mercè perquè, el dia de demà, pogués ser un home de profit; i vet aquí que he acabat escrivint llibres que ella no pot llegir... Però la pregunta crucial, la que -a hores d'ara- no em deixa dormir, ja no és refereix a ma mare, sinó a la meva filla: ¿Què passarà el dia que la meva filla llegeixi els llibres que he escrit?!9.12.06
Vic medieval
Perdo unes hores passejant pels carrerons estrets del centre històric de Vic. Mercat medieval. No tothom va disfressat. Observo la profusió de la morisma. Efectivament: l'Edat Mitjana és aquí.
Plegar
Si un escriptor diu que plega d'escriure és que no és realment un escriptor. Un veritable escriptor, un escriptor de pedra picada, no pot plegar mai d'escriure. L'autèntic escriptor no escriu pas perquè vol, sinó perquè no pot evitar-ho, perquè l'escriptura és la seva manera de ser i d'estar i d'entendre el món. Aquest presumpte escriptor que diu que plega d'escriure només ha estat i és un impostor. Un impostor o un Bartleby, que de tot hi ha a la vinya del Senyor...
8.12.06
Catosfera
Com era d'esperar, els capsigranys de la Viquipèdia CAT han esborrat l'article Catosfera. Un terme amb 70.000 entrades a Google! Si voleu tenir-lo a mà i enllaçar-lo, aneu aquí i aquí. També proposo que qualsevol de vosaltres, de forma anònima, el reediti. Jo no penso perdre més el temps amb aquesta lamentable colla d'indocumentats.
Mestre
Et dic que a la vida cal aprendre una sèrie de coses fonamentals, i que algunes d’aquestes coses les pots aprendre tot sol si tens prou curiositat, però que n’hi ha d’altres que no les pots aprendre si no te les ensenya algú. Em demanes qui és aquest «algú», i jo et responc que aquest «algú» és una persona especial que, tard o d’hora, arribarà a la teva vida per tal d’ensenyar-te allò que has d’aprendre… Antany, d'aquestes persones, se’n deia «mestre». Ara la cosa ha degenerat i ja no en queden gaires, de mestres, tret dels docents que fan primària. ¿Que com reconeixeràs el mestre que esperes? No pateixis, que ell es donarà a conèixer just quan el necessitis, ni abans ni després, sinó en el moment exacte que estiguis preparat per a rebre’l. Només et cal un xic de paciència i l’ànima oberta de bat a bat. El mestre et mirarà als ulls i, immediatament, sabràs que és ell. A partir d’aleshores, has de ser dòcil…
7.12.06
Mal rotllo?
Si aneu a la versió en PDF podreu veure la foto de la coberta i una foto meva de la Presentació al costat d'una foto del nou director del Llull...
6.12.06
Place To Hide
A aquestes alçàries de la vida sé el que no vull: una vida virtual, on res no sembla el que és. I sé el que vull: una vida senzilla i tendra (com va dir el cantat-poeta), plena d'alegries (les tristeses ja vénen soles), de complicitat, de petons, d'abraçades... Vull tranquil·litat, vull pau.
5.12.06
Autocrítica
El pleniluni no em prova. El cap em pesa. El cervell és una esponja espremuda. Ahir em vaig equivocar. La Presentació fou un experiment frustrat. La responsabilitat és tota meva. La puta pantalla. La puta Mireia. Vaig desaprofitar l'ocasió -el luxe- de tenir 40 persones davant i vaig donar-los l'esquena... Quelcom imperdonable. Quan la pantalla et xucla, oblides fàcilment el que tens al teu voltant. El xat es va allargar fins a l'avorriment. Estava nerviós i incòmode. A mesura que passava el temps, conscient que allò no rutllava, encara em vaig posar més neguitós i incòmode. Havia d'haver apagat l'ordinador i encetar una tertúlia per a trobar el caliu humà... Sort que, al final, la gent va ajudar-me amb les seves preguntes i comentaris. Deixeu-me ser més autocrític. La idea potser era bona (volia fer la Presentació com vaig fer el llibre), però l'execució no va reeixir. El tempo a internet no és el tempo fit a fit. M'ho rumio i arribo a la següent conclusió: em vaig "amagar" rere la pantalla perquè no estava disposat a parlar de la veritat del llibre. Potser és que no n'estic gaire orgullós, d'aquest llibre. Potser és que els llibres no haurien de ser presentats i n'hi ha prou amb llegir-los. Potser és que internet només és un amagatall en el qual s'entaforen algunes rates humanes que, com jo, són incapaces de reconèixer l'únic que val la pena en aquesta vida: saber que -malgrat tu- encara hi ha algú que t'estima.Mireia, vull agrair públicament la teva col·laboració a la presentació d'ahir. Des del primer moment que t'ho vaig proposar, vas acceptar-ho sense reticències. M'has demostrat tots aquests dies (de mails i de nervis previs) que ets una tia collonuda, seriosa sota la teva màscara lleugera, treballadora de veritat. El teu post sobre el llibre està molt currat i, almenys a mi, em va fer molta gràcia. El que passa és que aquest matí estava depre ("depressió postpart") i massa autocrític. T'he dit "puta" carinyosament. Crec que (com ja temíem) vas acaparar massa l'atenció en detriment del llibre, que és el que havia de ser el veritable protagonista, però no és culpa teva, sinó meva, que em vaig encaparrar amb el xat. Et mereixes un bon descans nadalenc. Jo també. Un petonàs immens allà on tu ja saps. I mil gràcies un altre cop. Ets la més gran. Un mite catosfèric.
Etiquetes
blogologia,
catosfera,
L_OI,
Mireia Galindo,
veritat
Cansat
Arribo a casa cansat. No estic segur d'haver fet el que calia fer. M'he complicat la vida. Gràcies Miquel. Gràcies Joan Carles. Gràcies Mireia. Gràcies Emma. Us agraeixo a tots els que heu vingut a la Catalònia la vostra presència i la vostra paciència (¿Què hi fotia l'Iván Tubau entre el públic?). També agraeixo les visites al blog. Per molt poc que no superem el rècord d'ENTRELLUM. Estic cansat. Em fa mal la gola. Demà ho analitzaré tot. Ara me'n vaig a dormir.
Etiquetes
Emma Piqué,
Iván Tubau,
Joan Carles Girbés,
L_OI,
Mireia Galindo
Subscriure's a:
Missatges (Atom)
-
►
2022
(37)
- ► de desembre (2)
- ► de setembre (6)
-
►
2021
(15)
- ► de desembre (1)
- ► de setembre (3)
-
►
2017
(195)
- ► de desembre (22)
- ► de novembre (28)
- ► de setembre (9)
-
►
2016
(58)
- ► de desembre (2)
- ► de novembre (4)
- ► de setembre (2)
-
►
2015
(109)
- ► de desembre (4)
- ► de novembre (7)
- ► de setembre (3)
-
►
2014
(132)
- ► de desembre (10)
- ► de novembre (15)
- ► de setembre (6)
-
►
2013
(95)
- ► de desembre (11)
- ► de novembre (7)
- ► de setembre (12)
-
►
2012
(138)
- ► de desembre (8)
- ► de novembre (9)
- ► de setembre (11)
-
►
2011
(168)
- ► de desembre (18)
- ► de novembre (18)
- ► de setembre (18)
-
►
2010
(114)
- ► de desembre (10)
- ► de novembre (1)
- ► de setembre (2)
-
►
2009
(174)
- ► de desembre (28)
- ► de novembre (28)
- ► de setembre (21)
-
►
2008
(343)
- ► de desembre (10)
- ► de setembre (32)
-
►
2007
(459)
- ► de desembre (37)
- ► de novembre (46)
- ► de setembre (29)
-
►
2006
(491)
- ► de desembre (48)
- ► de novembre (53)
- ► de setembre (50)
-
►
2005
(2)
- ► de desembre (2)



