15.12.06

Escric perquè...

Pamuk exposava les seves raons per a escriure. Jo exposaré les meves...

Escric perquè les paraules em fan companyia. Escric perquè no en tinc prou amb viure. Escric perquè la pluja que cau a fora és més pluja si la dic. Escric perquè sovint el silenci és insuportable. Escric perquè escriure és una manera de somiar. Escric perquè necessito reinventar-me cada dia. Escric per a emmascarar-me, per a fugir de la veritat, per a fingir que sóc el que no sóc, que sé el que no sé, que faig el que no faig, que puc el que no puc, que vull el que no vull... Escric perquè quan no escric em sento buit. Escric perquè quan escric puc ser molts jos alhora. Escric perquè cerco la llum enmig de tantes ombres. Escric per a poder comprendre'm. Escric per a oblidar. Escric amb sang calenta el meu testament inútil. Escric com respiro, amb una naturalitat extraordinària. Escric perquè res no té sentit tret d'escriure que res no té sentit. Escric aspirant al vers perfecte perquè l'única cosa sagrada és la poesia. Escric perquè tu, que em llegeixes, m'enviïs un mail dient-me: "He sucumbit a la teva creació". Escric perquè m'estimis.

Però deixeu-me cloure amb un altre fragment de Pamuk:
Ser escriptor és reconèixer les ferides secretes que portem a dins (ferides tan secretes que a penes en som conscients) i descobrir-les, explorar-les pacientment, conèixer-les, il·luminar-les, i fer que aquestes penes i ferides esdevinguin una part conscient de la nostra identitat i de la nostra escriptura.

4 comentaris:

mazda ha dit...

Ja em va estranyar que no posessis aquest fragment de Pamuk. A mi és el que més em va agradar. M'agrada que l'hagis afegit.

tonibanez ha dit...

Afegit està. Les "ferides secretes"... sí.

Anònim ha dit...

I si tot fos més senzill? Estic segur que estaràs d'acord amb l'idea ,pel teu tarannà: escric perquè tinc tinta i paper.
(Al igual que els escaladors pujen les muntanyes "perquè estan allà")

trapezista ha dit...

Escrivim per jugar a ser Déu.