26.12.06

Sant Esteve

Hem sortit de casa a mig matí amb un sol esplèndid. A partir de Cervera hem trobat boira gebradora. El termòmetre no s'ha mogut dels 0º en tot el dia. Dinar familiar. Ha vingut ma germana petita, que viu a Portugal i té dos criatures: la Núria i l'Adrià. M'ha dit que llegeix cada dia ENTRELLUM perquè és la seva manera de no perdré contacte amb el català. La matrona, per descomptat, ha preparat unes plates de canelons, especialitat de la casa...
Li he dit que els seus canelons són famosos a internet... I ella ha respost que només cuina canelons per als seus fills! D'aperitiu ha fet uns cargols a la gormanta que estaven per a llepar-se els dits:

Com que fotia un fred que pelava, no hem sortit gaire al carrer. Tanmateix mon pare ha insistit a ensenyar-me l'hort. Està orgullós dels seus calçots...
Hem jugat al dòmino. Hem xerrat a l'entorn del foc a terra. La família és un gran invent. Et fa sentir el caliu de pertànyer. Quan hem marxat, la boira seguia allí fora, embolcallant-ho tot. Vaig viure 18 anys amb ella. Em va deixar tocat per sempre. Sense tenir en compte aquests 18 anys boirosos de la meva infantesa i adolescència, és molt difícil comprendre com sóc. De vegades penso que des que vaig marxar de Lleida no he fet res més que buscar la llum...

4 comentaris:

moz ha dit...

Jo, potser per no haver sortit mai de Lleida no la cerco pas la llum. Entre la penombra s'hi viu molt bé.
Per cert, el senyor pare Noel s'ha portat i m'ha deixat sota l'arbre un formós exemplar de l'Oracle Imminent, amb la portada que no vaig votar sota l'arbre...
Bones festes amb un pèl de retard!

plleixa ha dit...

Ja veig que l'estada nadalenca amb la família per les Terres de Ponent t'ha anat força bé, Toni, malgrat "l'emboirada" de torn per aquelles contrades cargolaires i canaloneres de gourmand.
Felicitats de nou per a la mare. Estic sucant-hi pà dins la foto dels canalons. Sempre es desitja el que no es té, i que un cert dia es va tindre!.
(Addenda: A mi m'han intentat subornar amb uns canalons prefabricats a casa la meva germana petita, però no ha colat i encara com me n'he crospit un).

trapezista ha dit...

Toni: moltes gràcies per l'enllaç. Jo també vaig ser-hi, a Lleida, el 25. Fred, boira, tot a càmera lenta, com sempre. Feliç 2007!

Jean Robur ha dit...

Be, Toni, podries fer un apat per els entrellumaires, que també som una mica de la familia. Per cert, encara que sigui una simple foto, els canelons tenen una pinta impactant. Bones festes, Toni!