1.12.07

BRUTAL BRUTAL BRUTAL BRUTAL BRUTAL BRUTAL BRUTAL BRUTAL BRUTAL BRUTAL BRUTAL BRUTAL

He plorat. Us juro que he plorat. M'he emocionat tant que no em surten les paraules. Situat a la cantonada de Fontanella amb Via Laietana (on estava la Telemontilla sense emetre-ho en directe), he vist com la Manifestació ocupava TOTA la Via Laietana com un riu immens fins al mar! Després he anat cap a Plaça Catalunya. Estava a vessar. Hi havia gent que encara no s'havia mogut de lloc quan la capçalera ja feia més d'una hora que caminava. La nit ha arribat amb una apoteosi d'estelades i crits d'INDEPENDÈNCIA.

Almenys aquesta ha sortit una mica millor que la del 29-O. Tindrem molts dies per a comentar el que ha passat avui a Barcelona. Està clar que hi haurà un abans i un després del 1-D-07.

Gràcies a tots!
Visca Catalunya Lliure!!!


Aquí us deixo un bon sarpat de fotos. A veure si poseu nom a les cares (i esquenes) que surten...

21:05 És completament INADMISSIBLE que TV3 obri el Telenotícies connectant amb MADRID explicant-nos fil per randa el "encuentro fortuito" entre uns guàrdies civils i uns etarres quan centenars de milers de catalans aquest vespre estaven col·lapsant el centre de Barcelona demanant precisament no dependre de Madrid! I aleshores, per art de màgia, surt Zapatero en directe!! I afegeixen que avui ja funcionen tots els trens... TV3, la nostra. UNA VERGONYA VOMITIVA.

Qui ens esporgarà l'Esperança?

Hòstia, en Martí Cabré m'ha enxampat a la Plaça Catalunya mentre explicava a la gent (que encara no s'havien mogut) que la Manifestació omplia tota la Via Laietana i arribava fins al mar... i no s'ho creien!


1-D CATALUNYA ÉS EL MÉS IMPORTANT



¿Tu de quin costat estàs?

La meva crònica aquest vespre

29.11.07

Nosaltres sí, que som imparables

Primer de tot, vull agrair la col·laboració de Sani Girona i Jesús M. Tibau, dos blogaires fora de sèrie que m'estan ajudant a muntar aquesta moguda blogliterària.

Un agraïment especial per a Jordi Ferré, de l'editorial Cossetània, que publicarà el llibre. De seguida ho va veure clar i es va llençar a la piscina amb tots nosaltres.

Més agraïments: Josep Porcar ha afegit al seu premiat Blogs de Lletres un espai per al seguiment de Catosfera_08 (mireu quin logo més xulo):


Encara no fa 24 hores de la convocatòria i ja hem rebut un grapat de textos de blogferits que volen formar part la primera antologia de la literatura catosfèrica.

És molt fàcil. Només cal que seleccioneu
el vostre millor post i ens l'envieu. També en podeu fer un de nou aprofitant l'avinentesa. De la pantalla al paper... Literatura 2.0. Teniu un mes per a trobar la inspiració. [bases]

Blogs & Literatura

Suposo que ja sabeu que els dies 25, 26 i 27 de gener tenim una cita a Granollers. Es tracta de la primera gran trobada de blogaires catalans: Jornades de la Catosfera. Serà una desvirtualització massiva que passarà a la història. L'objectiu és congregar-nos per a reflexionar sobre aquest món virtual (i no tan virtual) en el qual estem ficats. ¿Encara no us heu apuntat?

Dins la secció Blogs & Literatura hem organitzat una Taula Rodona per al dia 26. També volem fer un Llibre que reculli les aportacions de tots els bloguers lletraferits que hi vulgueu col·laborar.

Compondrem el Llibre a partir de textos escrits als blogs. Escolliu el vostre “millor post” i envieu-nos-el. Els textos rebuts formaran part del volum

BLOGS & LITERATURA
Primera antologia de la catosfera literària


Que serà publicat la propera primavera per l’editorial Cossetània [blog]

Els textos els heu d’enviar a catosfera2008@gmail.com
Termini de presentació: 31 de desembre de 2007

Formulari de dades:

- Nom del blogger (o nick)
- Breu currículum (edat, localitat, ocupació… màx. 250 caràcters)
- Correu electrònic
- Nom del blog
- Adreça del blog
- Enllaç al post
- Data del post
- Text del post

[Només s'accepta un post per persona. Val a dir que es farà una selecció d’acord amb un criteri de qualitat i temàtica (els posts han de ser de caràcter literari o referents a la literatura). Els autors cediran els drets sobre el text, i els beneficis seran destinats a fins solidaris.]

PARTICIPA
ENVIA'NS ELS TEUS TEXTOS!
catosfera2008@gmail.com

28.11.07

Una altra cosa

- Toni, no oblidis que, per damunt de tot, ets escriptor.
- Per què ho dius?
- Perquè últimament et veig massa despistat amb la política...
- Despistat?
- Sí, despistat. Entre la política i el coi dels blogs, no et queda temps per a escriure obres mestres literàries... I mira que tens fusta, eh, jo sempre he cregut que podries arribar molt lluny...
- Lluny?
- Sí, sí, fer una carrera d'escriptor com cal, seriós, apartat de l'aparador mediàtic...
- Ah. Vols dir que no t'agrada el que faig ara?
- No gaire, la veritat.
- Però escric cada dia. Fot quatre anys que escric cada dia.
- Això dels blogs no és escriure seriosament...
- No? I què és, doncs?
- No, si ja veig que tens lectors, que ets un referent catosfèric, però per a mi això no és autèntica literatura, sinó una altra cosa...
- Una altra cosa?
- Sí, una altra cosa.

[En castellano]

27.11.07

Vídeo amb Artur Mas

Ja podeu veure el vídeo de la trobada que alguns bloggers vam tenir dijous passat amb l'Artur Mas.


Va deixar de creure en els blogs

Les meves disculpes, Joan. Ja veig que estàs d’allò més enfeinat canviant el món. Et desitjo molta sort, de veritat. És normal que, amb la feinada que tens canviant el món, no puguis perdre el temps amb collonades com els blogs. Jo, en canvi, que sóc un funcionari desvagat i mediocre, em distrec escrivint parides als meus blogs, més que res per narcisisme, atès que ja no hi crec gaire, en això de canviar el món. És el món el que ens acaba canviant a nosaltres!

[En castellano]

26.11.07

Novetats catosfèriques

La màscara nietzscheana

Alles, was tief ist, liebt die Maske [Tot el que és profund estima la màscara]. Així enceta Nietzsche l'apunt número 40 de Més enllà del bé i del mal. I el finalitza així:
Aital emmascarat [Verborgener], que per instint necessita parlar per a callar i silenciar, i que és inesgotable en el subterfugi de la comunicació, vol i procura que sigui una màscara la que circuli pel cap i pels cors dels seus amics; i suposant que no ho vulgui, algun dia se li obriran els ulls i veurà que, malgrat tot, allí hi ha una màscara d'ell, i que és bo que així sia. Tot esperit profund necessita una màscara [Jeder tiefe Geist braucht eine Maske], i encara més: al voltant de cada esperit profund constantment creix [lit. s'enguixa: wächst] una màscara gràcies a la contínua interpretació falsa, o sigui superficial [flachen], de cada paraula, cada passa, cada senyal vital que dóna.
A l'apunt 175 del llibre Humà, massa humà Nietzsche rebla:
La mediocritat és la màscara més afortunada que pot lluir l'esperit superior, perquè la majoria de la gent, és a dir els mediocres, no s'adonen de la disfressa.
Per tant, la presumpta sinceritat pot ser sovint la millor màscara; i la presumpta mediocritat també. Anònim, pseudònim, heterònim o ortònim, no hi ha manera de desemmascarar-se. Les paraules són màscares rere les quals ens amaguem. Per això, jo mai escric el que realment penso o el que realment sento, perquè el que realment penso i el que realment sento no es troba a l'abast de les miserables paraules, que només són ombres, boira, ersatz...

[En castellano]

25.11.07

Capvespre 23.11.07

Comencem amb els primers versos de la primera Elegia de Duino de Rilke. Fito & Fitipaldis: Acabo de llegar. Actes a Vallromanes. Llibre Tot recordant amics de Josep M. Mestres Quadreny. L'obra d'art no descriu ni explica res, únicament s'expressa a si mateixa. La forma és el fons. Recordem Fernando Fernán Gómez y Paco Candel. Nou disc de Luz Casal: Espérame. Llegim el relat Vida de poeta d'Enric Vila-Matas, inclòs en el seu últim llibre Exploradores del abismo. Las obras de arte, escasas, dan contenido intelectual al vacío. Parlem de Rilke i Ronda. Luz Casal: Regalé. Anunciem CATOSFERA (jornades de reflexió sobre blogs i web 2.0) que se celebraran a Granollers el 25, 26 i 27 de gener de 2008. Comentem un article de Marc Vidal sobre Granollers. Informe de la Fundació Bofill sobre l'educació a Catalunya. Espriu: fragment de Primera història d'Ester.


CAPVESPRE

Passió i autoritat

Llegeixo aquesta frase escrita en una vinyeta d'Hugh MacLeod que Shel Israel projecta en una pantalla que apareix en una fotografia que Enrique Dans ha posat en un post:
Blogging requires passion and authority
which leaves out most people
Passió i autoritat. Sí. I més coses: temps, constància, disciplina, treball, creativitat, talent, estil propi... I allò que Marc Vidal em va dir l'altre dia: "T'ho has de creure". Fe, doncs, també fe...


[En castellano]

24.11.07

Està claríssim

Después de la Conferencia de Mas, ahora vendrá la Manifestación… Sólo hay un camino: El Front Nacional.

L’efervescència és tal que la marxa s’està convertint en la primera gran manifestació conjunta del catalanisme després de molts anys. Ara fonamentat en el denominador del dret a decidir

Todas las fuerzas catalanistas deben unirse para salir de este callejón donde nos ha metido la mentira de la cacareada Transición. 30 años de falsas esperanzas, expolio y catalanofobia para acabar llenos de socavones… Se acabó. Los catalanes nos hemos hartado. Sólo queda que el TC nos tumbe l’Estatut. ¿No lo ves claro, Quiño? Nada de incertidumbres. Está clarísimo.

[Comentari deixat al blog de JPQ]

Ho vaig escriure ara fa un any:

Potser ha arribat l'hora d'escollir què volem de veritat: una Catalunya Catalana o una Cataluña descafeïnada, colonitzada, aigualida des de fora i des de dins pels enemics de sempre que, ara més que mai, tenen a l'abast la possibilitat real d'anorrear-nos definitivament. La cosa no és per a fer broma. Em doldria de veure que no som capaços d'unir-nos en un front comú quan més falta ens fa. Em doldria d'assistir a la claudicació dels més catalanistes lliurant en safata la nostra sobirania a les mans dels anticatalans. No sé si m'explico.

22.11.07

Trobada de bloggers amb Artur Mas

Si dimarts passat vam ser convidats a la conferència, avui dijous a les sis de la tarda teníem una trobada amb l'Artur Mas a la seu de CiU del carrer Còrsega. Desconec quants bloggers havien estat convidats. Aquests són els que han vingut: Marc Roca, Xavier Mir, Marc Arza, Núria Masdéu, Marc Vidal, Oriol Ibars, Vicent Partal (Vilaweb), Eduard Batlle (El Punt), Jordi Cabré (El Singular Digital)

Setena planta. Una sala petita amb una gran taula. Ampolles d'aigua Ribes per a tothom. Hem estat fent tertúlia una hora i quart. Mas ha hagut de marxar perquè tenia una entrevista a la ràdio. Hem parlat de la conferència, d'internet, dels blogs, de moltes coses... Bé, han parlat. Jo, més que res, m'he dedicat a escoltar. Tot molt interessant. Ens hi podíem haver estat tota la nit. A mi m'han entrevistat després i m'han gravat amb el vídeo. Prèviament, via mail, ens havien enviat unes preguntes, i jo havia fet els deures... A l'entrevista no he estat capaç de reproduir tot el que portava escrit. Us ho deixo aquí perquè ho llegiu, a veure què us sembla:
Quin paper creieu que pot jugar la catosfera?
Internet és la revolució mediàtica més important de la història de la humanitat. Dins d’aquesta revolució, els blogs representen la manifestació més clara del nou paradigma 2.0: una àgora virtual on les veus s’expressen lliurement, sense filtres ni intermediaris; la utopia del logos democratitzat: intercanvi d’idees, coneixement compartit, intel·ligència col·lectiva… El ciutadà connectat ja no és un simple receptor passiu, sinó que actua i interactua, tria, decideix, participa… La catosfera juga el paper d’avantguarda, és la punta de llança d’aquesta nova era. Catalunya serà catosfèrica o no serà.
Quines oportunitats ofereix la xarxa que el catalanisme no ha de desaprofitar?
Hem d’estar presents a la xarxa per dos motius: primer per a reconèixer-nos entre nosaltres com a membres d’una mateixa comunitat lingüística i cultural; i després per a donar-nos a conèixer al món global. El que ens identifica és la nostra catalanitat. La catosfera gaudeix d’un pluralisme fresc, dinàmic, innovador; bullim en idees i projectes engrescadors. Aquest és el nostre millor patrimoni, i aquí rau el potencial catosfèric.
En què pot ajudar Internet per situar Catalunya al món?
La marca “Made in Catalonia” ha de ser sinònim de prestigi i qualitat en tots els àmbits. El domini .cat ja ens ha convertit en una nació digital. Ara cal omplir aquest domini d’excel·lència. Ens hem de comprometre en la recatalanització del país, seduir amb la nostra energia creativa, sentir-nos orgullosos de la nostra identitat. I que el món sencer s’hi emmiralli i ens admiri, que vinguin i diguin: jo també vull ser català, què he de fer, on m’he d’apuntar?
Quin ha de ser el rol dels polítics catalanistes a la catosfera?
Que apliquin la política 2.0
El ciutadà ha de participar en el procés no només un cop cada 4 anys, sinó contínuament, interaccionant.
Els grans mitjans de masses (TV, premsa, ràdio són impersonals, unidireccionals) poc a poc són suplantats per aquesta comunicació immediata entre els individus els quals seleccionen activament el que volen escoltar, llegir, escriure...
Promoure un sistema d’informació obert en el qual tots siguem tractats de forma més personal.
Cada internauta es converteix en una font d’opinió que cal tenir en compte.
Oferir la possibilitat d’una relació més directa amb els polítics.
Aprofitar la catosfera per a la difusió de missatges, promoció de campanyes, mobilitzacions, etc.
Una nova forma d’activisme.
Cal guanyar internet perquè la ciutadania reclama noves maneres de fer. No podem seguir amb esquemes caducats del segle passat. Els polítics han de respondre a les noves exigències del ciutadà 2.0.
Hem acabat a la cerveseria Lugori de la cantonada: Blogs & Beers. No cal dir que aquesta tertúlia ha estat molt més distesa. Aquí teniu la foto:

Roc Fernández, Oriol Ibars, Xavier Mir, Marc Vidal, Marc Arza, C'est Moi, Marc Roca
En Roc (cap d'informació de CiU i també blogger) m'ha dit que sortirem al proper videopost del videoblog de l'Artur Mas...

Tot això el mateix dia que Marc Vidal ha anunciat la celebració de la primera trobada catosfèrica a Granollers els dies 25,26 i 27 de gener de 2008. Encara no us hi heu apuntat?

Me'n vaig a sopar, que encara no he sopat.


[En castellano]

La Cecília

Avui és Santa Cecília, patrona dels músics, el sant i l'aniversari de ma mare. Ahir parlava de mon pare i avui parlaré de ma mare.

La Cecília és una autèntica matrona ilergeta. Mare de sis fills (jo sóc el primogènit) i àvia de deu néts. Els seus canelons ja són mítics. Avui fa 67 anys. Diumenge ho celebrarem en família.

De mon pare he heredat l'urc, la capacitat de treball, l'esperit de superació... De ma mare he heredat l'ànima, l'empenta, la fermesa, l'esperança, la fe en el futur... El que sento per ells és veneració.

[En castellano]