Temps era temps a Catalunya hi havia
catalans: pagesos sorruts i pubilles amb cul de pera i generosa pitrera
comme il faut (com déu mana). Sí, sí, encara que sembli mentida, en aquesta terra hi vivien
catalans i catalanes de mena, de pedra picada, de cap a peus, de soca-rel. Només els vells ho recorden amb prou feines. La invasió de forans va començar fa unes quantes dècades. Primer van venir d'arreu de la península i ara vénen de la resta de l'univers. Som un
poble d'acollida, diuen els progres forumescos, aquests que parlen castellà per a semblar més
oberts. Som un poble multiguai,
barrexa de cultures, d'allò més mesells i caganers. Hem perdut totes les guerres i,
a la mínima de cambio, esdevenim botiflers. Caïnites fratricides. La pela és la pela. Mig fenicis mig jueus. No busqueu cap
català que no el trobareu. Els quatre arreplegats que queden s'amaguen sota les pedres i ho dissimulen la mar de bé.
¿Catalán yo? ¡Ni de coña! Temps era temps Catalunya fou catalana; ara és un poti-poti d'africans i de xarnecs.
¡Se nota, se siente, Montilla presidente! El que resta és una llengua que es deixata enrogallada i tota una munió de
somnis fets malbé.