26.9.06

Jo no tinc por













Jo no tinc por. ¿Por de què, de quatre moros lliberticides? Ho tenen clar, si volen anorrear la nostra sacrosanta llibertat. Ja es poden calçar. Ho vaig deixar ben clar quan les caricatures. La llibertat és l'únic valor sagrat a la nostra societat occidental. La resta és anecdòtic. Hem trigat massa segles fins que hem assolit el que tenim perquè ara vinguin aquests talibans tarats i ens desmuntin la guingueta. ¿Analfabets i morts de gana ens faran tremolar?. S'ha acabat la tolerància amb els intolerants. Si volen guerra la tindran. Jo no tinc por. Si cal lluitar, lluitaré en defensa pròpia. Sempre tinc present aquella memorable frase de Hegel a la Fenomenologia de l'Esperit:

7 comentaris:

Gregorio Luri ha dit...

Admirable tonibañez. Jo si que tinc por. Malgrat que es suposi que els navarresos no estem genèticament programats per patir aquests sentiments de ninassa, jo tinc por. De ben aviat –pot ser en el primer pati del col•le- em vaig adonar que el moviment es demostra fugint. I jo tendeixo, per un neguit consubstancial a no parar ni en cap lloc ni en cap estat anímic per molt de temps. Tinc por, evidentment del fanatisme islàmic. Però això, per greu que sigui no em desvetlla. El que veritablement em preocupa, el que soc incapaç de comprendre, el que em converteix en una fàcil presa del pànic és l’atonia general de la nostra societat (la europea). És aquesta atonia la que en fa sentir por. Ja ha començar a renunciar a la llibertat d’expressió. I aquesta no és una renuncia qualsevol. Es una renuncia a la seva identitat. Em fa una mica de por ser en excés grandiloqüent i estentori, però això és el que hi ha. Al menys avui.

bacus ha dit...

endavant les croades...........papers per tothom començant pel immigrats espagnols........

tonibanez ha dit...

Ara ens entenem! Al teu post no concretaves que la por era als europeus pusil·lànimes i cagacalces que es baixen els pantalons quan escolten quatre crits d'uns fanàtics. La por a què els europeus (els ianquis ho tenen més clar: des de l'11-S USA és un país en guerra, però aquí encara badem)sobretot els europeus esquerranosos i multiguais cedeixin en les seves llibertats guanyades a pols contra inquisicions i obscurantismes. NO ES POT PERMETRE L'AUTOCENSURA PER POR ALS CENSORS, I MÉS QUAN AQUESTS CENSORS SÓN ALIENS A LA NOSTRA CULTURA, QUE ÉS IL·LUSTRADA, of course.

fenixcaliope ha dit...

D´accord amb tu Tonibanez, que jo tampoc en tinc.

Jaume ha dit...

És que sempre fotem igual, tu. Fixa't tu que hem fet el que no havíem d'haver fet mai. Amb allò de les caricatures els vam regalar una victòria política, als totalitaris, una victòria que es van apressar a exhibir davant dels seus correligionaris. Resultat: ho han tornat a fer amb el Papa. I els hem regalat una altra victòria. I és així, gràcies a nosaltres, oh! progressistes, que els donem sistemàticament la raó i la neguem sistemàticament a tot aquell qui intenta combatre'ls, que els totalitaris se senten cada cop més forts i amb més ganes de combatre'ns. No dic que els hàgim de bombardejar, que consti, però, com a mínim, plantar-los cara, tu! A Europa ens hem carregat el cristianisme i l'hem substituït pel culte a la imbecil·litat.

Marçal Girbau ha dit...

Hola Toni:

Seré breu i concís, perquè el tema és força complex, i, per tant, solament es pot ser, o molt breu i metafòric, o molt detallista i expansiu.

Ull, com diu un company meu, que sovint -per no dir sempre- l'enemic no és a fora, sinó dins nostre, a la nostra pròpia casa. Qui acabi amb la democràcia no seran els immigrants que vénen, ni seran els talibans, sinó nosaltres, que no l'haurem sabut valorar, o que no haurem sabut gestionar, els reptes del nostre país.

Res més: llibertat, igualtat i fraternitat!

Anònim ha dit...

Completamente de acuerdo con Usted. La libertad no es para mí el único valor, pero sí el que más peligra ahora.
Este es el problema central y serio y a su lado, los montillas son lo de menos. Claro que no nos iría mal un Churchill.
Saludos.