El problema no és que un tarat irrompi en una escola disparant a tort i a dret; el problema és que el país en el qual han ocorregut aquests fets va irrompre fa quatre anys en un altre país fent el mateix... i el disbarat no s'atura.
17.4.07
Sevillanes per Sant Jordi
La diada de Sant Jordi s'ha de celebrar. Al nostre institut, en comptes de fer classes, farem "una altra cosa". ¿Com entretenir els alumnes tot el matí? Amb tallers, tallers diversos, variats i divertits. Llegeixo la llista i m'esgarrifo: taller de sudokus, de ping-pong, de cuina, de papiroflèxia, de sevillanes!!! Sí: el dia de Sant Jordi al meu insti ballarem sevillanes.Ja sé que coincideix amb la Feria de Abril, ja sé que Montilla-Moliner és presideng, ja sé que treballo a la soferta àrea metropolitana, ja sé que la Catalunya catalana agonitza veloçment... però mai no m'hagués pensat que acabaria ballant sevillanes al meu lloc de treball el dia de Sant Jordi. Posats a ballar, tindria més lògica que balléssim sardanes, no? ¿Sardanas? ¿Eso qué es? Andalunya.
Jo he preparat un taller de blogs, perquè té a veure amb l'escriure i Sant Jordi va d'això, però molt em temo que, amb tanta competència, no s'hi apuntarà ningú.
16.4.07
Les fonts de Vallromanes
Sobre el mapa, al terme municipal de Vallromanes hi ha 36 fonts. Moltes fonts. Jo no he pogut o no he sabut trobar-les totes. La majoria estan abandonades, embardissades, perdudes per sempre més. Les poques que encara perduren es troben en un estat lamentable. Moltes s'han estroncat. Val a dir que les meves fonts preferides són les de Sant Joaquim i Santa Anna, ambdues situades en el torrent de Can Lairet.El nou Centre Excusionista de Vallromanes (blog) m'ha encomanat que organitzi una passejada popular per les fonts del nostre poble. L'itinerari que estic preparant el podeu consultar aquí: Google maps (una eina molt útil que us recomano). La sortida està prevista per al matí del diumenge dia 13 de maig.
Dunia Montenegro
Tip de presumptes blogs eròtics perpetrats per farsants que es fan passar per dona, us presento un autèntic blog porno fet per una diva brasilera que viu a Barcelona. Vaig poder contemplar i admirar la Dunia al Saló del Sexe en Català. Entre totes les actrius que voltaven per allí, ella brillava amb llum pròpia. Fixeu-vos en el disseny del seu blog. No us sona aquest fons fúcsia?
Etiquetes
Barcelona,
blogologia,
erotisme,
porno,
sexe
15.4.07
Maria de la Pau Dobler
En la meva darrera estada a Mallorca, amb motiu de la recepció del Premi Nadal Batle, vaig tenir l'ocasió de conèixer l'exmarit de la MPJ. La rumorologia mallorquina comenta que la popular escriptora planetària és una màquina de fer doblers. Estic segur que el Dr. Corbella, eminent psiquiatre, podria diagnosticar sense problema quina mena de síndrome pateix la seva estimada... A veure si l'endevineu.Walking shadow
"Interpretant el sentiment i els anhels del poble que ens acaba de donar el seu sufragi, proclamo la República Catalana com Estat integrant de la Federació ibèrica."
Francesc Macià, 14 d’abril de 1931
William Shakespeare, Macbeth, Act V, Scene 5
14.4.07
Recull 07
Hi ha moltes maneres de guanyar i moltes maneres de perdre. Jo no he guanyat tots els premis als quals m'he presentat. Només faltaria! Calculo que per cada premi que he guanyat n'he perdut tres. La proporció 1/3 és prou acceptable.
M'arriba l'últim número de la revista Recull (Any LXXXVII, número 1.960) on apareix publicada (pp. 14-17) l'acta de concessió del premi. Surt la llista dels títols i dels autors dels 51 originals presentats, les obres classificades i les tres votacions que van fer falta fins arribar al veredicte final. Tot un prodigi de transparència que podrien imitar alguns dels premis més nostrats. Com que sóc xafarder de mena, em fixo en els participants. Puc identificar alguns coneguts que, vet aquí, són bloggers: LD, OP, JC, RV, EA...
Em sap greu, però aquest cop no hi ha hagut sort. Tanmateix, en el meu cas no em puc queixar. Vaig presentar l'obra titulada Un gripau al jardí, un recull d'alguns dels poemes postejats a ENTRELLUM. Mireu com van anar les votacions...
Doncs bé, us he d'informar que he perdut el Premi Recull de Poesia Benet Ribas d'enguany. L'he perdut, sí, però molt dignament.
M'arriba l'últim número de la revista Recull (Any LXXXVII, número 1.960) on apareix publicada (pp. 14-17) l'acta de concessió del premi. Surt la llista dels títols i dels autors dels 51 originals presentats, les obres classificades i les tres votacions que van fer falta fins arribar al veredicte final. Tot un prodigi de transparència que podrien imitar alguns dels premis més nostrats. Com que sóc xafarder de mena, em fixo en els participants. Puc identificar alguns coneguts que, vet aquí, són bloggers: LD, OP, JC, RV, EA...
Em sap greu, però aquest cop no hi ha hagut sort. Tanmateix, en el meu cas no em puc queixar. Vaig presentar l'obra titulada Un gripau al jardí, un recull d'alguns dels poemes postejats a ENTRELLUM. Mireu com van anar les votacions...
El finalista és un vell conegut de tots els premis literaris: Joan Carles González Pujalte, un veritable professional en aquest sentit. Mataroní i col·lega de professió. Deu ser l'home que més premis literaris ha guanyat en aquest país (l'únic país del món on hi ha més premis literaris que escriptors). A Vallromanes, per exemple, ja l'hem premiat dos cops. I el paio va i es torna a presentar enguany! El seu estil és inconfusible. Jaume Bosch -el guanyador- no em sona de res.
El jurat del Recull em mereix tot el respecte, però val a dir que passarà a la història per no haver premiat UGAJ. Temps al temps...
Artur Mas a Vallromanes
(Les fotos les va fer Joan Bautista Hernández. Mil gràcies, Joan!)
Etiquetes
amics,
Artur Mas,
Felip Puig,
Plató,
política,
Tripartit,
Vallromanes
13.4.07
Perversitat
La núvia surt del restaurant quan comença a ploure. La perversitat de les gotes relliscant sobre el parabrisa del cotxe. El cel regalima. Passi el que passi, no tinc por del futur.
12.4.07
Top d'Alianzo
TOP10 DE L'ALIANZOPere Valls| Adreça electrònica | dijous, 12 d'abril de 2007 | 01:37h
Pel que he pogut saber l'Alianzo és el rànquing més exacte que hi ha per mesurar el nivell d'IMPORTÀNCIA dels blogs al nostre país en concret. No està basat en la inscripció prèvia, sinó que rastregen tota la xarxa. Jo he treballat amb ells i us puc assegurar que es un sistema molt seriós que combina diferents nivells de seguiment: ranking alexa, technorati, enllaços, comentaris sobre el blog en altres blogs, gestió i puntualitat, etc. És millor que el catalexa o qualsevol altre com technorati perquè segueix una combinació de tots ells. El motor de búsqueda d'idioma es basa en els primers tres posts del blog i rastreja dominis .cat, .com i .net, ara incorporaran .org i també segueix els subdominis cosa que no fa technorati. Per exemple hi ha blogs en technorati que no estan molt alts perquè tenen doble arrel tipus canvi de secció, categoria o idioma. Estar entre els 10 primers en Alianzo llengua catalana és una gran cosa perquè compteu que quan jo vaig deixar de col·laborar amb ells (fa dos mesos) el volum de blogs en català que utilitzen per crear la llista dels top 100 rondava els 2200. No està mal, oi? Us vull felicitar als que figureu en els primers llocs perquè és molt difícil i s'ha d'estar a sobre del blog molt més del que sembla. Si no tens una mitjana de 400 visites diàries o 10 comentaris al dia es impossible sortir entre el top10, però per estar entre els 3 primers pel que sé has de rondar els 1500 o 2000 impactes al dia. Quelcom molt difícil amb una catosfera tant competitiva...
Gràcies per la felicitació, Pere. (M'he pres al llibertat de corregir-te algunes faltes). No fa gaire vaig constatar que aquest humil blog es trobava situat en el cinquè lloc del rànquing que esmentes. Des de fa uns dies veig que he pujat un lloc i ara em trobo en la quarta posició. Si el que dius és veritat, m'omple d'orgull i satisfacció. ENTRELLUM, aleshores, deu ser un blog IMPORTANT, dels més importants en català. Mira qui va al davant i mira qui va al darrere...
Amb Artur Mas
Avui al vespre tenia dues opcions: o estar amb Joan Saura o amb Artur Mas. Per raons òbvies he escollit la segona. L'Artur visita el meu poble i, després, anirem junts a sopar. Demà us ho explico amb més detall (Vid.).
Etiquetes
Artur Mas,
CiU,
política,
Saura,
Vallromanes
Invocacions
INVOCACIÓ
Invoco el buit que s'amotina
en el pessebre dels teus ulls,
els pits de fembra divina,
la càlida selva dels rulls.
Invoco el tacte impossible,
ressaca del panteix que fou
sendera, rastre i doctrina,
reravera de clarors.
Invoco el cor de la nit,
la pell que s'esquerda,
la carn que transpira,
els llavis roents, ben humits,
l'embosta que enclou tot el desig.
T'invoco sense fe i sense amor,
lluny de la febre efímera,
a redós de l'obaga que sóc
canto el no-res que has esdevingut.
VERSIÓ TELEMADRILENYA (aquí no discriminem ningú):
INVOCACIÓN
Invoco el vacío que se amotina
en el pesebre de tus ojos,
los pechos de hembra divina,
la cálida selva de los rizos.
Invoco el tacto imposible,
resaca del jadeo que fue
rastro, senda y doctrina,
otoño de lucidez.
Invoco el corazón nocturno,
la piel que se agrieta,
la carne que suda,
los labios ardientes, muy húmedos,
la ambuesta que incluye todo el deseo.
Te invoco sin fe y sin amor,
lejos de la fiebre efímera,
al abrigo de la umbría que soy
canto la nada en que te has convertido.
Invoco el buit que s'amotina
en el pessebre dels teus ulls,
els pits de fembra divina,
la càlida selva dels rulls.
Invoco el tacte impossible,
ressaca del panteix que fou
sendera, rastre i doctrina,
reravera de clarors.
Invoco el cor de la nit,
la pell que s'esquerda,
la carn que transpira,
els llavis roents, ben humits,
l'embosta que enclou tot el desig.
T'invoco sense fe i sense amor,
lluny de la febre efímera,
a redós de l'obaga que sóc
canto el no-res que has esdevingut.
VERSIÓ TELEMADRILENYA (aquí no discriminem ningú):
INVOCACIÓN
Invoco el vacío que se amotina
en el pesebre de tus ojos,
los pechos de hembra divina,
la cálida selva de los rizos.
Invoco el tacto imposible,
resaca del jadeo que fue
rastro, senda y doctrina,
otoño de lucidez.
Invoco el corazón nocturno,
la piel que se agrieta,
la carne que suda,
los labios ardientes, muy húmedos,
la ambuesta que incluye todo el deseo.
Te invoco sin fe y sin amor,
lejos de la fiebre efímera,
al abrigo de la umbría que soy
canto la nada en que te has convertido.
11.4.07
Colonialisme catalanicida
Porten 300 anys maldant per anorrear-nos i se'n fan creus quan veuen que encara sobrevivim. Aquí un video de mostra.
Per què volem la poesia?
Fa molts dies que no escric poesia. Massa dies. És un bon símptoma. En un blog meliquista i falsament profund com aquest la poesia no hi hauria de tenir cabuda, i menys recitada amb aquesta prosòdia almivarada de poeta entrellumat. ¿Per quins set sous hauria de distorsionar líricament la fluïda prosa primaveral que brolla amb natural desimboltura? Un poema és una debilitat. Un poeta és una víctima. Vaig sortir tan escaldat del darrer empatx poemàtic que no m'han quedat ganes de tornar a versificar. Les muses són totes unes malesputes.10.4.07
El miratge de la felicitat
Els bàrbars han tornat a cremar l'institut. L'altra vegada van rebre les taules del pati, ara li ha tocat a la consergeria. Els piròmans van aprofitar les vacances i, a plena llum de dia, sota la mirada de les inútils càmeres de seguretat, van arrambar contra la porta els contenidors blaus plens de paperassa i van calar foc. Una bestreta de Sant Joan. Jo havia deixat uns exàmens per a fotocopiar i me'ls he trobat ben ennegrits pel fum. La Barbàrie avança. És tan fàcil destruir! I tan divertit! De petits havíem llençat pedres al tren, havíem follat nius d'ocell... Mon germà Robert va estar a punt de cremar el paller del Sisco del Nouet. La joventut és això: pura inconsciència.
Aquest matí m'he embrutat els dits de cendra, he fet quatre classes i dues guàrdies, m'he tornat a enllordar amb la rutina: aquesta maleïda rutina que ens salva del miratge de la felicitat.
Sense solució
Els problemes que tenen solució cal solucionar-los, però què fem amb els problemes sense solució? Assumir-los, ignorar-los, integrar-los, suportar-los, conviure-hi, desesperar-nos? Aquests problemes insolubles conformen la radical imperfecció de la vida. Davant d'aquesta evidència, la mort podria aparèixer com una bona "solució" (la "solució final" a una problemàtica existència insoluble). Els suïcides se la saben llarga...
9.4.07
Sorrobloc, cirerers florits i mona
Vaig conèixer en Salvador a la taula rodona que vam fer a la seu d'Òmnium (22.3.07). Estava assegut entre el públic, escoltant amb atenció; al final, va fer una pregunta i, l'endemà, una crònica de l'acte. Si jo ja estic per damunt de la mitjana d'edat de la majoria de bloggers, imagineu-vos ell. En Salvador és un exemple extraordinari: feliçment jubilat, té un esperit inquiet que el porta a aprendre cada dia més coses. Al seu blog hi ha penjat imatges, cançons i fins i tot ha enregistrat la seva veu. El seu cas demostra que l'edat no ha de ser cap impediment per a res, que es pot tenir un esperit jove malgrat que el cos no acompanyi. Vaig escriure que la seva fesomia em recordava la del poeta Juan Ramón Jiménez. Ara li dic que és un model a seguir. La catosfera pot sentir-se orgullosa de tenir persones com ell.
Solució al post d'ahir:Efectivament, com alguns heu comentat encertadament, la pífia monumental del fragment és dir que un camp de cirerers florits té el color vermell pujat, quan sabem que la flor del cirerer acostuma a ser blanca o, de vegades, rosa. Però hi havia més errades: si poses talment no cal posar darrere el com perquè resulta reiteratiu. La puntuació també grinyolava (sobraven dues comes). El text, ben redactat, quedaria més o menys així:
El tatami, la delicada roba de la cortesana i la seva pell suau es tenyiren de vermell pujat talment un cirerer carregat de fruits.
Etiquetes
catosfera,
infantesa,
jurats,
Omnium Cultural,
premis
8.4.07
Lilà
El tatami, la delicada roba de la cortesana i la seva suau pell, es tenyiren de vermell pujat, talment com un camp de cirerers florits.
A veure si endevineu què és el que grinyola en aquest fragment.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)
-
►
2022
(37)
- ► de desembre (2)
- ► de setembre (6)
-
►
2021
(15)
- ► de desembre (1)
- ► de setembre (3)
-
►
2017
(195)
- ► de desembre (22)
- ► de novembre (28)
- ► de setembre (9)
-
►
2016
(58)
- ► de desembre (2)
- ► de novembre (4)
- ► de setembre (2)
-
►
2015
(109)
- ► de desembre (4)
- ► de novembre (7)
- ► de setembre (3)
-
►
2014
(132)
- ► de desembre (10)
- ► de novembre (15)
- ► de setembre (6)
-
►
2013
(95)
- ► de desembre (11)
- ► de novembre (7)
- ► de setembre (12)
-
►
2012
(138)
- ► de desembre (8)
- ► de novembre (9)
- ► de setembre (11)
-
►
2011
(168)
- ► de desembre (18)
- ► de novembre (18)
- ► de setembre (18)
-
►
2010
(114)
- ► de desembre (10)
- ► de novembre (1)
- ► de setembre (2)
-
►
2009
(174)
- ► de desembre (28)
- ► de novembre (28)
- ► de setembre (21)
-
►
2008
(343)
- ► de desembre (10)
- ► de setembre (32)
-
►
2007
(459)
- ► de desembre (37)
- ► de novembre (46)
- ► de setembre (29)
-
►
2006
(491)
- ► de desembre (48)
- ► de novembre (53)
- ► de setembre (50)
-
►
2005
(2)
- ► de desembre (2)


