17.4.07

Sevillanes per Sant Jordi

La diada de Sant Jordi s'ha de celebrar. Al nostre institut, en comptes de fer classes, farem "una altra cosa". ¿Com entretenir els alumnes tot el matí? Amb tallers, tallers diversos, variats i divertits. Llegeixo la llista i m'esgarrifo: taller de sudokus, de ping-pong, de cuina, de papiroflèxia, de sevillanes!!! Sí: el dia de Sant Jordi al meu insti ballarem sevillanes.

Ja sé que coincideix amb la Feria de Abril, ja sé que Montilla-Moliner és presideng, ja sé que treballo a la soferta àrea metropolitana, ja sé que la Catalunya catalana agonitza veloçment... però mai no m'hagués pensat que acabaria ballant sevillanes al meu lloc de treball el dia de Sant Jordi. Posats a ballar, tindria més lògica que balléssim sardanes, no? ¿Sardanas? ¿Eso qué es? Andalunya.
Jo he preparat un taller de blogs, perquè té a veure amb l'escriure i Sant Jordi va d'això, però molt em temo que, amb tanta competència, no s'hi apuntarà ningú.

7 comentaris:

trapezista ha dit...

Quina mena d'equip directiu teniu?

tonibanez ha dit...

No me'n parlis...

catalunya.ffw ha dit...

No n'hi ha com per esverar-se. El país és com és i no ens en sorprendrem ara. Al cap i a la fi si enlloc de sevillanes parlessim de dances amazics ningu no es posaria les mans al cap.

El que toca fer als catalanòfils és presentar un programa d'actes prou atractiu com per superar les sevillanes i el que calgui. Seminari sobre blocs? Inclou-hi els blocs eròtics...

Salut i Olé!

Marc
www.catalunyafastforward.blogspot.com

Alba ha dit...

andalunya si yo definitivament m'agrada mes andalunya q catalusia jejeje
avui hem rigut una mica a clase.
Per cert avui al club el programa de tv3 despres del cord la ciutat han estt parlant el mateix que tu avui a clase sobre la constitucio americana i les armes i en la majoria de coses cojncideixes amb les opinion del colaboradors

B Dare ha dit...

Renoi, això és ben trist.
Cada dia tinc més ganes de votar una Convergència nacionalista i de dretes de veritat. I no com el Trias, que es defineix "socialdemòcrata".

Sani ha dit...

Provo de deixar-el comentari aquí, però el poso també al meu blog.



Per la setmana cultural de Sant Jordi nosaltres fem concurs literari en català des de fa anys, redaccions en castellà, , conferències sobre orientació professional, una sobre Escòcia en anglès, crêpes en català, tallers de composició floral “Ikebana”, tallers de música i un munt d'altres activitats...

M'abstinc de valorar-ho. Només ho faré en presència del meu advocat :-) Però està bé que es faci, no?

Ara bé, tu dius "Sevillanes" !!!
Sevillanes? I perquè no, Toni? I tango, i danses xineses, equatorianes, colombianes i brasileires, marroquines , bolivianes, rumaneses i albano-kosovars ...

Es que a mi em sembla que no estem pas a Andalunya,... és que ara ja estem a Globalunya ... o encara no te n'has adonat?

Catalunya global, sí, i a mi no em desagrada. T’has parat a pensar que potser tens més afinitats amb un alumne sudamericà nouvingut que amb un català català que t’insulti? O amb algún veí de l’Europa de l’Est que amb un veí d’ERC del teu poble a qui no suportes ni pots veure ni en pintura? ... ;-)

L'altre dia et carregaves en Llach! Aquí dius que t'hagués agradat veure com es muntaven sardanes ... però si gairebé no en fan ni a TV3!
La pregunta és: à qui la faute ?
Perquè suposo que no deveu pas tenir prohibit per ningú muntar sardanes o karaoke en català, oi? Com és que no ho organitza ningú? Que no hi ha un departament de català? Que no hi ha catalans “a seques”, al teu institut ?


Catalunya catalana ... Això és gairebé un concepte, oi?
Toni, hi ha tot un llarg assaig a escriure per descriure-ho, i filosofar-hi a sobre... Però compte, em temo que és un terreny relliscós ...
Com ho defineixes? A què ho oposes directa o indirectament? Quines persones formen la llista? Tens idees per protegir-la? Per desenvolupar-la?

A mi gairbé et diria que “em fa por” el terme perquè per alguna raó, automàticament em sona o ressona a "puresa de raça" i això té tot un seguit de connotacions ... ens agradi o no.
I no parlo del anys 30, parlo d'ara mateix.
Crec que a les Espanyes de Madrid també parlen de i somien amb una "Espanya espanyola", no trencada pels "enemics" de l'Espanya espanyola ... que -mira per on- resultem ser, entre molts d'altres altres Gallecs, Bascos i Catalans, ja només pel fet de ser-ho, de no parlar castellanoespanyol ...

A més, no era Pujol i CIU qui durant molts anys van definir el català com la persona que vivia i treballava a Catalunya? Que ja ha caducat aquell eslògan?
Per quin proposes substituir-lo?

Quan tornis a veure l'Artur Mas, comenta-li això de la "Catalunya catalana"...
Segur que t'agraeix que li ajudis a preparar una resposta acurada per quan algú li pregunti què en pensa ell d'aquest "concepte".
I és que ha de ser força interessant saber què en pensa algú que aspira a la presidència d'una Catalunya que ja és Globalunya.
Ep, cal preguntar-ho també a a Montilla, a Carod-Rovira , a Saura i a Piqué ... i ,si m’apures, també als del triunvirat: Rajoy, Acebes i Zapalana.

Què et sembla si li enviem la pregunta a la Mònica Terribas. Ella ja sabrà què fer-ne.

Enric Gil ha dit...

Jo proposaria altra mena de tallers, com Teologia d'empresa o Ateisme pràctic, sempre seria millor que ballar sevillanes.