16.4.07

Les fonts de Vallromanes

Sobre el mapa, al terme municipal de Vallromanes hi ha 36 fonts. Moltes fonts. Jo no he pogut o no he sabut trobar-les totes. La majoria estan abandonades, embardissades, perdudes per sempre més. Les poques que encara perduren es troben en un estat lamentable. Moltes s'han estroncat. Val a dir que les meves fonts preferides són les de Sant Joaquim i Santa Anna, ambdues situades en el torrent de Can Lairet.

El nou Centre Excusionista de Vallromanes (blog) m'ha encomanat que organitzi una passejada popular per les fonts del nostre poble. L'itinerari que estic preparant el podeu consultar aquí: Google maps (una eina molt útil que us recomano). La sortida està prevista per al matí del diumenge dia 13 de maig.

Caminant per Vallromanes

4 comentaris:

enric faura ha dit...

Benvingut al món de l'excursionisme.

Sani ha dit...

Doncs jo em trec el barret per una iniciativa com aquesta.

Dec a la meva iaia una veneració per les fonts que ella em va inculcar de molt petit, quan anàvem junts a buscar "aigues", nou aigues per prendre durant nous dies , etc...

Ara, a més, recuperar el culte a les fonts em sembla gairebé una necessitat!

Amb tu per allà, això estarà en bones mans! Cuida't

Toni Seuma ha dit...

Bon dia Toni, com va tot?. El proper diumenge 1 de maig amb la gent de Trinxacadenes, estem organitzant la Trinxacames, una caminada pels voltants de Vallromanes, amb els objectius de recuperar corriols que fa dècades que estaven perduts i dónar a conèixer el patrimoni històric, cultural i natural de Vallromanes.
En aquest sentit, en aquesta primera edició li estem donant molt protagonisme a la Roca Foradada.
Per donar a conèixer la caminada, hem creat un blog www.trinxacames.com. que anem actualitzant cada dos o tres díes.
Et faria res que penjéssim els poemes que li vas fer a la Roca Foradada.
Ja em diràs alguna cosa.
A reveure.
Toni Seuma

Toni Ibañez ha dit...

Hola Toni,

Cap problema per publicar el poema de la Roca Foradada. Segur que la caminada serà un èxit.

Salutacions