14.4.07

Recull 07

Hi ha moltes maneres de guanyar i moltes maneres de perdre. Jo no he guanyat tots els premis als quals m'he presentat. Només faltaria! Calculo que per cada premi que he guanyat n'he perdut tres. La proporció 1/3 és prou acceptable.

Doncs bé, us he d'informar que he perdut el Premi Recull de Poesia Benet Ribas d'enguany. L'he perdut, sí, però molt dignament.

M'arriba l'últim número de la revista Recull (Any LXXXVII, número 1.960) on apareix publicada (pp. 14-17) l'acta de concessió del premi. Surt la llista dels títols i dels autors dels 51 originals presentats, les obres classificades i les tres votacions que van fer falta fins arribar al veredicte final. Tot un prodigi de transparència que podrien imitar alguns dels premis més nostrats. Com que sóc xafarder de mena, em fixo en els participants. Puc identificar alguns coneguts que, vet aquí, són bloggers: LD, OP, JC, RV, EA...

Em sap greu, però aquest cop no hi ha hagut sort. Tanmateix, en el meu cas no em puc queixar. Vaig presentar l'obra titulada Un gripau al jardí, un recull d'alguns dels poemes postejats a ENTRELLUM. Mireu com van anar les votacions...

UGAJ apareix entre les 13 classificades. A la primera votació va aconseguir 3 vots, a la segona 4 (el mateixos que l'obra finalista i la guanyadora), i va perdre la tercera votació. No està malament. Podríem dir, doncs, que el meu poemari va quedar el tercer.

El finalista és un vell conegut de tots els premis literaris: Joan Carles González Pujalte, un veritable professional en aquest sentit. Mataroní i col·lega de professió. Deu ser l'home que més premis literaris ha guanyat en aquest país (l'únic país del món on hi ha més premis literaris que escriptors). A Vallromanes, per exemple, ja l'hem premiat dos cops. I el paio va i es torna a presentar enguany! El seu estil és inconfusible. Jaume Bosch -el guanyador- no em sona de res.

El jurat del Recull em mereix tot el respecte, però val a dir que passarà a la història per no haver premiat UGAJ. Temps al temps...

4 comentaris:

trapezista ha dit...

Les mosques sempre deixen cagadetes.

Júlia ha dit...

Felicitats, crec que arribar a finalista qualificat és molt important, i que segur que tots els finalistes eren prou bons. Jo vaig participar sense tant d'èxit, necessito millorar, he,he. És clar que veient el nivell de molts participants, doncs...

tonibanez ha dit...

Gràcies, Júlia. Ja t'he localitzat: Paraules vençudes. T'he afegit a la llista del post.

moz ha dit...

Precisament aquest cap de setmana jo he perdut el meu primer premi literari. Sense rancors i en confiança, segurament sense tanta transparència com el que hauria pogut guanyar vostè. Salut!