Temps era temps el batxillerat tenia 4 cursos: 1r, 2n, 3r de BUP i COU. A COU fèiem 4 hores setmanals de Filosofia. Va venir la LOGSE felipista i va instaurar la puta ESO i un batxillerat-bonsai de només 2 cursos. I la Filosofia es va quedar amb 3 hores setmanals.
Avui m’ha arribat una “crida urgent” de l’Associació
Ad Hoc de professors de Filosofia a Secundària on se’m comunica que en el nou batxillerat
LOE hi ha prevista la reducció de la matèria de Filosofia a 2 hores. És a dir,
en una dècada hem passat d'un batxillerat de 4 anys amb 4 hores de Filosofia a un batxillerat de 2 anys amb 2 hores de Filosofia.
No oblidem que aquest
filosoficidi és responsabilitat de governs d’
esquerra... ¿Enteneu quin és el problema? Sota l’eufemisme “educació per a la ciutadania” s’amaga la por a la reflexió crítica, la fòbia al pensament lliure... La Filosofia és (sempre ho ha estat) una assignatura incòmoda, molesta, certament
inútil...
Millor augmentar les hores de matemàtiques, castellà, gimnàstica, tecnologia, informàtica, música... La Filosofia l’escanyem a poc a poc, la liquidem, no sigui que –per la seva mala influència- alguns alumnes es replantegin les coses, s’adonin de la realitat, qüestionin el Sistema... Volem ciutadans com cal, és a dir, votants i clients submisos, xais descervellats, consumidors acrítics... Els filòsofs són mòmies del passat. Enterrem-los d'una vegada!
Visca els progres i la mare que els va parir!